Craxmerax Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Origin stories are a major feature of the Dragon Age experience. You choose your origin, and from that starting point, your story begins. You play through your character’s early days, defining his or her background and motivation and begin to learn more about the world of Ferelden from your own distinct perspective. Your choice of origin defines how you will view the world and how it views you. Choose a sneaky, disrespected commoner and you will play a story that focuses around subtle skills and careful wordplay. Choose a noble origin and the world will be much more positive and helpful, but those jealous of your status will not be afraid to take what you have, violently if necessary. More will be revealed on these stories soon… In Dragon Age, your choices change the world and affect the people around you. Certain situations, storylines, and conversation options will change drastically depending on your origin and your motivations. Every journey through Ferelden will be unique. Gamer.no gruppe på Bioware http://social.bioware.com/group/362/#group Offisiell Trailer Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Sacred Ashes cinematic http://www.youtube.com/watch?v=-iFrHRaH0Os DLCer Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Det er seks DLCer som er verdt å få med seg. De er : The Stone Prisoner, Warden's Keep, Return to Ostagar, Darkspawn Chronicles, Leliana's Song og den nyeste, The Golems of Amgarrak The Stone Prisoner The darkspawn-infested village of Honnleath holds a secret: the forgotten stone figure at the town's heart is a powerful golem frozen in time. the creature and reveal a storied quest to unlock its power and mysterious past. Download The Stone Prisoner and gain access to Shale, a mighty stone golem who can join the party and travel throughout Dragon Age: Origins. One of the most powerful characters in the game, Shale comes with a rich back story, extensive voice acting, and a unique follower quest to explore. The Stone Prisoner also includes new environments, items, and hours of additional gameplay that adds to the Dragon Age: Origins campaign. Warden's Keep Some claim the fortress of Soldier's Peak is corrupted and overrun by demons. Others whisper of betrayal and the spirits of murdered Grey Wardens. Whatever the truth, Soldier's Peak is no place for the living. Relive the darkest hour of the Grey Wardens with all-new content that adds to the main Dragon Age: Origins campaign. This downloadable adventure reveals secrets hidden for generations, and includes unique achievements, unlockable character abilities, powerful items, and much more! Return to Ostagar Your memories of the battle of Ostagar will haunt you for years to come. It laid waste to your order and claimed the lives of many great men and women. Now, there are rumors that a fellow survivor of the battle has escaped from captivity and is seeking the Grey Wardens' help. The time has come for the Grey Wardens to make their return to Ostagar and exact their revenge upon the darkspawn. Darkspawn Chronicles You now fight as the Darkspawn! The city of Denerim, jewel of Ferelden, girds itself for war. As a hurlock vanguard, you alone hold the power to make thralls of your fellow darkspawn and drive them into the heat of battle. Heed the archdemon's call--Denerim must burn! Leliana's Song Assume the role of Leliana, a young bard involved in a criminal ring that deals in political secrets. Accompanying her mentor Marjolaine on a high-risk mission, Leliana soon finds herself entangled in a game of intrigue that she cannot escape with just her beauty, charm, or stealth. The only way out of this game is to kill or be killed. The Golems of Amgarrak Delve deep underground to save a missing dwarven expedition in search of ancient secrets for creating monstrous constructs. Only you can uncover the gruesome fate that befell them. Put your Warden back in action and adventure through new environments, meet new characters and defeat never before seen creatures. With an engrossing new storyline and challenging puzzles this is one add-on you don't want to miss! Import your character from Origins or Awakening or create a new, high-level hero! Face an all-new terrifying creature Earn powerful rewards that transfer into your Awakening and Origins campaign An advanced challenge for even the most experienced adventurers En siste mindre DLC, ved navn Blood Dragon Armor er også gitt ut. Commissioned by an infamous Nevarran dragon hunter, this armor was crafted in a time when dragons had almost been hunted to extinction. Infused with their blood, the armor gained notoriety after the hunter died at the hands of men rather than the dragons it was designed to protect him from. Med Collector's Edition, kan man få med andre våpen, rustninger etc. Dragon Age: Origins - Awakening Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): 5. januar 2010 ble den nye expansionen til Dragon Age annonsert. The player has the option to either import his or her character from the main game or start over as a Warden from Orlais, a whole new origin. If a new character is created, the story from the main game is set to a default ending. The expansion continues the story, including five new recruitable party members and Oghren from Dragon Age: Origins, new spells and abilities, a raise in the level cap, new enemies such as the Inferno Golem and Spectral Dragon, and new items. There are no romances available. KILDE Awakening ble sluppet den 16. mars og finnes i butikkene nå. