Gå til innhold

Koble PS3 til internett

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg PS3 for et par dager siden og tenkte at nå var det på tide å få den koblet opp til internett.

Jeg har trådløst internett (har ikke tilgang til routeren, den står hos naboen :p)

PS3en finner nettverket når jeg tar "Scan", og under security der står det sikkerhet: WEP.

Da jeg forsøker å gå videre velger jeg WEP under WLAN Security Settings og taster inn passordet (det er 8 tall), men da får jeg opp "The characters you entered are not valid. Osv"

Jeg forsøker da å ta WPA-PSK/WPA2-PSK og taster inn samme passord. Feilmeldingen som dukker opp da er "A connection to the access point could not be established. Check the security settings for the wireless LAN. (8013031B).

Hvis jeg derimot forsøker å ta "None" under WLAN Security Settings da kommer jeg videre til å velge IP Address Settings osv og jeg skal i teorien være koblet til nett. Forsøker så å ta en connection test, og da faileren den på å hente IP-adresse. (Men det grønne lyset på PS3'en fortsetter å lyse).

Noen som har peiling på hva jeg skal gjøre for å få koblet til internett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke komme med noe fasit her, men jeg har hele tiden trodd at WEP krevde en eller annen kode på 10 bokstaver/siffer.

Ivhertfall det jeg har brukt intil nylig.

Når jeg styrte med de der innstillingene på min PS3 koblet jeg til et vanlig USB tastatur, da jeg klarte å knote det til med gamepaden.

En annen erfaring er at PS3 via tråløst er en heller tvilsom opplevelse så om du på en eller annen måte kan kjøre via kabel så er det helt klart å foretrekke.

Lykke til :)

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...