Eliisa_InnleggNO Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Jeg kjøpte meg PS3 for et par dager siden og tenkte at nå var det på tide å få den koblet opp til internett. Jeg har trådløst internett (har ikke tilgang til routeren, den står hos naboen ) PS3en finner nettverket når jeg tar "Scan", og under security der står det sikkerhet: WEP. Da jeg forsøker å gå videre velger jeg WEP under WLAN Security Settings og taster inn passordet (det er 8 tall), men da får jeg opp "The characters you entered are not valid. Osv" Jeg forsøker da å ta WPA-PSK/WPA2-PSK og taster inn samme passord. Feilmeldingen som dukker opp da er "A connection to the access point could not be established. Check the security settings for the wireless LAN. (8013031B). Hvis jeg derimot forsøker å ta "None" under WLAN Security Settings da kommer jeg videre til å velge IP Address Settings osv og jeg skal i teorien være koblet til nett. Forsøker så å ta en connection test, og da faileren den på å hente IP-adresse. (Men det grønne lyset på PS3'en fortsetter å lyse). Noen som har peiling på hva jeg skal gjøre for å få koblet til internett? Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Skal ikke komme med noe fasit her, men jeg har hele tiden trodd at WEP krevde en eller annen kode på 10 bokstaver/siffer. Ivhertfall det jeg har brukt intil nylig. Når jeg styrte med de der innstillingene på min PS3 koblet jeg til et vanlig USB tastatur, da jeg klarte å knote det til med gamepaden. En annen erfaring er at PS3 via tråløst er en heller tvilsom opplevelse så om du på en eller annen måte kan kjøre via kabel så er det helt klart å foretrekke. Lykke til Endret 11. april 2009 av firberblad Lenke til kommentar
eerik97 Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 få routeren in hos deg så bruker du en internett-kabel til å koble deg til routeren fra ps3en Lenke til kommentar
DeRuste Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Grunnen til at du ikke klarer det, tror jeg er fordi at avstanden er for lang. Hva er det du får på signalstyrke? av og til så kan avstanden være for lang til at du klarer å få bekreftet nettverks nøkkelen. Lenke til kommentar
Tullsau Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Jeg tror Old Snake ga deg svaret . . å bruke naboens internett er aldri en lur ting, siden PS3 krever en del nett for online spilling og informasjon. Bruker selv trådløs, men den er kun 3.5 meter fra PS3 (i etasjen over) ; ) Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Kan jo også hende du må styre med Mac Adresse -filteret, det måtte jeg. Lenke til kommentar
Eliisa_InnleggNO Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Takker for svar, selv om jeg ikke ble spesielt klokere. Det står 60 % på signalstyrke. Er samme nettverk jeg sitter på med laptopen og opplever aldri tregt nett eller noe med den. firberblad: Hvorfor kommer det opp som det gjør da? Lenke til kommentar
Fenixen_InnleggNO Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 etter min erfaring kan ikke antennen i ps3en sammenlignes med de som står i nyere laptops, så old snake kan ha et poeng. Når det gjelder WEP/WPA osv instillinger så skal du enkelt og greit bruke nøyaktig det samme oppsettet du bruker på laptoppen.. sjekk hva oppsettet er der and do the same.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå