Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Dragon Age

Anbefalte innlegg

Robes på ein warrior? Serioøst? Robes er jo laga berre for mages, og enchantments er dermed også berre for mages. Dessuten er Leather armour den kulaste rustningen etter Plate armour i spelet ;)

Bruk heavy/medium armour for warrior DPS. Massive er berre til ein tank, og light er for rogue, stort sett. Melee rogue kan også bruke medium.

Dette er relativt ideelt med tanke på kor mykje threat du får, stamina etc. Legg gjerne nokre talentpoeng i willpower også.

Nei, robes for noko anna enn mages er tåpeleg, det meiner no eg.

Eg har brukt heavy armour for min første dual-wield, og medium på min andre. Light på begge roguane mine, og heavy på 2h.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Robe er ikke noe vits for en max/min'er, men jeg rundet spillet lett på hard allikevel. ;)

Med

Contribution to party damage: 41

Hit rate: 85

så vil jeg ikke si jeg hadde noe problemer med stats i det hele tatt. Var stort sett aldri i fare for å dø, og tanka high dragon uten problemer på level 13.

Archon robe funker også helt okay for en warrior.

http://dragonage.wikia.com/wiki/Archon_Robes

Jeg liker å spille rollespill som et faktisk rollespill, og liker å lage unike og morsomme karakterer. Med -8% stamina bruk, så kunne jeg også holde alle skill og stances i bruk konstant, noe som var morsomt.

Lenke til kommentar

Forresten, kva sustained abilities bruker dere på DW-warrior?

Sjøl bruker eg momentum, dual striking, berserk og blood frenzy. Aura of pain av og til.

Har lite stamina til overs, sidan eg bruker så mange sustaineds og går med massive armor, men har nok til å bruke en skill i gangen, og det regenererast fort.

Speler på normal, så dei fleste vanlige mobs dauer etter to runder melee. Funderer på å droppe dual striking for crits, men det virker som dps dropper ganske mykje når eg tar den av.

Lenke til kommentar

radiohodet@ Det går jo, sjølvsagt. Eg syns berre det er tåpeleg.

Eg ser på rollespeling som å lage ein personlegheit til karakteren min. T.d., ein av mine Human Nobles nekta å innsjå at Loghain var "the bad guy", fordi han beundra han. Ein annan brukte alle sjansar til å sverte han og andre, for å fremme sin eigen politiske makt.

Min Dalish Elf var snill mot menneske, ho ville ikkje drepe alle menneske, ho ville berre at Dalish skulle få eit eige land og leve i fred.

Det å lage ein unik karakter betyr ikkje at du rollespelar, det betyr ofte det motsatte, fordi i Ferelden så ville ikkje ein warrior brukt robes når han sloss.

Forresten, kva sustained abilities bruker dere på DW-warrior?

Sjøl bruker eg momentum, dual striking, berserk og blood frenzy. Aura of pain av og til.

Har lite stamina til overs, sidan eg bruker så mange sustaineds og går med massive armor, men har nok til å bruke en skill i gangen, og det regenererast fort.

Speler på normal, så dei fleste vanlige mobs dauer etter to runder melee. Funderer på å droppe dual striking for crits, men det virker som dps dropper ganske mykje når eg tar den av.

Drop massive armour. Ubrukeleg for noko anna enn viss du skal tanke, drop så Dual Striking, du vil ha vanleg critical hits, og du får fortsett bra DPS.

Bruk så Momentum, Berserk, Blood Frenzy i viktige kampar og Aura of Pain mot mange fiendar. Da bør du kunne slakte deg igjennom det meste av spelet ;)

Plasser deg bak fienden, større sjanse for critical hit da.

Lenke til kommentar

Drop massive armour. Ubrukeleg for noko anna enn viss du skal tanke, drop så Dual Striking, du vil ha vanleg critical hits, og du får fortsett bra DPS.

Bruk så Momentum, Berserk, Blood Frenzy i viktige kampar og Aura of Pain mot mange fiendar. Da bør du kunne slakte deg igjennom det meste av spelet ;)

Plasser deg bak fienden, større sjanse for critical hit da.

Eg tanker med DW-warrioren min, så eg trur eg beholder massive armor. Alistair sliter med å ta aggro frå meg, så han får ikkje vere med lenger. :p

Lenke til kommentar

Det er fordi du bruker massive armour. Bytt til heavy eller medium, og Alistair vil kunne halde aggro mykje betre. Bortsett frå skills er det to ting som avgjer kven som held agggro: Kor tung rustning og kor mykje damage du gjer. Når begge bruker massive armour, og du er DPS også, er det jo ikkje rart at Alistair har problemar med å hale aggro.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

Ah, leste om at armortype påvirker aggro, men trudde ikkje det hadde så mykje å seie når forskjellen i dps mellom meg og Alistair er så stor. Fram til no har eg spelt etter den gamle mmo-regelen min om at berre man har nok dps så trenger man ikkje skikkelig tank, og det har jo funka greit egentlig... Har du tips om kor eg kan plukke opp ei god medium rustning? Så får heller Alistair få min wade's superior dragonbone plate, heldiggrisen.

Lenke til kommentar

@Flosshatt

Selvsagt, personligheten er jo det viktigste, men å lage en max karakter med tanke på stats synes jeg går på tvers av tanken på rollespilling.

