Rider of Reason Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Gled deg, Wolf's Rain er en herlig serie. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg fant nettopp ut at Itachi fra serien Naruto har bursdag på samme dag som meg! Så kult! Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Og du var 20 år? Fikk endelig andre sesong av Gantz i posten. Har vært utålmodig med å komme i gang med den igjen. Platekompaniet selger hele serien til en billig penge, så det er absolutt verdt å sjekke ut. Jeg var så dum at jeg først kjøpte en overpriset sone 1-import av den første sesongen før jeg fant ut at platekompaniet solgte den (når begynte de å ha noe særlig anime liksom). Ellers har jeg plukket opp noen Ghibli-filmer jeg ikke har fått med meg ennå; Ponyo, Grave of the Fireflies og The Cat Returns (gitt ut som "Katteprinsen" her), som såvidt jeg har skjønt er en fortsettelse av Whisper of the Heart. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Da har du tre ekstremt gode filmopplevelser i vente. Grave of the Fireflies (Hotaru no Haka) er en helt fantastisk film, men utrolig trist. Ponyo er blandt de koseligste av alle Ghiblis filmer, og The Cat Returns likeså. Sistnevnte er ikke direkte en fortsettelse av Whisper of the Heart, men omhandler karakterer fra den filmen (Baronen). Jeg har nettopp sett Saikano, og kan si det var en rimelig trist anime, men på den mest positive måte. Anbefales virkelig til alle som liker en flott, rørende historie. Men nå som jeg har sett den er jeg selvfølgelig på utkikk etter en ny serie å se, og anbefalinger tas mot med glede. Lenke til kommentar
Materie Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 For tiden ser jeg på Samurai Champloo, Durarara!!, og Mushishi. Alle er gode, men sistnevnte er helt herlig ^___^ Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Samirai Champloo har jeg sett, men de to andre høres ut som de er verdt en titt. Edit: Har du forresten en MAL-liste Materie? Endret 26. mai 2010 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Jeg har nettopp sett Saikano, og kan si det var en rimelig trist anime, men på den mest positive måte. Anbefales virkelig til alle som liker en flott, rørende historie. Saikano synes jeg ble i overkant sippete, dessuten er konseptet absurd. Jeg synes det er litt vanskelig å relatere til scenarioet "jeg er trist fordi kjæresten min er et masseødeleggelsesvåpen" på en seriøs måte, så dramaet traff meg ikke helt. Jeg måtte bare le første gangen jeg så jenta med kanoner og raketter stikkende ut av alle kroppsåpninger, selv om det var åpenbart at scenen ikke var ment å være morsom, og da føles det feil. Skal dog sies at jeg led meg gjennom både animen og live action da de ble vist på Animeaften i Oslo. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Hehe, kanskje det. Den er ikke i nærheten så trist som Grave of the Fireflies, det er i alle fall sikkert. Men så har jeg ikke akkurat vanskelig for å synes at noe er trist. Blandt annet synes jeg denne sangen og scenen den spilles i (blandt andre) er ufattelig trist. Edit: Jeg er dog enig i at det ikke er den beste animeen jeg har sett. Endret 26. mai 2010 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Code Gayass. Jeg så (og leste) den første episoden, men tok ikke helt hva som skal være så bra med den. Nå er det blitt påstått at serien blir bra i andre sesong, men det er ikke noe argument til seriens fordel. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Og du var 20 år? Fikk endelig andre sesong av Gantz i posten. Har vært utålmodig med å komme i gang med den igjen. Platekompaniet selger hele serien til en billig penge, så det er absolutt verdt å sjekke ut. Jeg var så dum at jeg først kjøpte en overpriset sone 1-import av den første sesongen før jeg fant ut at platekompaniet solgte den (når begynte de å ha noe særlig anime liksom). Ellers har jeg plukket opp noen Ghibli-filmer jeg ikke har fått med meg ennå; Ponyo, Grave of the Fireflies og The Cat Returns (gitt ut som "Katteprinsen" her), som såvidt jeg har skjønt er en fortsettelse av Whisper of the Heart. Ja hva så? Det er ingen andre filmer enn de Studio Ghibli lager som har fått meg til å grine like mye. Du vil bli overrasket over hvor mye anime Platekompaniet har faktisk. Jeg har sett mange forskjellige bokser og filmer. