Gå til innhold

Anmeldelse: SEGA Ultimate Mega Drive Collection

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Scoren er nok riktig, men det er tydelig at gamer.no burde latt en annen person anmeldt pakken. Å si feks at Sonic-spillene ikke har aldret godt, og har rotete levelsystem er jo bare helt latterlig. Levelene i sonic-spillene er jo geniale, og noe av det som gjør at spillet har så ekstremt stor gjennspillerverdi ved at det tar mange forsøk å utforske alt, og finne alle hemmeligheter. Etter min mening er sonic-spillene fremdeles noen av de beste plattformspill som eksisterer, og spesielt i dag hvor vi er sulteforet på 2d-plattformere, så merkes d ekstre godt hvor utrolig herlige disse spillene faktisk er. Phantasy Star-serien er dessuten også skikkelig episk, og når anmelder ikke "vil spille gjennom de to første" fordi de er for gamle, så sier d alt om han ikke er rett person til å anmelde en slik pakke som dette. Vi som spiller disse spillene enda vet jo nettopp at grafikk ikke spiller noen særlig rolle, og kan dermed fint spille både phantasy star2 eller altered beast for den saks skyld.

Nei, scoren synes jeg er rimelig likt d en slik pakke fortjener, men flere av kommentarene underveis, viser at anmelder ikke egentlig er riktig til anmelde noe slikt.

Lenke til kommentar

Hva gjør at en anmelder er "riktig"? At vedkommende er så nostalgisk at man er ukritisk? At anmelderen kjøper den feilaktige påstanden at grafikk ikke betyr noe?

Personlig er jeg ikke så glad i akkurat denne typen samlepakker, slike spill er en god del mer egnet til å emulere. Derfor er det uprakstisk å spille de på en slik måte som det legges opp til emd en sånn pakke.

AtW

Lenke til kommentar

Likte anmeldelsen svært godt, men det er en del ting jeg selvfølgelig er uenig i ;)

Pakken har også noen svakere plattformtitler. Alex Kidd in the Enchanted Castle er et generisk plattformspill i Mario Bros-stil, som ser ut til å høre hjemme på Master System og er for primitivt og kjedelig til at det er verd tiden din. Decap Attack er litt artigere – her spiller du et monster som må kaste hodet sitt på fiendene for å ta knekken på dem. Dette spillet fungerer egentlig greit, men etter å ha spilt det i en halvtime følte jeg ingen trang til å fortsette. Til slutt har vi Kid Chameleon, et spill som må ha fremstått som rimelig middelmådig da det ble lansert, og som absolutt ikke klarte å fenge meg. Men jeg fikk i alle fall en liten latter av spillets «tøffe» presentasjon.

Alex Kidd: Segas uofisielle "maskot" før Sonic spillene kom på banen. Litt tregt gameplay, men det er fortsatt verdt å spille. Det er ikke et generisk plattformspill i Mario Bros-stil.

Kid Chameleon er et av de få Mega Drive spillene jeg har klart å bli hekta på lenge etter at Mega Driven ble satt bort på loftet, da jeg handlet det på ebay for ca 2 år siden. Det er i alle fall verdt å bruke 1-2 timer på om du er glad i plattformspill :)

Og ang. kommentaren om at ingen liker Sonic Spinball: Joda, jeg spiller det gjerne :)

Uansett: En god og helhetlig anmeldelse, men den bar preg av at anmelder hadde et forhold til noen av spillene fra før, mens andre ble prøvd for første gang her ;)

Lenke til kommentar

Anmelder tok seg visst ikke tid til å nevne at spillene nå kan spilles i HD (720p), som da må sies

å være den største nyheten her. Mange bra spill, men også noen middelmådige, synes SEGA snart

burde forstått at ikke alt de har utgitt er gull. Også morsomt at de opp gjennom tidene har gitt ut utallige retro-samlinger (ved siden av å utgi x antall sonic-spill som er SKAMMELIG elendige), men egentlig ikke tilført spillene noe som helst nytt (en kompis har et lass av sonic-samlinger til noen konsoller), hva med muligheter for litt forbedret grafikk eller musikk?

Lenke til kommentar
Lette rundt og fant det til slutt, Wonder Boy III :p Men desverre er det ikke med i pakken så tror jeg står over, kun ett av spillene jeg kjenner igjen ellers.

Det er et fantastisk spill - ja kanskje et av de aller beste noensinne.

Noen som vet om det stemmer at det skal finnes Master System-spill man kan låse opp her også? Mener jeg har lest at det første Phantasy Star blant annet skulle finnes her. Det er min beste spillopplevelse noensinne, og et spill jeg har spilt gjennom utallige ganger.

Lenke til kommentar

Jeg var solgt da jeg leste "Comix Zone", dette er jo definitivt ett av de kuleste spillene fra denne generasjonen av spillkonsoller. Streets of Rage serien er også klassikere som jeg gleder meg til å spille igjen. Spesielt det første spillet. I tillegg har jeg jo gått til innkjøp av Street Fighter 4 Fightpad, som er så og si identisk med den gamle mega drive 2 kontrolleren, så dette blir knall!

Lenke til kommentar

Nå har jeg alle disse spillene originalt til Mega Drive jeg da, sammen med hundre til, og de gjør seg best der i sin lo-def glory. Men jeg sier ikke nei takk til litt ekstra Gamerscore, spesiellt ikke når de er så fantastiske som i MD collection.

Denne samlingen er verdt sin vekt i gull blant retrofans og andre entusiaster, scora max i stort sett alle seriøse publikasjoner som vet hva de snakker om. Selvom det godt kunne vært litt mer kreativ mix av spill og ikke de samme spillene som i alle de andre samlingene som finnes. Bonusmaterialet er også skuffende hvis man har MD Collection til PS2 eller PSP :-(

Endret av Sersjant SEGA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...