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): http://dragonage.bioware.com/awakening/ Awakening trailer http://www.youtube.com/watch?v=p0yh6DX8pZ8 Dragon Age 2 Experience the epic sequel to the 2009 Game of the Year from the critically acclaimed makers of Dragon Age: Origins and Mass Effect 2. You are one of the few who escaped the destruction of your home. Now, forced to fight for survival in an ever-changing world, you must gather the deadliest of allies, amass fame and fortune, and seal your place in history. This is the story of how the world changed forever. The legend of your Rise to Power begins now. Key Features: Embark upon an all-new adventure that takes place across an entire decade and shapes itself around every decision you make. Determine your rise to power from a destitute refugee to the revered champion of the land. Think like a general and fight like a Spartan with dynamic new combat mechanics that put you right in the heart of battle whether you are a mage, rogue, or warrior. Go deeper into the world of Dragon Age with an entirely new cinematic experience that grabs hold of you from the beginning and never lets go. Discover a whole realm rendered in stunning detail with updated graphics and a new visual style. http://dragonage.bioware.com/da2/ Concept Art Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Endret 8. oktober 2010 av Craxdm Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 På tide med et nytt vestlig RPG nå. Har JRPGs ut av ørene... Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Har gledet meg til dette en god stund. Tviler på at dette blir noen flopp når BioWare står bak Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 BioWare leverer alltid! Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Gleder meg ekstremt mye til et ordentlig western Rpg, med en fantastisk fantasy verden, gud hvor jeg sanver det. ! =) alt jeg har lest om og sett av spillet, virker fantastisk. Bare lurer på hvordan det her vil fungere på ps3 og xbox 360, med så mange spells osv som en caster kan ha. Regner med at de må fikse på interfacen, som nå Ascaron gjør med Sacred 2 sitt for at det skal passe på konsoll.. blir spennende og se løsningen ihvertfall. Lenke til kommentar
VIGGO123 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) BioWare er jo gud når det kommr til RPG. Mass Effect, Baldur's Gate, og ikke minst Knights of the Old Republic. Så jeg må si at jeg er ganske spent på Dragon Age... Endret 7. mai 2009 av VIGGO123 Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Jeg er veldig glad for at EA ikke vil presse fram utgivelsen. BioWare og god tid er jo hele oppskriften på episk. Lenke til kommentar
Simen_InnleggNO Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Håper de holder det de lovte når de sa at spillet ikke skulle få noen som helst kompromisser mhp. at det også vil komme på konsoll. Jeg vil ha et skikkelig western rpg til pc - ikke noe crappy dark alliance-aktig piss. Men ut fra det de har sagt og vist oss hittil, har jeg trua på noe godt! Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Håper de holder det de lovte når de sa at spillet ikke skulle få noen som helst kompromisser mhp. at det også vil komme på konsoll. Jeg vil ha et skikkelig western rpg til pc - ikke noe crappy dark alliance-aktig piss. Men ut fra det de har sagt og vist oss hittil, har jeg trua på noe godt! Er alltid en smule skeptisk når RPG'er kommer ut på både PC og konsoll samtidig. Spillene er som regel veldig "konsollifisert" med klumpete menyer og visse andre limitasjoner som følger med konsoller. La oss bare håpe at de ikke lager PC og konsollversjonene prikk like så er jeg straks mye mer positiv med en gang Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Gleder meg til det meste som kommer fra BioWare, liker den kunstige valgfriheten man har i de. Blir spennende om de klarer å maskere dialogen og ikke har så åpenbare slem, snill og nøytrale valg. Ellers så er det alltid godt med litt JRPGs også, Star Ocean kan ikke komme fort nok Endret 14. april 2009 av Sersjant SEGA Lenke til kommentar
Blackops_InnleggNO Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Origins historiane blir eit spanande element. Gleder meg til dette spillet, ny verden og forhåpentligvis fantasifulle evner og "spells". Når D3 kjem ut er eg dekka for lang tid når det gjelder RPG og "hack'n'slash" Lenke til kommentar
