Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Dragon Age

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men nå kan det ikke være uendelig av Blights da, trenger vel bare holde ut tre eller fire til. :p

Det blir færre og færre Grey Wardens uansett. Og når dvergane fallar (som mest sannsynleg kjem til å skje snart) så er det ingenting som hindrar darkspawn i å herje på overflata heile tida, noko som vil svekke Grey Wardens kraftig.

Dessuten blir jo darkspawn smartare, snart treng dei kanskje ikkje ein Archdemon for å starte ein Blight.

Lenke til kommentar

@flosshatt

er vell ikke bare bare å drepe "The old gods"? Å hvis alle blir grey wardens (altså drikker darkspawn blod) er jo det som å forgifte alle menneskene og utslette menneskeheten..

Nei, nokon vil overleve. Dei som kunne bli Grey Wardens, og resten av Grey Wardens. Men ja, mange vil dø. Men menneske må ofre noko dei også.

Dessuten blir jo darkspawn smartare, snart treng dei kanskje ikkje ein Archdemon for å starte ein Blight.

Var ikke poenget med Architect sin plan å stoppe blights? Om Darkspawn uansett blir smartere, vil jo ikke planen hans fungere...?

Kvifor skulle darkspawn og menneske sloss når det ikkje er noko som driv darkspawn, og menneske er halvt darkspawn halvt menneske? I The Calling så drep ingen Bregan etter at Arkitekten har framskunda forandringa, sjølvom dei har mogelegheitar.

Lenke til kommentar

Uansett, har ikke Grey Wardens nedsatt fertilitet, hva med reproduksjon, skal de resterende menneskene bare sakte men sikkert forsvinne?

Tror likevel at det ikke skal vær noe problem å ha nok Grey Wardens til å drepe Archdemons, da Anderfels omtrent styres av dem. Darkspawn begynner å ha få Old Gods igjen, og siden en Blight ble slått av lille svake Ferelden alene, skal nok ikke resten av Thedas ha noe særlig med problemer om de ikke ignorerer det som Loghain gjorde.

Lenke til kommentar

Er noe sånt ja, men Grey Wardens kan reprodusere sålenge ikke tainted har vært for lenge i kroppen sin, såvidt jeg vet. Men om 2 grey wardens kan ha en unge, vet ikke jeg, om det må være en grey warden og et neutral party. Som med Morrigan og deg selv/Alistair eller evt Secret Companion.

Lenke til kommentar

Uansett, har ikke Grey Wardens nedsatt fertilitet, hva med reproduksjon, skal de resterende menneskene bare sakte men sikkert forsvinne?

Tror likevel at det ikke skal vær noe problem å ha nok Grey Wardens til å drepe Archdemons, da Anderfels omtrent styres av dem. Darkspawn begynner å ha få Old Gods igjen, og siden en Blight ble slått av lille svake Ferelden alene, skal nok ikke resten av Thedas ha noe særlig med problemer om de ikke ignorerer det som Loghain gjorde.

Det er ca. 1000 wardens i Anderfels (meiner og huske at eg høyrde det ein eller annan stad), og mange ville forresten støtta Arkitekten, men det er titusenvis av darkspawn. Joda, Grey Wardens er gode krigarar, men dei blir verre og verre (dei slapp Alistair inn, damnit!).

Men poenget er eigentleg ikkje om vi kan slå darkspawn eller ikkje (så eg beklagar for å ta det med), for det for vi ikkje vite før om århundrar, men oppgåva til Grey Wardens er å hindre Blights/Stoppe Blights. Ikkje beskytte menneske mot Blights.

Kan godt hende at jeg er helt på villspor men blir man ikke forgifted av blodet og alle dør etter 40-50 år eller noe?

Nei, det er det mange trur, men dei blir sakte forandra til Ghouls, men i motsetning til andre Ghouls, så døyr ikkje Grey Wardens etter nokre veker. Dei blir halvt-darkspawn.

Er noe sånt ja, men Grey Wardens kan reprodusere sålenge ikke tainted har vært for lenge i kroppen sin, såvidt jeg vet. Men om 2 grey wardens kan ha en unge, vet ikke jeg, om det må være en grey warden og et neutral party. Som med Morrigan og deg selv/Alistair eller evt Secret Companion.

Dei kan reprodusere, også med ein annan Grey Warden (sjølvom sjansane for det er latterleg lave), men det er liten sjanse for det. Det har nok ingenting med kor lenge dei har vore Grey Wardens (så vidt eg veit)

Lenke til kommentar

Syns jeg husker at visst man foreslår for Morrigan at ho kan ha seg med Riordan så nekter ho pga tainte har alt ødelagt hans fruktbarhet.

Men men alt er spekulasjoner, håper jo bioware vil heller gi store valg muligheter, alt fra å drepe The architecht til og ta hans parti, om det måtte komme opp i enten expansion eller en oppfølger.

Er det en ca tid på hvor mye spilletid vi vil få utav Awakening?

PS: Spoiler i tilfelle, hvis du ikke har rundet spillet, ikke les.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...