Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter litt fast, men lurer på om noen kan hjelpe meg..

 

Ingen stor spoiler, hvis i hele tatt..

 

 

 

 

Men, har kommet meg til Lower Ruins i "Werewolf Forest", og kommer til en "ghost boy", akkurat her:

 

Her sliter jeg.. noen som har noen tips!?

 

Bør man være en spesiell leven før man tar dem!? Jeg har ikke sjangs.. :(

 

 

Takk for tips og hjelp!

Lenke til kommentar

Sliter du med de monstrene som kommer frem etter at den gutten løper sin vei?

Lenge siden jeg spilte igjennom, men kan ikke huske at jeg slet så veldig med disse. De er vel ikke noe mer vanskelig de enn de andre du møter? Har du nok legemidler? Om du sliter kan det være greit å fokusere på en fiende av gangen, angripe en fiende sammen og ta en og en.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er fikset men man kan også bruke Area-efect magi i andre rom en man står i selv. Dette gjør spillet lett selv på nightmare som jeg har runnet det på egentlig bare utfordrenet på Bosser der Cutscenes og annet surr truer deg til å starte kampen mitt i mellom eller rett forran fienden.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

De må ha virkelig dårlige testere om dette er en direkt bug dog, er noe av det første jeg prøver for å få mest mulig nytte av magicere. Selve buggen her må være at de som blir truffet av Aerea effect i andre rom ikke beveger seg ut av rommet men blir der.

 

Ja de legger opp til at du må gjøre akkurat som spillet ønsker, springe fra a til b hele veien i en begrenset verden slik at det skal passe inn in fancy cutscenes. Alti alt et bra spill men dette trekker ned i min bok.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan denne bugen som er 100% valgfri skal kunne trekke ned noe nevneverdig. Ikke at jeg er overrasket av at du fokuserer på slike filleting, spillet er jo tross alt fra BioWare.

 

Regner med at du klager på spill som har juksekoder også? 100% valgfritt, men når det er tilgjengelig må du jo bruke det, sant? Da blir det vel gjerne for lett. Huff.

Endret av Joakim vas Normandy
Lenke til kommentar

Klager på spill me juksekoder??

 

Hvilken vei du går med posten din nå er helt umulig og forstå, jeg gir forslag til hvordan du kan bruke magiceren pga det diskuteres. Men jeg lurer på om det er en bug at ikke fienden kommer ut.

 

Er det virklig noe å huffe seg så utrolig over?. Ja jeg synes Bioware i forhold til RPG jeg er vant med fra den kanten blir mer og mer Hollywoodish trolig grunnet regler fra EA (konsolisert). Du kan uffe deg så mye du orker over det.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Jeg fikk det faktisk til i går, så takk for all hjelp! :)

 

Men, de spellsene dere snakker om har jeg / finner jeg ikke.. Cone of Cold, Force Field, Crushing Prison, eller noen sånne andre "crowd-controls" .. hvem har dem!? Jeg er meg selv som er en warrior, Alistar, Morrigan og Sten er i mitt party for øyeblikket! :)

 

 

Takker igjen!

Lenke til kommentar

De nevnte spells kan kun brukes av magikere som Morrigan, hvis du ikke har de og ikke ser noe galt i å laste ned et mod som tilatter deg å resette alle dine karakteres stats (strength,dexterity) og skills (cone of cold, taunt).

 

Vil nevne at du har jo 3 warriors i gruppa de, du kan prøve diverse tank strategier (en karakter som tiltrekker seg oppmerksomhet fra monstrere slik at de andre karakterne kan angripe dem), i dette tilfellet ville jeg kanskje ha brukt to til tanks og en av dem til angripe.

 

Hva slags warrior er du bruker Bone? (two hand weapon, dual wield, shield and sword etc).

 

:)

 

Beklager for mange skrivefeil, jeg skylder på ipod touch :p

 

@ SimalarioN

 

Du hadde et poeng til å begynne med, men førte straks til "bashing" av spillet, som Joakim sier her, det er jo tydelgivis en exploit, hvis du stadig brukte denne for å klare spillet på nightmare, da er det vel mer fordi du ikke fant andre muligheter selv, noe som gjør det litt hypokratisk av deg å deretter si at BioWare har gjort en stor tabbe.

 

Jeg sier det ikke burde være lov å utnytte exploits, men å klage på det etterpå blir litt sånn sutring for noe som du selv valgte å gjøre, har selv fullført spillet på nightmare og slike exploits var sjeldent nødvendig.

 

Dragon Age er litt "harde" mot nybegynnere i den forstand at ikke alle er villig til å ta seg tid til å mestre/lære seg kampsystemet, men mulighetene er der for dem som ønsker å ta seg tid til det.

Endret av amir90
Lenke til kommentar

http://www.dragonageinfo.com/mods/respec-mod/

 

Det er modden det er snakk om. Er ikke 100% sikker på om den siden der er legit (kan følge med trojaner) men det tviler jeg sterkt på. Du kan ellers prøve å google litt. Den skal i alle fall inkludere en "raven" som er i campen din.

 

Før du installerer den burde du ta en backup av savegamene dine, men jeg hadde aldri problemer med den, og jeg har ikke hørt om noen andre som har slitt med den heller.

 

Angående diskusjonen rundt vanskelighetsgrad i DAO synes jeg at det er alt for enkelt, selv på Nightmare. Kan ha noe med at jeg spilte Magi, men likevel. Spells som Cone Of Cold, Sleep og den Nightmare spellen (husker ikke navnet), det vil si AOE-CC spells er alt for bra.

 

I starten kan det være litt hardt, siden man har få spells (slet spesielt med den første Revenanten jeg møtte, i Redcliffe), men etter en stund blir det cookie-cutting.

Lenke til kommentar

Ikke det som var poenget mitt amir som jeg prøvdet å forklare. Spillet er rundet på nightmare og jeg haddet flere måter å ta dem på. Enkelte ganger fungerte også spillet slik det skulle slik at fienden fulgte etter deg, de gangene fienden ikke så "meg" i det helet tatt ble de i rommet. Videre er det helt umulig å bruke dette forslaget hele veien, kun på enkelte steder der man har full oversikt over rommet ved siden av, Videre er metoden umulig å bruke i store deler av spillet, men da er lignendet metoder nyttige som slow,petrify spells og area over. At npc da f... opp med å bli der og ikke følge etter ser jeg på som dårlig AI bug og ikke at jeg exploiter noe som helst. men men om dere ser det andeledes er det ikke stort jeg får gjort me det.

 

Edit

Om det er et med at det ikke var utfordrendet på nightmare bortsett fra bosser etc var det ikke pga jeg brukte metoden hele tiden med andre ord (fra min første post), men pga spillet ikke er spesielt vanslklig bortsett fra bossene som på en annen side ble knallvansklige slik et jeg enkelte ganger måtte bruke Mange forsøk. Mest iriterendet var det da når det kom cutscenes og man pluttselig havnet mitt blant fiender (iriterendet når man i utgangspunktet går forran med er rouge og puller fiender). Måtte da ofte løpe rett ut og prøve å få med meg få få som mulig inn i et annet rom.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Jeg ser poenget men er ikke enig, for det er en metode å spille på men spillet henger ikke altid med på notene. Med exploits ser jeg personelig på som direkte feil\glitch, grafikk feil. At AI svikter til tider ser jeg på som en en Bug som burdet vært fikset da dette helt klart er en metode en magicer burdet utnytte sine krefter på og ikke en grafikk glitch som ikke henger på greip i forhold til det du faktisk skal kunne gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...