Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æsj da, jeg liker absolutt ikke det jeg ser. Why fix something that ain't broken?

 

Dialoghjul er jo totalt unødvendig, gjøre combat mer "enkelt" (var det ikke det de sa at de skulle gjøre, eller tar jeg helt feil nå?) ser jeg heller ikke frem til og jeg liker bedre grafikken som er i originalspillet.

 

Uff :cry:

Lenke til kommentar

8) The PC version's combat system remains mostly the same. "The PC version implements the same strategic approach afforded by a mouse-and-keyboard control scheme." "Rather than try to mimic the PC experience on consoles, Dragon Age II has a battle system more tailored to the strengths of the PS3 and 360."

 

"Mostly the same". Noen endringer blir det sikkert, men tror ikke de endre så veldig mye, kanskje hvis de har noen endringer de mener blir bedre. Jeg har tro på dem ^^

Lenke til kommentar
8) The PC version's combat system remains mostly the same. "The PC version implements the same strategic approach afforded by a mouse-and-keyboard control scheme." "Rather than try to mimic the PC experience on consoles, Dragon Age II has a battle system more tailored to the strengths of the PS3 and 360."

 

OI!, herlig nyhet og starte dagen på. Har lenge trodd at det skulle komme omtrent rent konsoll spill til pc, så dette var gode nyheter!. Med andre ord så tar de ikke en såkalt Oblivion (10 årets skuffelse)

 

MassEffect 2 ble for mye Konsoll og autoskjør for min smak så det har ligget å støvet, men om ikke Dragon Age tar denne veien blir det nok kjøp.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Ikke riktig, combat ble totalt redesignet. F.eks. om du treffer i ME2 eller hvor mye skade våpnene gjør er ikke avhengig av karakterens våpenferdigheter (f.eks. 5 poeng i pistol, 8 i shotgun... helt borte i ME2) og "terningkast". Det er blitt et "ekte" skytespill med RPG-elementer (inludert en episk historie) istedet for en RPG med skyting. Og det er slik de ville ha det. Så må naturligvis spilleren gjøre seg opp sin egen mening om han fremdeles vil spille ME-serien.

 

Det samme gjelder for Dragon Age 2. Kan man ikke leve med forandringene, så fjerner man spillet fra den mentale handlelisten.

 

DA2 er ikke et garantert kjøp for meg heller. De har fortsatt en jobb å gjøre med å selge det til meg. Men jeg har ikke tenkt å ta sorgene på forskudd. BioWare kan selvfølgelig begå feil, men de er ikke idioter. Ei heller tror jeg de har tenkt å la seg knuse ned i støvlene av jyplingene bak The Witcher 2.

Endret av Cyberfrog
Lenke til kommentar

Ei heller tror jeg de har tenkt å la seg knuse ned i støvlene av jyplingene bak The Witcher 2.

 

Den kampen har de allerede tapt "imo".

 

Ellers er det gode nyheter at de ikke konsollifiserer combat systemet, phew!

Ser fortsatt ikke helt poenget med et dialoghjul, men det får nå være.

Lenke til kommentar

Jeg er et hårsbredd fra å avinstallere dette spillet og legge det tilbake i hyllen. Litt drøyt å lese gjennom 157 sider med innlegg, så jeg lurer på om dere kan gi en nybegynner noen tips.

 

Jeg er en human noble warrior på level 12. Bruker som regel Wynne, Morrigan og Alistair. Både jeg og Alistair er sverd og skjold krigere. Har muligens gjort litt uheldige valg av talenter, men har nå fått Cone of Cold på Morrigan, og både Morrigan og Wynne har Heal. Selv om jeg har fjernet en del fra taktikken deres brenner begge mana for som fy.

 

Har kommet gjennom Mage's Tower, og forsøkt både Redcliffe og Skogen (måtte snu etter über-fail, og gjorde så Mage's Tower). Å spille på Normal er en uendelig kamp med ryggen mot veggen med et stygghøyt antall reloads. Har derfor skrudd ned på Easy nå. Nå er det vertfall mulig å finne kamper uten å dø 10 ganger først, men det er jo litt kjipt å måtte spille på Easy. Liker storyen, men kampene er så forferdelig vanskelige at jeg blir frustrert av hele greia. Har riktignok ikke spilt noe særlig RPG så det er litt forvirrende med så mange spells. Vanskelig å vite hva man bør bruke når, og hvordan jeg skal sette opp Wynne og Morrigan så de er mest effektive gjennom taktikk-panelet.

 

Akkurat nå er det mest fristende å gå tilbake til Mass Effect 1/2 ettersom jeg kom gjennom kampene der uten å reloade annetvert minutt. Derfor veldig fint hvis dere som er eksperter i dette spillet har noen tips til meg for å gjøre det bedre. Har lest litt her og der, men når det kommer til kamper blir det litt kaos.

 

Jeg kan selvsagt komme med mer info om talent osv hvis nødvendig.