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Code Gayass. Jeg så (og leste) den første episoden, men tok ikke helt hva som skal være så bra med den. Nå er det blitt påstått at serien blir bra i andre sesong, men det er ikke noe argument til seriens fordel. Haha. Skal innrømme at de har rett i den påstanden. Jeg hatet serien etter første sesong, men det er ikke kvalitetens skyld. Sesong 2 var mye bedre, kanskje på grunn av at alle svarene kom der. Likte serien uansett jeg, dog er den ikke like bra som Death Note, som den ofte sammenlignes med. Og ja Platekompaniet har de fleste av de mer kjente seriene og filmene. Edit: Jeg er som sagt svært åpen når det kommer til hvilke serier jeg ser. Endret 26. mai 2010 av Rider of Reason Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Nå har jeg alle kapittlene fra Naruto, 1-495. ^_^ Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Skal innrømme at de har rett i den påstanden. Jeg hatet serien etter første sesong, men det er ikke kvalitetens skyld. Sesong 2 var mye bedre, kanskje på grunn av at alle svarene kom der. Likte serien uansett jeg, dog er den ikke like bra som Death Note, som den ofte sammenlignes med. Jeg reagerte litt på hvordan alt tilsynelatende blir styrt av barn og tenåringer i denne verdenen, uten at det blir gitt noen forklaring på hvorfor. Hva som er likheten med Death Note er hinsides min forståelse. Death Note bærer preg av at den ble laget av intelligente mennesker, i likhet med Gantz. Endret 27. mai 2010 av Spartakus Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Det vil jeg nå absolutt si at Code Geass er også, men hvis du bare så første episode så er det jo forståelig at du mener det. Og de fleste anime sentrerer seg jo rundt tenåringer/unge voksne, så at Code Geass også gjør det er vel ikke så rart. ^_^ Hva er den tristeste serien du har sett da Spartakus? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Slutten på Elfen Lied traff ganske hardt. Gankutsuou: The Count of Monte Cristo er også en bitter anime (ikke så overraskende hvis du kjennner den opprinnelige historien). Mer søtladent; Aishiteruze Baby, men den har tross alt en lykkelig slutt. Som barn synes jeg Sailor Moon kunne være forferdelig triste saker. Ikke så mye nå lenger, men den gangen gikk den serien veldig inn på meg. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Elfen Lied ja. Lucy-sama! Synes Clannad After Story også er ganske trist, og selvfølgelig Grave of the Fireflies. Lenke til kommentar
Materie Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Samirai Champloo har jeg sett, men de to andre høres ut som de er verdt en titt. Edit: Har du forresten en MAL-liste Materie? Uh. Nå så Men argh. Dumme siden klarer aldri å bestemme seg for hvorvidt jeg er pålogget eller ei. "Please register to use this feature". Trykker oppdater. Samme. Trykker oppdater igjen, plutselig "Added to your list". Fungerer jo til slutt, bare en anelse irriterende Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 For de som ikke allered er klar over det så har Outland åpnet ny og tre ganger større butikk i Oslo nå, i kirkegata. De høye prisene på anime og manga er naturligvis uendret og utvalget er ikke så mye større, men det er hvertfall langt mer behagelig å gå og se når det ikke hele tiden står folk og ruger på deg. Det er også kommet flere effekter, som cosplay-drakter, plysjdyr, vesker, kopper og lignende småstæsj. Ser ikke bort ifra at denne butikken kan bli det nye samlingspunktet for otaku-miljøet rundt Oslo (som er blitt rimelig stort etter siste Desucon å dømme, for der var det stappet). Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Outland i Drammen har jo blitt lagt ned, så kanskje derfor de velger å lage butikken i Oslo større. Kirkegata? Var det ikke der Neo Tokyo lå? Jeg var i en Neo Tokyo butikk som jeg mener lå i Kirkegata. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Det er like ved der Kirkegata treffer Karl Johan. Neo-Tokyo er flyttet til 2. etasje på Arkaden, over dobbelt så stor som den lille boden det var før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå