Gå til innhold

Hvilken Europa Universalis bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SPiller faktsik Europa Universalis 3 akkurat nå ^_^ Kongespill!

Har ikke spilt de andre, men etter hva jeg har lest har EU3 det samme som de andre med bedre grafikk og ner ting. Og siden det er gratis ville jeg valgt det!

Lenke til kommentar
Gratis og gratis... Kostet jo over 100 i frakt da :p

Derfor bestilte jeg samtlige kopier til en del venner av meg i samme slengen :ph34r:

Da tror jeg du har gjort noe feil. Jeg fikk Europa Universalis 3 og settlers 4 og betalte bare 27kr frakt :huh:

Lenke til kommentar

EU 3 er jo fantastisk, spesielt om du lastar ned mod`ar. Rome er elendig for seg sjølv, men med ekspansjonen Vae Victis er det absolutt spelbart. Min favoritt er likevel EU 3, men begge har sine styrker. Mykje av det er likt, men du har bedre koloniseringsmuligheter, spesielt ettersom Vae Victss berre er sentral-/sør-Europa og nord-Afrika. Vae Victis har likevel ein meget bra politikk-del med intrigar og andre hensyn du må ta.

Lenke til kommentar
EU 3 er jo fantastisk, spesielt om du lastar ned mod`ar. Rome er elendig for seg sjølv, men med ekspansjonen Vae Victis er det absolutt spelbart. Min favoritt er likevel EU 3, men begge har sine styrker. Mykje av det er likt, men du har bedre koloniseringsmuligheter, spesielt ettersom Vae Victss berre er sentral-/sør-Europa og nord-Afrika. Vae Victis har likevel ein meget bra politikk-del med intrigar og andre hensyn du må ta.

Hva med ekspansjonen In Nomine? Den vurderer jeg å bestille nå :)

Har du prøvd den?

Endret av Snapz
Lenke til kommentar

Hva med ekspansjonen In Nomine? Den vurderer jeg å bestille nå :)

Har du prøvd den?

Om du liker EU3 så kjøper du In Nomine. Fantastisk ekspansjon som legger til mye av det lille ekstra som trengs samt gjør spillet litt mer utfordrende.

BTW, er det noen som har testet multiplayer noe særlig? Kan umulig tenke meg at det er spillbart(time consuming), men det frister en del å teste sine evner mot virkelig intelligens.

Lenke til kommentar

In nomine og napoleons ambition er nå 75% ferdig fra gamersgate! :D Takk for link toeblast.

Jeg har ikke prøvd mutiplayer online, men jeg har LANet med en del venner. Funka kjempebra! :) Vi spilte som en del land rundt omkring i verden og spilte "på lag"

edit: Leif

Endret av Snapz
Lenke til kommentar

Blir det ikke fryktelig enkelt når man spiller på "lag"? Ellers virker det på meg som om folk flest alltid har lyst å spille på lag i sånne spill, hvor blir det av konkuranseinnstinktet til folk?

Endret av Toeblast
Lenke til kommentar
Gratis og gratis... Kostet jo over 100 i frakt da :p

Derfor bestilte jeg samtlige kopier til en del venner av meg i samme slengen :ph34r:

Da tror jeg du har gjort noe feil. Jeg fikk Europa Universalis 3 og settlers 4 og betalte bare 27kr frakt :huh:

Det var fordi du valgte to "gratis kopier" at du måtte ut med 27,-

Jeg derimot valgte 10 "gratis" og måtte ut med 136,- Men det er nå uansett ikke så ille for en bunke med spill ;)

4x Settlers 4

4x Europa Universalis

1xProject: Snowblind

1x Prey

Lenke til kommentar
Har ikke så mye peiling på det spillet, men ville det være vanskelig å gjøre Norge til "The Ruler Of The World"? ;)

Fullt mulig. Men man skal være litt heldig også erman avhengig at unionen med Danmark blir oppløst på et tidlig stadium om jeg ikke husker feil. Sammen med Danmark tar du over Sverige hvor du får muligheter til å bygge brukbart infanteri i noen av provinsene uavhengig av hvilke tech nivå du er på. Tror dog ikke dette er mulig med ekspansjonspakkene. Artigste er å spille som Sverige eller Danmark for så å skape Skandinavia(Blir mulig etter at man har oppflyt visse kriterier). Det samme er nok mulig med Norge og, men resultatet blir trolig ekstremt høy inflasjon.

Lenke til kommentar

Jeg spilte norge for en stund siden :) Ambisjonene var å skape en helt skandinavia med herredømme over alle provinser rundt østersjøen og nordsjøen. Jeg startet som toeblast beskrrev men jeg lot finland bli og fortsatte med å ødelegge mecklenburg for å skaffe meg center of trade i Lübeck. Deretter bygde jeg opp landet og startet raskt me kolonisering av grønnland og så Nord-Amerika. Etter mange tiår hadde jeg et nordisk handelsimperie i Nord Amerika og finland falt. Deretter skjedde det masse og etter 140 år var alle målene gjort. Da forsøkte jeg meg på en liten Hitler strategi og skulle til å ekspanderte øst i mitt "lebensraum" ^_^ . Har ikke spilt noe mer på den da.

Det viktigste er kanskje å skaffe seg mektige allierte du aldri svikter og holde deg unna land i sør-europa i størst mulig grad, der er det mye bråk

Endret av Snapz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...