Gå til innhold

Dragon Age

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, har no starta sikkert fire karakterar uten å spele mykje på dei, derfor skal eg la de få bestemme kva eg skal spele som!

Berre fyll inn dette:

Rase:

Origin:

Klasse: [kva slags klasse, og viss det er ein spesiell class skill eg skal fokusere på]

Type:

Berre ikkje Human Noble dual-wield Warrior, den har eg gjort to gongar :p

Eg kjem til å spele på Hard/Normal, kanskje ned på Easy på nokre stader (som The Fade)

PS: Ikkje fordi eg ikkje klarar dette sjølv, men fordi det kan bli artig :)

Lenke til kommentar

Sword'n'board verker spennande, det same med two-handed :) Fleire tips?

Edit: Eg har tenkt til å skrive ein Fanfiction (FF) til dette spelet, kanskje det skal bli denne karakteren. Viss eg gjer det, bør eg fokusere på kva som skjer etterpå, følgje karakteren igjennom spelet, eller følgje hans memoarar (?)? Det siste vil da blitt litt av begge delar.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

Sword'n'board verker spennande, det same med two-handed :) Fleire tips?

Edit: Eg har tenkt til å skrive ein Fanfiction (FF) til dette spelet, kanskje det skal bli denne karakteren. Viss eg gjer det, bør eg fokusere på kva som skjer etterpå, følgje karakteren igjennom spelet, eller følgje hans memoarar (?)? Det siste vil da blitt litt av begge delar.

Jeg ville definitivt ha lest den om du velger memoarene, da du kan få såpass mye spennende ut av det :)

Lenke til kommentar

Da velgjer eg nok memoarane, men driv med såpass mykje anna no for tida at eg får nok ikkje publisert noko før i '10.

Da gjeld det berre å velgje karakter, må innrømme at melee rogue ser veldig fristande ut, har tenkt på dette partyet:

Meg (DPS)

Shale (DPS)

Alistair/The Secret Companion (Tank)

Morrigan (AoE, CC, Healer)

Men er ikkje sikker på om Shale kanskje må byttast ut med Zevran.

Lenke til kommentar

Da velgjer eg nok memoarane, men driv med såpass mykje anna no for tida at eg får nok ikkje publisert noko før i '10.

Da gjeld det berre å velgje karakter, må innrømme at melee rogue ser veldig fristande ut, har tenkt på dette partyet:

Meg (DPS)

Shale (DPS)

Alistair/The Secret Companion (Tank)

Morrigan (AoE, CC, Healer)

Men er ikkje sikker på om Shale kanskje må byttast ut med Zevran.

Med mindre du føler deg fattig gjennom spillet og vil ha det lille kistene gir deg, ville jeg heller gått for Shale. Fetteren min maxet ut shale rimelig kjapt, noe som sørget for at den store greia tok nærmere 250 skade på hvert slag.

Ser frem til FF'en. Hold meg gjerne oppdatert da jeg digger slikt :)

Lenke til kommentar

Eg skal gje meg sjølv lockpicking, så det er nok heller at eg ikkje er sikker på kor god DPS Shale har, men viss det er sant, så er det imponerande. Han kan jo tanke viss tanken dør, eller ikkje klarar å halde alle saman også :)

Det skal eg :) Poster den sikkert her før eg våger meg ut på meir seriøse sider ;)

Lenke til kommentar

Eg skal gje meg sjølv lockpicking, så det er nok heller at eg ikkje er sikker på kor god DPS Shale har, men viss det er sant, så er det imponerande. Han kan jo tanke viss tanken dør, eller ikkje klarar å halde alle saman også :)

Det skal eg :) Poster den sikkert her før eg våger meg ut på meir seriøse sider ;)

Snakket nettopp med fetteren min på msn. Rekorden hans er visst 340 i skade på et slag med Shale. DPS'en skal ikke være så gal med tanke på slike tall. Det hjelper litt at Shale dør relativt lite også. Må bare presisere det andre har sagt før meg, det er ikke en 'han', men en 'hun' :rolleyes:

Har forresten rundet lvl 20 med folka mine nå, og er bare ferdig med Brecilian Forest, Mage Tower og Redcliff. Meg selv som damage-mage, wynne som healer, Alistair som tank og hunden min til å beskytte mage'ene funker fjell.

