Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

dumping av fysisk minne.

Anbefalte innlegg

hei, kompisen min får OFTE ein blå skjerm der det står dumping av fysisk minne, han har og hat problemer med å slå på pcen, men det var CD-rommen som gjorde(fiksa no). det starter å bli plagsomt, siden eg og faren min er liksom "data genia" i bygda vår, så kjem han altid til oss(det gjer dei fleste). han har levert pcen in på kontorsenteret(er ikkje sikker på om det berre er lokalt eller finst fleire plasser) men dei har berre fragmentert pcen. kan noken sei ka det kan vere? skulle gjerne ha posta eit skjembilde, men det har eg ikkje.

Endret av .*'Eirik'*.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at han kjører windows XP eller windows Vista. Får han blåskjermene under spesielle tilfeller, som når han spiller spill eller PC'en har vært på lenge, eller kan det skje når som helst? Hvor mye minne har han installert på maskinen?

Og et skjermbilde eller en feilmelding hadde hjulpet lang vei ;)

Endret av sfRoyal
Lenke til kommentar

Det skal ikke ha noe å si annet enn at en PC har godt av en reboot en gang i blant. Med mindre det er noe galt, skal en datamaskin kunne stå på i ukesvis, men over tid samler deg seg mye rask i minne, og spesielt på en maskin det spilles mye på vil det være mye som renskes opp i ved en reboot (omstart).

Når du sier den aldri blir slått av, så vil vel det si at den ikke slåes av frivillig ihvertfall, antar at blåskjermene tvinger frem en reboot nå og da ;)

Som sagt, hvor mye minne har han? Hvis det skjer random kan det være en skadet minnemodul, det kan være en bakgrunnsprosess som ikke fungerer som den skal, eller det kan være snakk om en driverfeil, altså utgåtte drivere som burde opdateres.

Ikke nødvendigvis relatert, men hvor ofte får han blåskjerm?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...