Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Virket som de faklene gjorde bossen litt for enkel ja, kanskje tone ned hvor mye bonus skade de gir eller hvor lenge eddekoppen brenner er en ide.

Likte veldig den lille filmsnutten når man skimter det enorme beistet sittende i mørket.

Akkurat nå er planen å fjerne fakkelene når bossen kommer under en viss andel helse (~50%) slik at spilleren må hele tiden tilpasse seg og ikke blir komfortabel med situasjonen. Har et par idéer på hvordan jeg skal snu på situasjonen, legger opp en ny video når bossen når en mer endelig versjon. Likte også veldig godt den effekten i cutscene-en, mulig jeg drar den litt lenger. En av idéene ved kampen er at du oppdager omgivelsene når du sloss, lyset fra flammene lyser opp bakken og synliggjør grusomhetene som befinner seg rundt deg. I starten ser man nesten ingenting, du vet så vidt hva du sloss mot. Nå er ikke området ferdig, men det er planlagt at det er grease som skal befinne seg rundt bossen og som leder til at flammene sprer seg (samtidig som rommet lyser opp av flammene). Tror også det hadde gjort at det så bedre ut når bossen brenner, at den er innestengt av flammer fremfor å gløde/brenne selv. Da hadde det også vært vanskeligere å se nøyaktig hvordan bossen ser ut, som er en god ting.

 

En smule inspirert av Zelda med disse faklene du tenner på?

Har ikke lagt merke til det før nå, men er mulig underbevisstheten har hjulpet meg litt :)

 

Svært spennende! Regner med at du legger til items og kanskje en liten historie etter hvert?

Modden har vært under arbeid en periode nå, så det eksisterer allerede en del innhold (estimerer ca. 20min playtime helt ferdig så langt). Historie, level design, enemies, items, puzzles, encounters etc. ble lagt frem i planleggingen, så det gjenstår egentlig bare å sette sammen resten. Prøver også å sette en vri på mapdesignet med mer integrering av hint og utforskelse fremfor ren navigering, en slags blanding av notatboken fra Uncharted 2 og dungeon-maps. Selv om historien er overordnet lagt frem, så gjenstår det å lage virkemidlene som forteller den og settingen rundt det (notater, bøker, tegninger osv.) og finne en person som kan skrive dette på en interessant måte.

 

Jeg gjør alt av designet selv så det vil derfor ta litt tid før den blir helt ferdig. Jeg satser på at hele modden er spillbar før september. Legger opp et par videoer etterhvert som jeg kommer videre. Hyggelig at det er interesse!

Edit: Her er det forresten en slags dev blog for de som er interessert i å vite mer.

Endret av csyver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig, håper virkelig ikke at det endelige resultatet blir seende slik ut. Vet ikke helt hva det er, men jeg liker ikke helt fargene i de bildene der, ser cartoony ut. For mine øyne ser det ut som grafikken er dårligere enn i det første spillet. Satser på at det der bare er et tidlig utkast, og at det ikke er den nye stilen de snakket om. :)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Har dere sett bildene fra Game Informer? Linket dem tidligere, men i mye mindre størrelse. Nå har GI gitt ut de samme bildene i større versjon. Her

 

En ting er sikkert, det andre bildet ser helt forjævlig ut. I all verden er det den ogren skal se ut som?!

 

Det første bildet synes nå jeg ser nokså bra ut, men en ting er sikkert. Grafikken i det andre bildet er ikke slik det bli.

Lenke til kommentar

Tja, begge deler kan fungere. Jeg likte den stumme hovedpersonen i DA: O, man klarte på en måte å leve seg mer inn i illusjonen at den personen var deg. Og det mener jeg gir spillet en dybde som du ikke får når hovedpersonen har stemme, fordi da har den personen allerede en fastsatt personlighet. Det er akkurat det jeg liker med WRPG, personen du spiller er ment å skulle være "deg".

 

At de har lagt stemme til personen du spiller viser bare at de har tatt skrittet nærmere et mer action og filmlignende spill, som f.eks Mass Effect og de fleste JRPG. Men for all del det fungerer nok det også, men jeg hadde helst sett at de hadde beholdt den stemmeløse karakteren, da det lages færre spill av den typen.

 

Men spillet er selvfølgelig laget etter det at hovedpersonen har stemme, så en god spillopplevelse blir det nok allikevel. Det er bare å vente og se. Jeg vil heller være litt skeptisk på forhån og bli positivt overrasket når spillet kommer, enn å bli nedbrutt fordi spillet ikke levde opp til forventningene. Og spesielt når det er snakk om en oppfølger. :)

Lenke til kommentar

Det er vishet i dine ord RoR! Om en hovedperson ikke har stemme så er det lettere å forestille seg at den personen er deg, men må si jeg likevel helst vil ha stemme uansett.

 

Det at mange sier toeren blir mer actionpreget, betyr nødvendigvis ikke at det blir mindre av alt det andre som gjorde DA:O så bra ^_^

Lenke til kommentar

Bryr meg ikke om grafikken, men regner med at ved release vil det se bedre ut enn Origins. Liker IKKE hvordan de har fått darkspawn til å se ut i de bildene der.

 

Her kan en se 12 concept art bilder, hvorav 10 ikke har blitt publisert av Bioware.

 

 

Bildet med ogren ser ut som det kommer rett fra en tegnestund i barnehagen, det ferdige resultatet blir definitivt ikke slikt. Men man må jo begynne å lure på om Bioware forhaster seg en smule, de ser jo ut til å spy ut spill og DLC dobbelt så raskt som alle andre nå til dags. Har faktisk vært vitne til at oppfølgere har hatt dårligere grafikk enn originalen, hvordan det i det hele tatt skal være mulig er for meg ett mysterium.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som får "XML parsing failed" feilmeldinger når jeg går til gameinformer sidene? Irriterende å ikke få med meg det som står der.

 

Og sånn apropos, dette inspirerte meg til å spille igjennom på nytt, som rogue, gjøre darkspawn chronicles og lelianas song, som jeg egentlig har hatt på vent en stund :)

Lenke til kommentar

Noe ny informasjon fra et tysk magasin.

 

Det er også noen bilder i nye vinkler fra samme sted som de tidligere bildene

 

Informasjon om noen karakterer som vil være med i spillet legger jeg i spoiler her. Fritt oversatt ved hjelp av google chrome :p

 

 

 

Hawke: Valget av mannlig eller kvinnelig helt er hovedpersonen i Dragon Age 2, og leder spilleren gjennom 10 år lange historie.

 

Bethany: Hawkes søster er en magiker, og støtter hennes bror i kampen med ild magi.

 

Cassandra: The Inquisitor har en brennende interesse for helten gjorde Hawkes.

 

Varric: Dvergen Hawke har fulgt opp på sine reiser og er historieforteller i Dragon Age andre

 

Flemeth: Den mektige shapeshifts og mor til Morrigan fra Dragon Age: Origins Dragon Age er også tilgjengelig i to igjen med partiet.

 

 

Endret av Joakim vas Normandy
Lenke til kommentar

Spoiler er det jo ikkje, berre spelinformasjon. Dei kjem nok til å fortelje om alle companions uansett.

 

Angåande karakterar med stemme liker eg det viss det er gode voice acters, eg syns at når eg ikkje har stemme blir det som at eg berre er i bakgrunnen av samtalen, i mot setning til ME der eg følte samtalane og cut scenes fokuserte rundt Shepard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...