Lenke til kommentar

Hvis du har problemer med mana med Wynne og Morrigan, høres det ut som de kanskje har mange "sustained" spells gående? Disse reduserer max mana og regen ganske drastisk hvis man bruker en del av de. Siden du kjører sword & board warrior ville jeg nok droppet Alistair og, heller tatt inn f.eks. Leliana

Lenke til kommentar

Brukte Leliana før, men hun hadde en lei tendens til å dø veldig raskt. Så egentlig ikke helt nytten i en rogue, spesielt nå når jeg har installert en mod som gjør at jeg kan åpne kister selv. Hvordan skal jeg i tilfelle bruke Leliana? Hvilke våpen bør hun ha og hvilke skills og attributter skal jeg fokusere på?

 

Har ikke spille åpent nå, men tror jeg la inn kommando om at Wynne skulle bruke Shield of Rock (eller hva det hette) når hun ble angrepet. Mulig denne drar en del mana. Er det bedre å kutte den ut, eller vil hun dø for enkelt?

 

Hadde egentlig tenkt å bruke Alistair som tank og dermed legge poengene stort sett i dexterity framover, mens min egen SnS kunne få mye i strength så han gjør mer skade. Er dette en dårlig løsning?

 

Virker som man er nærmest nødt til å være en mage eller i det minste gjøre en del manuelt med en mage for å ha sjanse i dette spillet. Selv med to mager som healer blir jeg most når vi kommer opp mot mages, fx i den hersens Deserted Building. Bakken tar fyr, alle ligger på ryggen, og kort etterpå er det reload screen igjen. Uff.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8791234978

1: En skoldwarrior er nok, Allistair med en rouge eller Sten

 

2: Sett tactics "defensive" på deg selv, "scrapper" på Sten/rouge

 

3: Lek rundt med taktikken til Wynne. Selv fjerner jeg stamina-spellet(rejuvation?) for alle andre enn tanken (altså deg selv i dette tilfellet.) – hvis du har fått den utgaven som angår alle bør den spammes (siden Wynne selv tjener mana på den).Videre prøver jeg å tilpasse *når* hun kaster heal etter hva som trengs for å holde folk i live. Helse-over-tid-spellet setter jeg med en lavere terskel for tanken enn for resten av gjengen (f.eks tank: ¾, resten ½ helse, heal tank ved ½ helse, resten ved ¼ helse). Fjern rock armor fra taktikklista og kast det selv hvis hun blir avbrutt. Mana bloom er verdt å vurdere hvis du fortsatt føler du har manaproblem, men du må passe på hvor folk står og hvor fiendemager står i så fall. Mass heal bør aldri være en del av taktikklista, men kast det selv når du trenger det.

 

4: Ta selv kontrollen over Morrigan for å utnytte henne best. Tenk på hvordan du kan treffe flest mulig med cone of cold(uten å ta dine egne/bare ta sten/rogue). Kast stonefist på den ikke-gule med mest liv etterpå. Spells som ”sleep”, ”paralysis”, ”horror” og ”mass paralysis” er ypperlige for å få kontroll over slagfeltet. (sleep+horror er ypperlig skade). Fjern spellene som reduserer defense/angrep fra taktikken og bruk dem bare på de skikkelig store og skumle fiendene. Lær deg force field og crushing prison så fort som mulig og bruk dem for å fjerne skumlinger fra slagfeltet.

 

5: Ikke vær redd for å bruke potions – dette gjelder særlig small lyrium potions som er kjempebillige og som du får ubegrensa av (lyrium dust kan du kjøpe så mye du vil av fra quartermaster i mage-tårnet)

 

6: Når du føler du har kontroll over mana’en hjelper det veldig å også bruke Wynne til litt massekontroll også – jeg bruker glyffene (paralyseglyf og glyf of repulsion oppå hverandre = moro)

 

7: Fiendemager er nummer en på prioriteringslista di – nesten alltid. Sett ut av spill og drep så fort som mulig (et lite unntak hvis de er orange, men også da bør du prøve å bruke for eksempel force field for å sette de på pause).

Lenke til kommentar

Omtrent den eneste endringen jeg gjorde når jeg tidlig i spillet gikk fra normal til nightmare var å bruke pausefunksjonen veldig mye mer.

 

I starten styrte jeg kun min egen karakter, og hadde tactics på de andre. Når jeg har på nightmare styrer jeg alle karakterene manuelt, bortsett fra tanken. Jeg lar også Wynne ta seg av det meste av healing alene, men hun har mange andre gode spells som glyphs og mana bloom osv.

 

AoE-spells (spells som treffer mer enn en fiende) er ekstremt nyttige i dragon age. På topp ligger sleep, som muligens er den beste abilitien i spillet. Når du blir god nok til å unlocke walking nightmare så er sleep+walking nightmare ekstremt dødelig.

 

Spells som cone of cold og lightning og fire versjonen av den (husker ikke navnene) er også veldig bra. Koster ikke så fryktelig mye mana, tar masse damage/disabler masse og hvis du er litt god på å posisjonere deg så kan du treffe veldig mange fiender uten å treffe noen av dine egne.

 

TL;DR: Pause mye, og styr alle dine karakterer (utenom tanken) manuelt. AoE eier.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...