Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Ok, det kan være at det konseptet gjør meg inhabil til å bedømme, men Circle Tower og Deep Roads er minst like langsom og kjedelig etter første gjennomspilling.

 

Javisst. Faktisk syntes jeg hele spillet ble en smule kjedelig etter første (eller kanskje andre) gjennomspilling. For å være denne type RPG synes jeg spillet ble en smule kort, og de 3 store mainquestene ble for lineære og langtekkelige. I likhet med Mass Effect er de virkelig tidskrevende sidequestene forferdelig kjedelige og repetitive, uten at du får noe spesielt igjen for det, annet enn et popup vindu som sier at du har klart 75/100% av alle sidequests.

 

Dette går også igjen med tanke på kister o.l du kan lirke opp. 'Looten' er elendig i forhold til ting du kan kjøpe, så det å ha en rogue i party er strengt tatt ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoppe over Fade! :o Den kan selvsagt være litt langdryg, men konseptet rundt det er jo det beste med hele DA: O universet.

 

Frå å berre spele spelet er eg ueinig, men for å nyte spelet og universt er eg heilt einig! Kjedeleg, men med + på skills og det at du kan spele som ein Golem er verdt det.

 

Hoppe over Fade! :o Den kan selvsagt være litt langdryg, men konseptet rundt det er jo det beste med hele DA: O universet.

 

Sett fra en gamers standpunkt synes jeg selv at Fade-delen av spillet ble forferdelig kjedelig etter første playthrough. Det får så være at konseptet er nytt og spennende når det får den gjennomsnittlige spiller til å bare sitte og se fram til questet er over.

 

Dog skal det sies at jeg elsket å spille som Spirit Transform. :)

 

Pff, Spirit var jo den kjedeligaste :p Syns Burning Man var den mest nyttige, og Golem den gøyaste (for å sitere Shale: "If it could become a Golem, why not stay that way? It is clearly a superior form")

 

Ok, det kan være at det konseptet gjør meg inhabil til å bedømme, men Circle Tower og Deep Roads er minst like langsom og kjedelig etter første gjennomspilling.

 

Javisst. Faktisk syntes jeg hele spillet ble en smule kjedelig etter første (eller kanskje andre) gjennomspilling. For å være denne type RPG synes jeg spillet ble en smule kort, og de 3 store mainquestene ble for lineære og langtekkelige. I likhet med Mass Effect er de virkelig tidskrevende sidequestene forferdelig kjedelige og repetitive, uten at du får noe spesielt igjen for det, annet enn et popup vindu som sier at du har klart 75/100% av alle sidequests.

 

Dette går også igjen med tanke på kister o.l du kan lirke opp. 'Looten' er elendig i forhold til ting du kan kjøpe, så det å ha en rogue i party er strengt tatt ikke nødvendig.

 

For å få pengar til at det kule du kan kjøpe er det verdt å ha ein Rogue til å skaffe vendor trash.

Lenke til kommentar

Viss du ikkje syns Gaxxkang er verst, så har du ikkje sloss mot han enda ;)

 

Gaxxkang var den beste fighten i spelet, det er det ikkje tvil om. Var nesten sjokkert over å måtte tenke posisjonering.

 

Rart kor mykje spelet har tatt i frå MMO-sjangeren, egentlig. Neste playthrough skal eg lage meg en healer mage, ha med 3 melee dps-karakterer og sette dei på maks aggresjon. Det blir akkurat som å vere tilbake på resto shamanen min :)

Lenke til kommentar

Det er nettopp det. Du har ikkje rom til å settje opp taktikkar eller posisjonere deg skikkeleg.

 

Det er berre ein måte for denne kampen å vere lett, og det er å slå han med Mana Clash når han er Arcane Horror, men eg køyrer sjelden med meir enn ein mage, og da må ho ha healing, litt CC (som t.d. Mind Blast, Cone of Cold og gjerne Drain Life og Paralyze også, i til felle melee kjem for nært), og litt DD/AoE.

Lenke til kommentar

Viss du ikkje syns Gaxxkang er verst, så har du ikkje sloss mot han enda ;)

Sa ikke at High Dragon var verst sa bare at det irriterte meg at Archdemon er lettere. Gaxxkang er en sykt vanskelig kamp. Jeg møtte ham nokså tidlig i spillet og var ikke klar for det i det hele tatt. Dette var uten å bruke Mana Clash. Til slutt sto bare Morrigan igjen og spammet cone of cold og winter's breath ^_^

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar

Var rundt lvl 15 da eg tok Gaxxkang, tanka han med DW warrioren min som sto inne i et hjørne. Resten av gjengen sto ved inngangen. Kontrollerte Wynne mesteparten av fighten så folk ikkje skulle daue så mykje. Leliana og Morrigan med ranged dps. Det fortonte seg som en vanlig tank'n'spank encounter, var egentlig litt skuffa sidan eg hadde forventa å måtte prøve et par ganger. :p

 

edit: Hadde ikkje mana clash eller andre nyttige ting på første playthrough, var ganske blank på kva spells som var bra...

Endret av Misteltein
Lenke til kommentar

Viss du ikkje syns Gaxxkang er verst, så har du ikkje sloss mot han enda ;)

 

Jeg hadde ikke problemer med han i det hele tatt, tok han på aller første forsøk uten noen nevneverdige problemer, heller ingen kjipe Cone of Cold eller Mana Clash taktikker ble brukt.

 

Må nok prøve han litt tidligere i spillet antar jeg, gjorde han like før jeg kom til Landsmeet og hadde en del levels på baken.

 

High Dragon var vanskeligere etter min mening, men kun om man unngår billige taktikker.

Lenke til kommentar

Der er eg ueinig, så lenge du klarar å tanke High Dragon burde det går fint. Bruk Alistair med Shield Wall (og den som gjer at du ikkje kan bli knockdown med Shield Wall) eller Shale med fult tanke-skills. Dei kan ikkje bli knockdown (viss eg ikkje tar feil) og du bør fint klare å halde aggro, mens du har ein som healer og resten som slår på han.

 

Gaxxkang er verst viss du gjer han før lvl 17, syns eg. Etter det burde du klare det. Men problemet er ikkje at han er så vanskeleg i seg sjølv, det er det at du ikkje har noko rom til å manøvrere. Berre det å få til ein backstab kan ver vanskeleg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...