Gå til innhold

[Forslag] Kjøp-, salg- og bytte-seksjon? [LØST]

Bytte, salg og kjøp av spill mellom brukere?  

1. 1. Ønsker du en kategori/seksjon for bytte, salg og kjøp mellom brukere?

• Ja
      34
    • Nei
      2
    • Vet ikke/Ingen formening
      7

Anbefalte innlegg

Jeg savner en seksjon hvor medlemmer kan bytte, selge og kjøpe varer av hverandre. Altså en egen forumseksjon hvor medlemmer kan opprette tråder for hver enkel handel. Alt foregår mellom di respektive medlemmene, slik at Gamer fraskriver seg alt ansvar ved eventuelle situasjoner som kan oppstå. Et enkelt regelsett i toppen og kanskje en egen moderator til seksjonen er stort sett alt som trengs. Enda bedre om det opprettes en tråd hvor medlemmene kan gi tilbakemeldinger etter hver handel.

:)

For eksempel sjekk ut Spillegal sin handle-seksjon:

http://www.spillegal.no/forum/forumdisplay.php?f=47

Endret av Terje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Støttes.

Hvorfor? Innlegget ditt har null/ingen verdi om du ikke begrunner hvorfor du støtter forslaget. Vi i moderator og administrator-teamet kommer ikke til å manuelt sitte og telle opp "Støttes"-innlegg, for å se om et forslag har støtte blant brukerne. Det bruker vi avstemninger (aka polls) til! Innlegget ditt, slik det fremstår nå, er meningsløst og plassfyll. Det utfyller ingen nyttig funksjon. Dermed faller det også inn under retningslinjene:

Spam er ikke tillatt. Med spam forstås korte, unødvendige innlegg (bestående av få ord og/eller smileys).

Unødvendige innlegg uten noen funksjon rammes av dette punktet i retningslinjene.

Hvis du støtter et forslag eller innlegg, ikke bare si "Støttes.". Fortell hvorfor du støtter forslaget! Det kreves ikke mer enn to eller tre linjer for å si hvorfor forslaget du støtter er et bra forslag. Så ta deg tiden. Da blir det mye mer interessant å lese i slike tråder også.

Snorre :)

Lenke til kommentar

Byttetråden har blitt en liten suksess, og en plass hvor man kan selge og kjøpe spill (for en billig penge) her på forumet hadde gjort det hele veldig mye mer seriøst, på en god måte. Å gi bort noe er èn ting; å selge eller kjøpe noe er en annen ting. Hvis vi får til en policy om at ting må selges innen X antall dager, hvordan det skal sendes etc. og får integrert et eget kommentarfelt for en slik funksjon hadde det gjort forumet til en liten intern nettbutikk imellom brukere, hvor alt er brukerkontrollert. Jeg mener det hadde økt kredibiliteten til mange brukere, ikke at det er så mange som er vanskelige å stole på per idag. Jeg støtter dette forslaget. :)

Lenke til kommentar
Støttes.

Hvorfor? Innlegget ditt har null/ingen verdi om du ikke begrunner hvorfor du støtter forslaget. Vi i moderator og administrator-teamet kommer ikke til å manuelt sitte og telle opp "Støttes"-innlegg, for å se om et forslag har støtte blant brukerne. Det bruker vi avstemninger (aka polls) til! Innlegget ditt, slik det fremstår nå, er meningsløst og plassfyll. Det utfyller ingen nyttig funksjon. Dermed faller det også inn under retningslinjene:

Spam er ikke tillatt. Med spam forstås korte, unødvendige innlegg (bestående av få ord og/eller smileys).

Unødvendige innlegg uten noen funksjon rammes av dette punktet i retningslinjene.

Hvis du støtter et forslag eller innlegg, ikke bare si "Støttes.". Fortell hvorfor du støtter forslaget! Det kreves ikke mer enn to eller tre linjer for å si hvorfor forslaget du støtter er et bra forslag. Så ta deg tiden. Da blir det mye mer interessant å lese i slike tråder også.

Snorre :)

Sett inn poll, da!

Lenke til kommentar

Det meste ordnes vel i bytte-tråden allerede tror jeg, men jeg støtter forslaget fordi det kan hjelpe med å luke ut mer useriøse brukere som pr dags dato ikke har så mye å være redd. Blir det mer ordnede former derimot tror jeg fler vil være flinkere til å sende/betale når de skal fordi man vil få tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Hvis man slenger en liten kategori inn i Community så hadde det kanskje funket bra, men har en liten følelese om at det kommer til å bli totalt kaos der. Jeg tror at det hadde vært lurt å holde seg til den originale tråden.

Lenke til kommentar
Hvis man skal kunne kjøpe ting fra hverandre, så må det om ikke annet komme en ny tråd. Kaos? Neppe. Moderatorer og rapporterende brukere ville luket bort det aller verste, og PM-funksjonen måtte blitt flittig brukt.

Derfor er det vel like greit å bare holde det slik det er?

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne be alle sjekke ut linken jeg la inn i førstepost. Der ser dere hvordan et slikt system ville funket i praksis. Av erfaring kan jeg faktisk si at det funker, til de grader. Det er der mye lettere å utveksle spill av hverandre, og i den perioden jeg brukte systemet, hadde jeg en mye hyppigere spill-rotasjon enn jeg noensinne har hatt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg liker tanken på å ha det, men en egen policy måtte bli lagt til ved den seksjonen i så fall, sånn som Laland her nevnte. Men absolutt jeg tror det er en god idé for da kana vi mye lettere holde orden når det gjelder, kjøpe, bytte og salg av spill her inne.

Lenke til kommentar

Jeg er også for dette forslaget, da mange har spill de sitter på som de ikke spiller, og mange brukere her er under 18 år og har ikke eget visa for kjøp på nettet. Om dette forslaget godkjennes, er det viktig med en streng policy og oppsyn rundt kjøp og salg. Dette er også noe som kan trekke flere nye lesere og brukere til nettsiden og forumet, og det er jo kjempepositivt!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...