eirikol1 Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) hei, kompisen min får OFTE ein blå skjerm der det står dumping av fysisk minne, han har og hat problemer med å slå på pcen, men det var CD-rommen som gjorde(fiksa no). det starter å bli plagsomt, siden eg og faren min er liksom "data genia" i bygda vår, så kjem han altid til oss(det gjer dei fleste). han har levert pcen in på kontorsenteret(er ikkje sikker på om det berre er lokalt eller finst fleire plasser) men dei har berre fragmentert pcen. kan noken sei ka det kan vere? skulle gjerne ha posta eit skjembilde, men det har eg ikkje. Endret 9. april 2009 av .*'Eirik'*. Lenke til kommentar
sfRoyal_InnleggNO Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 (endret) Jeg antar at han kjører windows XP eller windows Vista. Får han blåskjermene under spesielle tilfeller, som når han spiller spill eller PC'en har vært på lenge, eller kan det skje når som helst? Hvor mye minne har han installert på maskinen? Og et skjermbilde eller en feilmelding hadde hjulpet lang vei Endret 9. april 2009 av sfRoyal Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 han slår somregel ikkje av pcn, men han har winodws xp foresten så det er sakt, men det skjer heilt random. men kan det ha noke med at den aldri blir slått av? Lenke til kommentar
sfRoyal_InnleggNO Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Det skal ikke ha noe å si annet enn at en PC har godt av en reboot en gang i blant. Med mindre det er noe galt, skal en datamaskin kunne stå på i ukesvis, men over tid samler deg seg mye rask i minne, og spesielt på en maskin det spilles mye på vil det være mye som renskes opp i ved en reboot (omstart). Når du sier den aldri blir slått av, så vil vel det si at den ikke slåes av frivillig ihvertfall, antar at blåskjermene tvinger frem en reboot nå og da Som sagt, hvor mye minne har han? Hvis det skjer random kan det være en skadet minnemodul, det kan være en bakgrunnsprosess som ikke fungerer som den skal, eller det kan være snakk om en driverfeil, altså utgåtte drivere som burde opdateres. Ikke nødvendigvis relatert, men hvor ofte får han blåskjerm? Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 9. april 2009 Forfatter Del Skrevet 9. april 2009 han har 2gb ram på pcen, han spiller mykje, men det kan jo stemme, han har også medseg pcen på skulen og då er den på mens han sitter på bussen, så det kan hende at hardisken er leus men eg veit ikkje. skal seie det til han. Lenke til kommentar
krazeh Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Hadde det samme problemet selv. Du kan prøve å se om det er mye støv ved vifta og du kan prøve med en backup-cd. Selv måtte jeg få erstatning for min pc, da etter at jeg hadde brukt over 1000 på reparasjon. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Pcen er på mens han er på bussen, som vil si at pcen ligger i sekken? Høres aldeles ikke bra ut. Kan samle seg mye støv på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå