Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker det. Men når det er sagt, så kan det holde seg til Mass Effect-serien, som et av den seriens kjennetegn.

 

DA2 skal uansett ikke ha et identisk system, og jeg synes ikke dialogvalgsystemet i DA:O er spesielt fantastisk i utgangspunktet. Det funker helt flott, men jeg blir ikke akkurat euforisk av det.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor hypp du er på Mass Effect i DA universet, men dialoghjulet er så absolutt ikke konge.

 

Hver sin smak. Det at noe er laget for mus og tastatur som du sier gjør det ikke bedre. Eneste jeg har å si imot dialoghjulet til ME er at av og til er de ordene som faktisk står der, bedre enn de som blir sagt. Og hvis det føles som om det er laget for en konsolls analog så fungerer det uansett utmerket på pc også :)

Lenke til kommentar

I det store og det hele er det mindre ille enn jeg trodde, iallefall hvis de lar kampsystemet være som det er på PC. Jeg forstår ikke hvorfor man skal ha behov for et dialoghjul på PC, hvis Bioware først tar seg bryet med å kultivere to plattform-spesifikke kampsystem (som jeg antar krever betydelig mer arbeid og balansering), men ... Heller dialoghjul enn ren konsollport.

Lenke til kommentar

Det gjør det ikke "fordummet" ved å bruke ting som fungerer utmerket i andre spill. Dialoghjulet er for meg mye mer interessant med at man kan gi negative eller positive kommentarer enn bare noen linker med tekst man kan velge mellom.

Jeg liker ikke at man skal vite hva slags tilbakemelding man gir og da også hvordan personen man saker med reagerer. Likte dialogsystemet i DA: O mye bedre enn det i Mass Effect. Skulle ønske de gjorde den enda mer "realistisk" i DA 2, i stedet fordet motsatte som de gjør nå. Slik at det du trodde var en hyggelig ting å si kunne bli oppfates som fornærmende, og vice versa. Det du velger å si (eller ikke si) virkelig har betydning, du kan gjøre feil.

 

DA: O var litt for pinglete på dette punktet. Ting hadde ikke noen reelle konsekvenser. Du kunne ikke velge å mislykkes. Selv om jeg vet utgivere/utviklere er for glad i massene til å gjøre slikt skulle jeg ønske at spillet hadde gått vidre selv om du hadde mislykkes med et oppdrag eller fornærmet en person så h*n ikke ville snakke med deg mer. Reelle valg og konsekvenser.

 

Det mener jeg ville øke følelsen av dybde og flyt i spillet. :)

Lenke til kommentar

Tja, kanskje, det kan kun fremtiden vise. Håper selvfølgelig det. Men da må det en kraftig forbedring til fra det dialoghjulet du ser i Mass Effect. For hvis det står mellom det og tekstlinjene fra DA: O finnes det ikke fnugg av tvil om at jeg foretrekker sistnevnte.

 

Men nå er det ikke bare selve dialoghjulet jeg snakker om, men hele dialogsystemet og hvilken betydning den har for spillet. I likhet med handling og konsekvens delen som det virker som de forbedrer til DA 2, så skulle jeg gjerne se det samme i dialogsystemet. At hva du velger å si, og når du velger å si det har betydning. Slik at du kan si noe du ikke burde til noen i starten og that's it, den personen nekter å snakke med deg resten av spillet, evt. kommer for å bite deg i baken senere. Enklere sagt inkluderer du dialog som en handling, som igjen har sine tilsvarende konsekvenser, akkurat like mye som om du velger å hjelpe noen eller ikke.

 

Enkelte får det til å høres ut som om det er kun ulemper med en slik foranding.

Det er da egentlig ikke så rart. Hvis du er fan av noe så vil enhver forandring fra det du likte virke som noe negativt, helt til det motsatte er bevist. ;)

Lenke til kommentar

Driver for tiden med en singleplayer content module for Dragon Age. Det er ment som en episode i en serie, der hver tar opp til 30-45min per. Har nettopp gjort klart et slags utkast/konsept for en av bossene samt et talent som kan anskaffes. Har en video her som viser frem begge (beklager dårlig kvalitet, 720p+expand burde gjøre det mulig å tolerere):

Som man kan se så trengs det veldig mange iterasjoner. Kampen er også litt for enkel, kommer sannsynligvis til å legge til en til fase mot slutten (evt. fjerne fakkelene så spilleren må løse det på en annen måte). I tillegg så ser det veldig enkelt ut når jeg gjør encounteren riktig. Tar gjerne imot kritikk/forslag hvis dette var interessant for noen.

Endret av csyver
Lenke til kommentar

Driver for tiden med en singleplayer content module for Dragon Age. Det er ment som en episode i en serie, der hver tar opp til 30-45min per. Har nettopp gjort klart et slags utkast/konsept for en av bossene samt et talent som kan anskaffes. Har en video her som viser frem begge (beklager dårlig kvalitet, 720p+expand burde gjøre det mulig å tolerere):

Som man kan se så trengs det veldig mange iterasjoner. Kampen er også litt for enkel, kommer sannsynligvis til å legge til en til fase mot slutten (evt. fjerne fakkelene så spilleren må løse det på en annen måte). I tillegg så ser det veldig enkelt ut når jeg gjør encounteren riktig. Tar gjerne imot kritikk/forslag hvis dette var interessant for noen.

 

 

En smule inspirert av Zelda med disse faklene du tenner på? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...