Gå til innhold

Dragon Age


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DA:O fikk 91% av PCAction, et tysk spillmagasin.

 

Pros

Great storytelling

Great staged fights

No questbugs found

Neat monster design

Nice soundscenery

High replay value

 

Cons

Unfinished class balancing

Silent main character

Sometimes unfair random battles

 

Blir urettferdig å ta med stille main char som con mener jeg, devs har sagt de måtte ha kuttet 50% av dialogene om de skulle fått det til. Og å si at spillet er for vanskelig enkelte plasser, og så bruke det som et minus føler jeg blir feil. Enkel måte å balansere klassene på er å kun ha en klasse.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt Risen så ble jeg faktisk litt positivt overrasket at man ikke måtte høre på svaret man nettop hadde lest gjennom selv. Men samtidig så føles det litt rart når det er bare den du prater med som faktisk prater. Litt merkelig at de ikke bruker Mass Effect formelen egentlig spør du meg, vanskelig å finne ett bedre system enn det.

Lenke til kommentar

Characteren du er i Oblivion sier heller aldri et kvekk, kan ikke huske at noen anmeldere klaget på det da. Ikke gjorde det meg noe heller, så at det er slik i DA:O gjør ikke meg noe. Må si jeg gleder meg til spillet kommer. Kommer nok til å bli uvandt for meg når det gjelder combaten siden jeg er vandt med Gothic, Two Worlds og Oblivion, men det går seg nok til etter litt :)

Lenke til kommentar

Characteren du er i Oblivion sier heller aldri et kvekk, kan ikke huske at noen anmeldere klaget på det da. Ikke gjorde det meg noe heller, så at det er slik i DA:O gjør ikke meg noe. Må si jeg gleder meg til spillet kommer. Kommer nok til å bli uvandt for meg når det gjelder combaten siden jeg er vandt med Gothic, Two Worlds og Oblivion, men det går seg nok til etter litt :)

 

Mulig jeg husker feil, men er ikke Oblivion førsteperson? vet det høres rart ut, men det virker mindre unormalt at main character er stum når spillet er førsteperson enn når det er tredjeperson. Blir lissom noe feil når du har 2 characters på skjermen som prater med hverandre, men det er bare en som prater.

Lenke til kommentar

Dragon Age: Origins Character Creator to be released October 13

 

We are happy to announce that BioWare will be releasing the Character Creator from Dragon Age: Origins on the 13th of October. This will give you 3 weeks to play around and get your Player Character just right before launch of the game on November 3rd – 6th.

 

What we have managed to do is get the awesome BioWare dev dudes/dudettes to break off the Dragon Age: Origins Character Creator from the main game so you can download it as a separate application to your PC. Once you have downloaded and installed the Dragon Age: Origins Character Creator you will be able to “pre-create” characters for use in the PC version at launch.

 

The Dragon Age: Origins Character Creator will allow you to create numerous different characters before launch and experiment with the different classes, races, and create multiple faces for the 6 Origin stories and save them to your hard drive for safe keeping until the game is released.

 

As you may be aware we are extending the BioWare community with a new social community site for Dragon Age: Origins. The great news is when we launch the Dragon Age: Origins Character Creator we will also be launching an open beta of the new social community site. You will be able to log into the new Social community site with your existing BioWare forums account name and password, and update it to the new social site account. Characters created with the Dragon Age: Origins Character Creator can also be uploaded to your account from within the Character creator. Once logged in to the social site, one of the first things you will be able to do is use one of your uploaded characters as your social website avatar for your profile on the new social website forums (yes we got that in!!), exciting stuff! Stay tuned for more information on the social website from now through launch.

 

UPDATE

 

We are planning on making the Character Creator and opening the doors to the new Social site at 10am Mountain Standard Time on Tuesday October 13. Check your local time zone to see what time it will be available in your area.

 

Dragon Age: Origins Character Creator Details

Download location – BioWare/Dragon Age: Origins website (A link will be made public when ready)

 

File size - Maximum file size 320meg.

 

Languages – Available in English, German, French, Polish, Russian. Also available in Czech, Hungarian, Italian and Spanish with English Voice Over.

 

System specifications to run the Dragon Age: origins Character Creator – The Character creator runs on the same system specs as Dragon Age: Origins. Please check the FAQ here for more information: http://dragonage.bioware.com/game/faq

 

The character creator is currently only available for PC users.

 

 

http://daforums.bioware.com/viewtopic.html?topic=696540&forum=135

 

Hm lurer hvor lenge jeg kommer bli sitten med den :D

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om hva som er naturlig, det er budsjett. Om hovedkarakteren skulle hatt stemme i DA:O ville all dialog ha blitt kuttet med 50%

 

Så skal alle spill få toppkarakter hvis de bare går ut å sier "vi hadde ikke ressurser til å gjøre mer" ? En svakhet i spillet er en svakhet selv om de ikke hadde mulighet til å gjøre det bedre. De tok ett valg og ofret en ting for noe annet, og jeg vil anta at de faktisk får mer ut av det enn de tapte, men det er da fortsatt noe som mangler som følge av valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...