qazy Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Dette spillet må inneha stemmingen fra Baldurs Gate serien. Karakterdybden, historien og omgivelsene. Dette fort bli årets spill for min del! Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Gleder meg til det meste som kommer fra BioWare, liker den kunstige valgfriheten man har i de. Blir spennende om de klarer å maskere dialogen og ikke har så åpenbare slem, snill og nøytrale valg. NWN2 lærte meg at åpenbare slemme, snille og nøytrale valg kanskje ER det beste. Da å slå ned en dør kan være ONDT -- og å LOVE å gjøre noe er LAWFUL, mens å faktisk gjøre det er GODT selv om man gjør det ekslusivt fordi man VET man får penger for det. Toppeksempler fra NWN2: Å bryte et løfte på et punkt, et løfte som ikke handler om noens sikkerhet eller umiddelbare velferd, gjør deg OND. OND! Djevler som voldtar små barn er onde -- og å bryte tyve sånne løfter gjør deg tydeligvis like ond i NWN2 som djevler som voldtar små barn er. Hvis du forteller fanger, fanger som MAN VET vil få dødsstraff, at soldatene SIKKERT vil benåde dem... Lovlydig? LOVLYDIG Å LYGE TIL DØDSDØMTE FANGER OM AT DE SKAL FÅ LEVE? Så møter man noen tyver. Hvis man sier "I won't kill you" blir man mer KAOTISK?! Hva i helvete har å LA VÆR å drepe noen å gjøre med KAOS? Å drepe noen tyver helt TILFELDIG er kaos -- Å IKKE drepe noen er ALDRI kaotisk! ... Men jeg har stort sett lite i mot Bioware sin etikk; som jeg kjenner fra NWN1. Her er en tråd om moral og etikkproblemene i NWN2. http://nwn2forums.bioware.com/forums/viewt...um=109&sp=0 Endret 15. april 2009 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Nå er jo alle slike spill bygget opp forskjellig, og det å lyve og bryte løfter er jo noe som ikke er riktig. D&D systemet er jo sånn, har spilt en del penn og papir rpg og spiller man f.eks. da som Paladin så kan man ikke lyve eller gjøre noe galt, med mindre man vil bli Fallen Paladin og miste alt av positive egenskaper. Å slå ned en dør er hærverk og ikke noe en rettskaffen person kan gå rundt å gjøre, da det i prinsipp er innbrudd. Hvis man står utenfor et brennende hus og må slå ned døra for å komme inn for å redde de inne i huset derimot, er det en annen historie. Det å ikke stoppe kriminelle er å ikke bry seg, en rettskaffen person vil alltid stoppe kriminelle og sørge for at de ikke kan fortsette med å plage uskyldige. Hvis man kommer over en pakk med tyver og sier "I won't kill you" er det samme som å si at du er en av dem og vil ikke stoppe dem. Du får kaos fordi du skaper kaos ved å ikke blande deg inn, du bryr deg ikke og lar det bare skje. Stopper du tyvene oppretter du orden og sikkerhet. Det er jo akkurat dette som utviklerene steber etter å oppnå, at man plutselig oppdager at det valget man trodde var godt f.eks. faktisk fører en helt annen vei. Ting skal ikke være så åpenbart som: - Kill the kitten - Walk away - Pay for the kitten to go to college Da er det ikke et bra rollespill syns nå jeg. Men jeg ha spilt mye D&D med kompiser og det er utvilsomt den ultimate rollespill opplevelsen hvis man har en bra DM. Endret 18. april 2009 av Sersjant SEGA Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Jeg mener at det å ikke bry seg om ett innbrudd ikke er chaotic, men vil helle deg mot neutral om du er god og ikke ha noen effekt om du er ond. Men sånn fungerer det vel dessverre ikke. Endret 18. april 2009 av Wartom Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg håper for all del at de skjuler gode og dårlige valg godt, og at konsekvensene heller kommer senere i spillet. Noe lignende slik som de gjorde det i The Witcher er mitt ønske. SÅ du ikke vet hvasom vil få dårlige konsekvenser for deg senere, og at de kommer sent nok til at du ikke bare kan loade tilbake og velge på nytt. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg mener at det å ikke bry seg om ett innbrudd ikke er chaotic, men vil helle deg mot neutral om du er god og ikke ha noen effekt om du er ond. Men sånn fungerer det vel dessverre ikke. Om du ikke bryr deg om ett lovbrudd vil det vel helle deg mer mot Chaotic? Siden det er det motsatte av å være Lawful mener jeg. Lenke til kommentar
Wartom_InnleggNO Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg mener at det å ikke bry seg om ett innbrudd ikke er chaotic, men vil helle deg mot neutral om du er god og ikke ha noen effekt om du er ond. Men sånn fungerer det vel dessverre ikke. Om du ikke bryr deg om ett lovbrudd vil det vel helle deg mer mot Chaotic? Siden det er det motsatte av å være Lawful mener jeg. Det å ikke bry seg om et lovbrudd betyr nødvendigvis ikke at du ønsker kaos men heller at man ikke føler man har noen forpliktelse om å stoppe skurkene og at det ikke er din sak. Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Gleder meg enormt til dette! Til chaotic thingien så er det vel mest at du er litt nøytral, og ikke bryr deg? Lenke til kommentar
timmoody Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 For min del er det dette som er spelet med stor S i 2009. Litt skeptisk til historien som eg frykter er litt lineær. Baserer dette kun på videoar - men gjekk i fella med Fallout 3 og gleda meg for mykje. Kampane ser bra ut, og utruleg bra at du kan dra spellkomboar. Grease+fireball=Carnage. Håpeg det også går ann å kombinere karakterane mellom. F.eks Mage sender grease og ranger skyt ei flammepil. Blir spennande om det er slik. Litt meir taktikk inn i spelet. Dialogen ser jo ekstremt bra ut, men håper det fins ein viss logikk i galskapen. A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå