Gå til innhold

Hardcore-tråd

knerken

Anbefalte innlegg

Har sett at det finnes tråder dedikert til ymse sjangere og artister, så da trengs det en hardcore-tråd. Vet ikke om det fins så mange hardcore-tilhengere blant hardcore-gamers (hoho), men det finner vi ut av! Jeg tror vi kan ønske punke-lyttere hjertelig velkomne til tråden også :)

Jeg kan begynne med å nevne noe jeg har hørt på i det siste:

Både Sigh&Explode's og Kaospilot's nye skiver har blitt kjøpt inn de siste ukene. Begge utgivelsene har fått jubel fra et mer eller mindre samlet pressekorps, og jeg jubler med. Ihvertfall for Sigh&Explode. Sinnsyk skive og et spark i trynet på alle som mente at norsk hardcore døde med Amulet og JR Ewing! Kaospilot er tungere å svelge men den begynner å vokse veldig på meg.

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trur det er fotballsanger og sånt

Haha, fotballsanger og sånt :lol: Det mye unity i Hardcore, men ikke utprega mye fotballsanger.

Jeg er en gammel fjott som vokste opp med Hardcore i ungdomstida (10-15 år siden). Spilte i band selv og var med og arrangerte utallige konserter. Selv om jeg ikke er like aktiv lenger hører jeg fortsatt mye på Hardcore (ihvertfall det jeg betegner som hardcore). Noen favorittband er Hatebreed, Sick of it all, Snapcase (hvor kommer brukernavnet mitt fra.....doh!), Madball, Civ, Gorilla Biscuits osv. osv. Kan egentlig fortsette i det uendelige, mye bra der ute. Av norske band er det Lash Out og Contention som var blant de store når jeg var aktiv.

Som du ser er jeg nok ikke allverdens oppdatert på dagens band :rolleyes:

Noen eksempler:

Sick of it all - Take the night off

Hatebreed - Defeatist

Snapcase - Drain Me

Endret av Snapcase
Lenke til kommentar

Det stemmer at noen av de nyere såkalte emo-banda har røtter i hardcore, men langt i fra alle. Og jeg vil være forsiktig med å si at det er synonymt. Tokio Hotel f.eks har lite med hardcore å gjøre...

@Snapcase: Du er ikke veldig oppdatert på nye band, jeg er ikke veldig oppdatert på eldre band. Så er her kan det være mye å hente for begge ;). Likte jævlig godt Sick of it all-låta :)

Utifra disse låtene tror jeg du vil like brilliante Torch fra Trondheim: http://www.myspace.com/torchofficial

Endret av knerken
Lenke til kommentar
@Snapcase: Du er ikke veldig oppdatert på nye band, jeg er ikke veldig oppdatert på eldre band. Så er her kan det være mye å hente for begge ;). Likte jævlig godt Sick of it all-låta :)

Utifra disse låtene tror jeg du vil like brilliante Torch fra Trondheim: http://www.myspace.com/torchofficial

Ikke så vanskelig å høre at de har bl.a Refused og Slipknot som forbilder :) Selv betegner jeg ikke Slipknot som hardcore (ikke hører jeg på det heller), men Refused er veldig bra. En liten dæsj av Atreyu har de også. Torch var et bra band, liker godt den type musikk.

Slenger ut noen eksempler til. Ikke lett å finne opptak med god lyd på mye av det gamle her. Enten er det live, eller så er det vinyl som har blitt digitalisert. Uansett, her er Gorilla Biscuits og Madball. To helt forskjellige band, men pokker så bra begge to :) Madball er skamharry, men jeg digger det, haha

Gorilla Biscuits - Start today

Madball Myspace (noe nytt snacks)

Madball - Infiltrate the system

Endret av Snapcase
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...