Heavy armor på en karakter som har dexterity som hovedskill er i alle fall out of character. :p Ikke noe galt med powergaming, men trenger ikke gjemme seg bak et rollespillalibi av den grunn. At du synes alt annet enn maxing er teit, synes -jeg- er teit i alle fall. ;)

Min karakter vil være så kjapp og utholdede som mulig. Da er robe veien å gå.

Lenke til kommentar

Det kan vere det, karakteren kan vere maktsjuk, og vil dermed bli best i alt. Du kan finne ein rollespelbakgrunn til alt.

Joda, men light/medium går fint.

Eg driver ikkje med max-gaming. Eg syns rollespeling er ufatteleg gøy, og gjer vanlegvis val som går på min karakter sin personlegheit, og ikkje på kva som er best. Eg berre nemnte at eg syns ikkje at robe er noko bra for spelet, eller rollespel, men viss du fungerar for deg så kan eg jo ikkje klage.

Edit: Berre gløym det. RtO til pc var visstnok utsatt igjen.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

Alistair i full Legion massiv armor. Synest den var litt kul. :D

party1.JPG

party.JPG

Brukte massiv på karakteren min også, men gikk ned til medium(?) for litt siden.

Vet ikke helt hvilke våpen jeg burde bruke som arcane warrior men det funka jo fint med greatsword. :)

Pøser ut med fireballs og whatnot.

Ball%20of%20fire.JPG

Ble nettopp ferdig i Orzammar og er lvl 15.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Noe rart har skjedd, kan ikkje lenger velge spesialiseringer for companions. Sjøl om spirit healer og arcane warrior er låst opp, så viser dei som locked når Morrigan levler opp. Samme for reaver/berserker for Alistair, og assassin/duelist for Leliana. Eg VEIT eg har låst opp disse. Trudde slike spesialiseringer skal vere åpne for alltid for alle karakterer når dei har blitt låst opp ein gang?

Herlp

Lenke til kommentar

Premisset var jo at man skulle ha spesialiseringar tilgjengelig når dei ein gang var låst opp, så når det no vert endra synest ikkje eg det er så kult. Men enkelte liker vel å bli straffa heilt vilkårlig :p

Uansett, problemet er altså at spesialiseringar eg allereie har låst opp ikkje er tilgjengelige for companions til den karakteren som låste dei opp. Wynne har spirit healer/arcane warrior, men Morrigan kan ikkje velge nokon av dei som sin andre spesialisering. Det må vel ha skjedd når eg lasta ned noe dlc... Forslag til løysing?

edit: ser ut til at det kan fiksast. Tredje posten frå toppen:

http://social.bioware.com/forum/1/topic/9/index/608506/126

Endret av Misteltein
Lenke til kommentar

Ok, har nettopp startet min første mage, mens jeg venter på DLC og tilleggspakkene. Jeg brukte selvfølgelig Wynne og Morrigan på min forrige save, mest Wynne og hun gikk på autopilot. Derfor er jeg temmelig grønn på det området, så en stor takk til de som vil gi meg noen tips og råd for mage sånn generelt.

Jeg har ikke tenkt å bli en healer, tenker Wynne skal ta seg av det. Jeg skal heller ikke bli shapeshifter, det er Morrigans greie. Så en dps mage?

Lenke til kommentar

Ok, har nettopp startet min første mage, mens jeg venter på DLC og tilleggspakkene. Jeg brukte selvfølgelig Wynne og Morrigan på min forrige save, mest Wynne og hun gikk på autopilot. Derfor er jeg temmelig grønn på det området, så en stor takk til de som vil gi meg noen tips og råd for mage sånn generelt.

Jeg har ikke tenkt å bli en healer, tenker Wynne skal ta seg av det. Jeg skal heller ikke bli shapeshifter, det er Morrigans greie. Så en dps mage?

Jeg er kanskje ikke mannen for å gi noen til tips som mage. Men spilte selv gjennom som mage og brukte veldig mye av de naturkreftene. Blizzard og Tempest viste seg svært effektive mot flere motstander.

Lenke til kommentar

Tre mages? Spennande. Da bør du ha ein veldig god tank.

Shapeshifting er ikkje ei greie. Fokuser Morrigan på Entropy- og Spirit-spells (og ha basic heal, i til felle Wynne døyr), med taktikken CC. Så går du får DD, og køyrer på med Primal spells, og gjerne Mind Blast, Heal og Drain Life også, dei er alltid greie å ha for ein mage.

Lenke til kommentar

Selv valgte jeg å gjøre min egen mage til spirit healer og la Wynne bli igjen i campen. Tidligere har jeg vært ganske avhengig av hennes healer-egenskaper, så var greit å kunne ha med en annen denne gangen. Hun er ganske anonym i selve spillet også - bidrar mest i campen.

Generelt prøver jeg å la mine ulike karakterer ha ulike "favoritter" å ta med seg fra campen. Gjør spillet temmelig ulikt fra gang til gang.

Endret av Chiana
Lenke til kommentar

Hvis noen andre har samme problemet som meg, så fungerer fixen i forrige posten min delvis. Ting eg allereie har låst opp er borte (og ikkje tilgjengelige, sidan eg ikkje kan snakke med companions om å låse opp spesialiseringer to ganger), men ting eg låser opp i etterkant er iallefall mulig å velge.

Utrulig frustrerande å skulle måtte bruke tid på å fikse sånt. Forventer etter kvart kvalitet frå Bioware, og så leverer dei tull som dette. Tragisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...