teletubbiekid Skrevet 2. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2009 Babyfuck var noe av det mest absurde jeg har sett på lenge. Noen som har sett Macross Frontier her forresten? Er på episode 15 atm, sykt hvor bra den serien viste seg å være. Lenke til kommentar
xip Skrevet 2. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2009 Babyfuck var noe av det mest absurde jeg har sett på lenge. Noen som har sett Macross Frontier her forresten? Er på episode 15 atm, sykt hvor bra den serien viste seg å være. Har sett eldre Macross serier faktisk, men har ikke sett så mye xD Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Har snart sett ferdig alle episodene av One Piece som har kommet ut. åh hvor mye jeg elsker den serien ^^ Lenke til kommentar
Zwink Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Selv har jeg ikke sett one piece animeen, men jeg har lest ca. 40 bøker hittil er serien verdt å se? Endret 3. mai 2009 av Snapz Lenke til kommentar
snkupo Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg leser også One Piece, og har hittil sett samtlige episoder av animeen. Synes absolutt du bør gi animeen en sjanse, men det er fullt mulig begynnelsen av den ikke faller i smak. Selv hadde jeg store problemer med å leve meg inn i animeen før Luffy og gjengen nådde Arlong Park (rundt episode 30, hvis jeg ikke tar helt feil). Dette skyldtes lav kvalitet på animasjonen, og mer enn bare et par uheldige valg av stemmeskuespillere for noen av figurene som dukker opp (og deretter forsvinner) tidlig i serien. Sett vekk fra noen små ulikheter og episoder som ikke er mer enn fyllstoff, er handlingen i animeen den samme som i mangaen, men jeg vil påstå at deler av den er bedre presentert i animeen. Det er ikke alltid slik, men musikk, god animasjon og solid stemmearbeid gjør undre. Vil trekke frem Drum Island-episodene som et godt eksempel på akkurat det. Litt av spenningen blir selvfølgelig borte når du har lest mangaen på forhånd, men slik må det nødvendigvis være. Så gi animeen en sjanse hvis du har lyst og tid til det. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Hva er den enkleste anime tegneserien lese for en førstegangsleser? Har aldri lest dette før, men det virker intressant og ønsker å begynne med noe lett stoff. Tips? Lenke til kommentar
Zwink Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg leser også One Piece, og har hittil sett samtlige episoder av animeen. Synes absolutt du bør gi animeen en sjanse, men det er fullt mulig begynnelsen av den ikke faller i smak. Selv hadde jeg store problemer med å leve meg inn i animeen før Luffy og gjengen nådde Arlong Park (rundt episode 30, hvis jeg ikke tar helt feil). Dette skyldtes lav kvalitet på animasjonen, og mer enn bare et par uheldige valg av stemmeskuespillere for noen av figurene som dukker opp (og deretter forsvinner) tidlig i serien. Sett vekk fra noen små ulikheter og episoder som ikke er mer enn fyllstoff, er handlingen i animeen den samme som i mangaen, men jeg vil påstå at deler av den er bedre presentert i animeen. Det er ikke alltid slik, men musikk, god animasjon og solid stemmearbeid gjør undre. Vil trekke frem Drum Island-episodene som et godt eksempel på akkurat det. Litt av spenningen blir selvfølgelig borte når du har lest mangaen på forhånd, men slik må det nødvendigvis være. Så gi animeen en sjanse hvis du har lyst og tid til det. Takk for svar Da skal jeg begynne å se den så snart jeg får tid Hva er den enkleste anime tegneserien lese for en førstegangsleser? Har aldri lest dette før, men det virker intressant og ønsker å begynne med noe lett stoff. Tips? One piece er enkelt og bra Det selges mange steder og er ganske billig(70kr per bok på norli tror jeg) Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 3. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2009 Hva er den enkleste anime tegneserien lese for en førstegangsleser? Har aldri lest dette før, men det virker intressant og ønsker å begynne med noe lett stoff. Tips?Det heter manga. Dragon Ball kan anbefales. Det er nok en av de letteste mangaene du kan få tak i, dessuten er det en klassikker alle med en interesse for manga/anime burde ha lest. Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 @ Paisley: først bør du kansje lese noen reviews av noen. kan finne noen, 2sec ^^ One Piece er godt likt av de fleste. en annen ting kan være Claymore f.eks Lenke til kommentar
Exia Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Hva er den enkleste anime tegneserien lese for en førstegangsleser? Har aldri lest dette før, men det virker intressant og ønsker å begynne med noe lett stoff. Tips?Det heter manga. Dragon Ball kan anbefales. Det er nok en av de letteste mangaene du kan få tak i, dessuten er det en klassikker alle med en interesse for manga/anime burde ha lest. Ville heller begynt på noe kortere. Hellsing er fint å starte med. Kort & brutalt. Lenke til kommentar
EpicNerd Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 One Piece er den beste animeserien jeg vet om, og jeg har sett/ser mange ^^ Lenke til kommentar
