Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ikke tenkt på påning, men etter innlogging spretter PM opp automatisk.

War,

Sashaulica has sent you a new personal message titled "Привет".

You can read this personal message by following the link below:

http://forum.gamer.no/index.php?act=Msg&am...&MSID=11349

Regards,

The Gamer.no forum team.

http://forum.gamer.no/index.php

Ïðèâåò ( From: Sashaulica )

Ïðèâåò! Èíòåðåñóþò èíòèìíûå çíàêîìñòâà?

*Slettet URL* - àíêåòû ñ èíòèì ôîòî. ×àñòíîå âèäåî â àíêåòàõ. Ýðîòè÷åñêèå ãàëåðåè ïîëüçîâàòåëåé. ×àò.

Sashaulica is a member of the Medlemmer group and has 0 posts.

Sent on: Today, 16:47

Hello ( From: SPAMBOT - UTESTENGT - slett PM )

Please help

SPAMBOT - UTESTENGT - slett PM is a member of the Banned group and has 0 posts.

Sent on: 7 Apr 2009 - 16:55

Endret av Laland
fjernet en link
Lenke til kommentar

Hei igjen, selvfølgelig er dette et problem som blir tatt på alvor, det kom nylig en oppdatering fra IPB - og den blir nok installert så snart amund mener det er mulig. Den oppdateringen vil ikke hindre problemet med at slike PM-er blir sendt, men vil hindre spredningen av problemet - siden det kun vil være mulig å sende et visst antall PM-er over en viss tid.

Noen nevnte forøvrig at dette er noe de aldri har opplevd på Diskusjon.no, men de har faktisk samme problemet. Grunnen til at flere synlige brukere merker det her enn der er rett og slett fordi vi her på forum.gamer.no har 3000 registrerte brukere, mens det på Diskusjon.no er like over 170 000 brukere i øyeblikket. Selv for en spambot er det mye mer krevende å sende meldingen til 170 000 brukere mot 3000 brukere. Derfor vil det virke som om meldingen rammer flere her på dette forumet enn på Diskusjon.no - men det trenger ikke være tilfelle. Fordi det er mye lettere å sende spam til alle brukere på dette forumet, enn på Diskusjon.no.

Diskusjon.no har og problemet med at spambotter poster emner på forumet, dette er ikke et problem man slipper unna her heller, men vil mest sannsynlig bli oppdaget av en større prosentandel av brukerene her siden dette forumet ikke er like stort.

Jeg ser noen har foreslått at vi kan gjøre slik at brukere må ha et visst antall meldinger for å sende PM-er. Dette er per dags dato ikke noe som enkelt kan gjøres fra adminpanelet og det må eventuelt kodes selv. Vi vil selvfølgelig se nærmere på dette, samtidig som vi vil se hva IPB 3 gjør for å forhindre problemet.

Lenke til kommentar
går det an fikse det sånn at du må ha et visst antall innlegg før man kan sende PM?
Jeg nevnte dette i siste avsnitt i innlegget før deg .. ;)

Jeg ser noen har foreslått at vi kan gjøre slik at brukere må ha et visst antall meldinger for å sende PM-er. Dette er per dags dato ikke noe som enkelt kan gjøres fra adminpanelet og det må eventuelt kodes selv. Vi vil selvfølgelig se nærmere på dette, samtidig som vi vil se hva IPB 3 gjør for å forhindre problemet.
Lenke til kommentar

Den nye PM Flood Control gjør at det kun er mulig å sende en PM per minutt. Er litt uenig i denne form for sperre, det bør jo være mulig å sende f.eks. 2 PM, men da må vi skrive om patchen slik at den fungerer bedre.

Jeg synes hvertfall det er bedre å tilby PM til alle brukere, enn å bare tillate det til brukere som har postet innlegg.

Lenke til kommentar

Jeg sendte en PM i dag, fikk svar og hadde lyst til å svare igjen, noe som ikke var mulig. På feilmeldingen jeg fikk sto det at jeg måtte vente til 17:15, noe jeg gjorde. Når klokken endelig ble 17:15 forum tid (det virket selvfølgelig som en evighet siden jeg bare satt og ventet ;) ) sto det fortsatt at jeg måtte vente til 17:15. Jeg ventet i ca. 30 sekunder til før jeg prøvde på nytt, men den samme feilmeldingen kom på nytt. Jeg må si at det faktisk var litt frustrerende, og til slutt gadd jeg ikke å prøve mer.

Hadde vært mye bedre om man måtte ha en postcount for å sende PM's. I de aller fleste tilfeller vil ikke nye brukere bruke den funksjonen uansett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror kanskje det er lurt å sette helt nye medlemmer i egen gruppe og at de etter et innlegg blir oppgradert. Det trenger ikke være veldig stor ulempe. Jeg tror nemlig at bottene ikke sletter PM-ene, så om vi lar nye medlemmer maks ha 5 PM-er, kan ikke Spambotten ramme mer enn 5. :) Etter 1 innlegg på forumet blir de vanlige medlemmer = flere PM-er :)

For det er visst fortsatt noen nye tilfelelr.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...