Endret av Såpestykke
Lenke til kommentar

Funker Dog som tank? Har aldri fått han til å fungere som det, siden han ikkje har nokre tanking-skills.

Forresten, kva slags krystallar bør eg eigentleg bruke på Shale? Veit at Rage demons og abominations har svakheit mot is, men bør eg gå rundt med mange og bytte etter kva eg sloss mot, eller er det ein type som er definitivt betre enn resten?

Lenke til kommentar

Jeg spiller nå melee rogue, med et party bestående av meg selv som da er DPS og lockpicking, Shale som tank, Morrigan som CC/DPS/Healing og enten Mabari eller Wynne som fjerdemann alt etter situasjonen. Har brukt respec mod på Shale og Morrigan for å tilpasse dem rollene deres, vurderer å gjøre det med Wynne også. Særlig uten Wynne i party står jeg da fritt til å gjøre mye rart uten at folk blir emo... Men sånn i alt, så går det veldig bra. Ting går fortere enn første gjennomspilling, selv om å være en Mage med Heal helt i starten av spillet gjorde Ostagar og Korcari osv. veldig mye lettere.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg oppsettet:

Grey Warden - Sverd og skjold

Sten - Dual wield med respec mod

Morrigan - Shapeshifter og litt heal

Leliana - Archer/melee

Har dog shale med på de værste tingene, men jeg bruker henne til å hjelpe meg å tanke, men hvis hun kan få 250 dps så kan det jo være en idé å bruke shale litt mere :p

Lenke til kommentar

Funker Dog som tank? Har aldri fått han til å fungere som det, siden han ikkje har nokre tanking-skills.

Forresten, kva slags krystallar bør eg eigentleg bruke på Shale? Veit at Rage demons og abominations har svakheit mot is, men bør eg gå rundt med mange og bytte etter kva eg sloss mot, eller er det ein type som er definitivt betre enn resten?

Mener at fire crystals er best, men da burde man evt. ha et sett med ice crystals liggende i backpacken sin. Fire ser forøvrig mer badass ut også :D

Og Dog funker ikke som tank i mitt team, men brukes heller til å dra bort oppmerksomhet fra mage'ene. Han tar forresten skader opp i 80-90 for tiden.

Craxdm: shale vil ikke ha en DPS på 250, da slagene er relativt trege, men en dps på 110-120 er ikke å se bort ifra på høyere lvl'er.

Endret av Såpestykke
Lenke til kommentar

Jeg har spilt litt i dag. Jeg var i Redcliff også var jeg inne i slottet, nede i kjelleren der lå det noen sånne fiender på gulvet som jeg trodde var døde...Jeg skvatt så jævlig.

PS3 utgaven har noen rare småglitcher her og der. Noen ganger stopper lyden og kommer tilbake etter et sekund eller to. I en scene i slottet i Redcliffe kom den samme scenen to ganger etter hverandre.

Også tror jeg Sten og Morrigan er litt forelska i hverandre. De har sånne krangler som ektepar har. ^_^

Også fant jeg en ting i slottet i Redcliff som jeg trodde Alistair ville like. Det gjorde han og nå er vi skikkelig buddies. ^_^

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Rase: Human/Elf (pref elf)

Origin: Magi

Klasse: Mage. Blood magic + Arcane warrior/spirit healer. Shapeshifting suger hestmøkk.

Type: Entropy i første omgang. Velg de 8 specialization-spesifikke skillsene så fort du kan. I mellomtiden putter du poeng i det du trenger mest.

Lenke til kommentar

Antagelig beste team:

- Grey Warden (Rogue)

- Sten (Warrior)

- Orgren (Warrior)

- Wynne (Super-healer)

...men liker best følgende:

- Grey Warden (Rogue)

- Allistar (Warrior)

- Leliana (Rogue)

- Morrigan (Simple-healer + shapeshifter)

Kunne ønske det var mulig å ta med flere samtidig... Liker alle karakterene - inkludert "dog" - så det er trist å la dem sitte igjen i campen=( Men gjør det mer motiverende å spille flere ganger da=)

Endret av Chiana
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...