xip Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 @ Paisley: først bør du kansje lese noen reviews av noen. kan finne noen, 2sec ^^ One Piece er godt likt av de fleste. en annen ting kan være Claymore f.eks Claymore og Berserk er virkelig koslige middelalder+sverdkamp+blodsprut+demoner. Forsåvidt både Anime og Manga Lenke til kommentar
Raven-A Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Lang post advarsel Har en ganske bra side for anime/manga leser anmeldelser og oversikt over fansubs og diskusjoner relatert til det man ser på; http://myanimelist.net/clubs.php?cid=413 I linken ovenfor er min favoritt liste <3 Ser man til høyre er det en stor liste med anime og lengre nede en liste over manga. Dark anime betyr ikke at det nødvendigvis er veldig blodigt og forferdeligt, men at det er litt mørkere elementer som for eks. psykologi. Animen kan fremdeles være morsom osv. Kan anbefale følgende anime serier; Gantz Ergo Proxy Hellsing OVA(Ikke ferdig) Gunslinger Girl Cowboy bebop Full metal alchemist Black Lagoon Kaiji Akagi Gungrave DEATH NOTE (<3) School Days Higurashi no Naku koro ni (sesong 1. Mindf**** og blodig. Men forferdelig morsom og interesant historie! Forvirrende som bare søren) Higurashi no Naku koro ni Kai! (Sesong 2. Her får man svarene!) Min smak for anime er at de har minst ett element av noe mørkt. Om det er blod, vold, psykologi, mindf*** osv. Men har jo selv sett koseligere serier som Melachony of Haruhi Suzumiya(Anbefaler sterkt denne!) og Love Hina(Anbefales!!!) Anbefaler ikke å se evigvarende animer som; Bleach One Piece Naruto For da får man ikke tid til alle de andre gode anime serier der ute ^^. Men sier ikke at de er dårlige. Har selv sett Bleach, men slutta på 164 pga. Fillers og at episodene ble altfor langt dratt ut. Jeg er ikke noe fan av å lese manga på internett, så jeg kjøper for det meste manga bøker (lese manga på sengen om kvelden ftw!) Kan anbefale noen manga serier; Highschool of the dead (måtte ty til internett for denne pga. Ikke i Norge. Men denne er forferdelig bra!!) Hellsing (Kjøpt og anbefales på det sterkeste!) Chunchu(Kjøpt og synes denne er genial! Min første koreanske anime, annerledes enn japansk^^) hehehe. Lang post :o Men måtte få tida i timen til å fly. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Har snart sett ferdig alle episodene av One Piece som har kommet ut. åh hvor mye jeg elsker den serien ^^ Hehe, jeg er på episode 105 eller noe. Får aldri tid til å se videre Lenke til kommentar
Erik Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 One Piece og Dragonball er konge mangaer. Lenke til kommentar
Kvindøl Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 One Piece er veldig gøy, men de drar det ut noe så sinnsykt noen ganger spesielt med Sky Island. Lenke til kommentar
xip Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Lang post advarsel Ergo Proxy Higurashi no Naku koro ni (sesong 1. Mindf**** og blodig. Men forferdelig morsom og interesant historie! Forvirrende som bare søren) Higurashi no Naku koro ni Kai! (Sesong 2. Her får man svarene!)[/i] Anbefaler ikke å se evigvarende animer som;[/u] Bleach One Piece Naruto Ergo Proxy var en ekstremt god Sci-Fi etter min mening, lenge siden jeg har sett.. så må nok skrive den ned på listen :3 Apropo Higurashi no Naku koro ni .. Første gang jeg så den så sjønte jeg ikke bæra.. fyyyy fan så mindf***ed... Helt enig med evigvarende serier.. kommersialisert søppel rett å slett.. BTW: Kan anbefale litt sipe-anime'er som: Air Kanon Clannad Har sett voksne folk bryte sammen å skrike som en forlatt valp som har sett mora si dø mens de har sett på de seriene... :unsure: Endret 4. mai 2009 av Basso Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Hva er den enkleste anime tegneserien lese for en førstegangsleser? Har aldri lest dette før, men det virker intressant og ønsker å begynne med noe lett stoff. Tips?Det heter manga. Dragon Ball kan anbefales. Det er nok en av de letteste mangaene du kan få tak i, dessuten er det en klassikker alle med en interesse for manga/anime burde ha lest. Ah, så om man leser tegneserie er det manga, mens om du ser på tv er det anime? Hva er den enkleste anime tegneserien lese for en førstegangsleser? Har aldri lest dette før, men det virker intressant og ønsker å begynne med noe lett stoff. Tips?Det heter manga. Dragon Ball kan anbefales. Det er nok en av de letteste mangaene du kan få tak i, dessuten er det en klassikker alle med en interesse for manga/anime burde ha lest. Ville heller begynt på noe kortere. Hellsing er fint å starte med. Kort & brutalt. Tja, vet ikke helt med kortene da @ Paisley: først bør du kansje lese noen reviews av noen. kan finne noen, 2sec ^^ One Piece er godt likt av de fleste. en annen ting kan være Claymore f.eks Takker, skal testes ut! Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 manga leses "feil" vei.. fra høyre til vesntre, tar gjerne noen utgaver før en er vandt til det Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 4. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2009 Hva er den enkleste anime tegneserien lese for en førstegangsleser? Har aldri lest dette før, men det virker intressant og ønsker å begynne med noe lett stoff. Tips?Det heter manga. Ah, så om man leser tegneserie er det manga, mens om du ser på tv er det anime? M'yes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå