Gå til innhold

Shadow of the Colossus blir film


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oh yes, Street Fighter var jo sååå episk.... ... .. . <_< Skjønner ikke at de gidder jeg, det er jo ingen som har klart noen brukbar konvertering fra film til spill eller visa versa. Det er jo helt tafatt å i det hele tatt håpe på at det blir bra...

Lenke til kommentar

Woho, enda et spill som blir film. La oss feire. Resultatet blir vet at Wander blir en rocka/emo tenåring med frekke oneliners, hans livs kjærlighet blir en blond yppig jente i utfordrende klær, Agro blir en Ford Mustang og alt skjer i New York i nær fremtid.

 

Skjønner ikke helt hvordan dette skal bli en god film. Hvis den lages slik spillet er, så blir det en kjedelig film. Gutt kommer med jente på hest til et tempel, får beskjed om å drepe noen kolosser og drar ut på tur for å gjennomføre det.

 

Så klart det kan bli noen episke scener, men dersom dette skal fungere må de ta seg mange friheter i forhold til spillet - og hva er da vitsen med å lage film basert på spill?

Lenke til kommentar

Jeg kan allerede ense den enorme fan-øksa som er på vei for å kutte hodet av denne planen. Spillet var helt fantastisk, og jeg har rett og slett ingen tro på at samme mann som har laget Street Fighter og Doom har noen sjangs i havet på å få denne filmen til det nivå den absolutt burde være på. Jeg sitter rett og slett å lurer på hvordan i alle dager denne mannen fikk lov til å lage denne filmen?

 

Edit: Som Chrissj påpekte for meg: Hvorfor sies det ikke noe om at det er Del Toro som skal regissere filmen? Det fikk meg til å ane håp igjen.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Hvorfor er artikkelen skrevet på en slik måte at det ser ut til at Shadow of the Colossus ikke er utgitt enda?

 

Åkke som, dette høres ut som et håpløst prosjekt - ikke er det noen som sier noen ting, ikke er det noe som er verdt å se på med mindre man deltar selv og ikke er det spessielt variert det som skjer heller.

 

Jeg elsker Shadow... men det her er jo dødfødt.

Lenke til kommentar
Som Chrissj påpekte for meg: Hvorfor sies det ikke noe om at det er Del Toro som skal regissere filmen? Det fikk meg til å ane håp igjen.

 

Hvor fikk du denne ifra? Har ikke funnet noe om at Del Toro er involvert. (En kan jo håpe). Artikkelen sier vel Andrezj sitter i den stolen :(

 

Uansett tror jeg ikke det vil være noe håp. Justin Marks lager scriptet, den mannen har evner og fantasi som en evneveik 4-åring. Selv ikke del Toro kan redde et slikt prosjekt..

 

Synd, fordi spillet var veldig originalt og innlevelsesrikt..

Lenke til kommentar

Etter min mening fungerte filmen Silent Hill veldig godt, men det har sikkert noe med at jeg er svært svært glad i spillene.

 

Jeg elsker forøvrig Shadow of the Colossus - rett og slett epic. Jeg klarer ikke helt å se hvordan dem skal klare å gjenskape atmosfæren som spillet hadde, da filmen vil bli enormt ensformig hvis den skal være tro mot spillet.

Lenke til kommentar
Som Chrissj påpekte for meg: Hvorfor sies det ikke noe om at det er Del Toro som skal regissere filmen? Det fikk meg til å ane håp igjen.

 

Hvor fikk du denne ifra? Har ikke funnet noe om at Del Toro er involvert. (En kan jo håpe). Artikkelen sier vel Andrezj sitter i den stolen :(

 

Uansett tror jeg ikke det vil være noe håp. Justin Marks lager scriptet, den mannen har evner og fantasi som en evneveik 4-åring. Selv ikke del Toro kan redde et slikt prosjekt..

 

Synd, fordi spillet var veldig originalt og innlevelsesrikt..

Sorry.. Jeg hadde lest en Dagbladet-artikkel hvor det stod "Regissør Del Toro har uttalt at Shadow of the colossus er spillenes Citizen Kane". Det kunne da tolkes dithen at nettopp Del Toro var regissør for filmen da den ikke nevnte Andrezj med et eneste ord. Men i dette tilfellet så var det visst bare et sitat.. :/

 

Etter uttalelsene til Del Toro så ville jeg tro at han iallefall hadde behandlet en eventuell filmatisering med respekt.. Kanskje nettopp derfor han ikke regisserer? Det og at er opptatt med Hobitten en stund fremover:P

Lenke til kommentar
I stedet må han klatre opp på de enorme beistene og angripe svake punkter på kroppene deres.

Attack their weak points for massive damage?

 

*kremt*

 

Har bare hørt gode ting om SotC uten å ha noen erfaring med det selv, men håper det blir en god overgang. Spillmediet trenger å bli tatt mer seriøst, og hvis filmmediet kan hjelpe er det bare en god ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...