Gå til innhold

The Secret World - Utfordringene venter på deg!


Anbefalte innlegg

Har vel lite å si hvor de bosetter seg. Norske røtter, det er det som teller gutter.

 

Ang. det med expansion pack, så er jeg ikke 100% glad i den ideen.

Greit for noen spill.

Men jeg leste noe engang hvor de snakket om betalings modeller på MMO. Dette var veldig lenge siden. Der de sa at en måntlig pris skulle være med slik at folkene som sitte med vedlikehold skulle få lønn. Men så skulle også disse pengene gå til utvikling av verden og nytt innhold som skulle undeholde folket så lenge de var i gang. Innhold som nye steder, nye historier eller charactere, armor, classer...Alt dette skulle vært en selvfølge.

Men se WOW f.eks. (har ikke noe spes mot WoW, bare lettere for flere å forstå.)

de har et SYKT pluss på sin side av penger pga. spillerene som sitte religiøst å spiller og betaler månde etter månde.(hvordan skriver man det? Månte eller Månde?)

Jeg får bare ikke lyst å betale for expansjons packs som du har alt betalt for opptil flere ganger. Vet ikke om det kommer frem riktig, men dette er innhold som skulle bare blitt gitt ut til i spillet uten noe extra. Ser det som en selvfølge da et spill har så sykt med spillere som WoW. Men kan kan lett se for meg at mindre MMO som ikke helt har det store skare med spillere fast, må nok ta penger for ExpPack.

 

Vet at det er mye business i gamer verden for bedriftene.

Men jeg liker bedre det når jeg ser at de tenker på mer en som så.

Man vinner mye på kundeservic. ;)

Hvorfor ikke også blande F2P og P2P.

Måndlig penge sum, pluss extra armor og ting ting som folk kan velge om å bruke penger på. Så kan de gi oss det som teller gratis. Historien og viktige elemeter som klasser osv.

Vis det er penga det står på, som det ofte er...

 

"Being naiv is bliss."

Endret av MiLLHA1988
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

japp funcom vil alltid være norske :D

 

men forstår hva du mener MiLLHA, i veldig store spill som wow og slikt kunne exp packene gjerne vært gratis/billigere for de tjener jo seg allerede rik, men de tjener jo allerede massive mengder penger på ekstra ting som name change, server change o.s.v så de har nok godt med penger. (btw det skrives måndentlig :p)

 

og den blandingen du beskrev mellom F2P og P2P er jo nesten den samme som DDO bruker, bare at der må du betale for noen dungeons og slikt som kommer med historien :p

Lenke til kommentar

Om FunCom er i Norge eller ikke betyr lite for meg :p

Spiller mest spill som er produsert av ikke-norske spill firmaer uansett x)

 

men det er jo litt stas å spille et norsk spill som er bra da :) selv om jeg ikke har prøvd det da.

 

Angående det med gratis online spill og/eller ikke:

Jeg skjønner ikke hvordan et så bra spill som GW (Guild Wars) ble gratis i måneden, med tanke på ekspansjons pakkene i tilleg. og nå kommer jo info og sånt om GW2 som grafisk sett ser fantastisk flott ut. De gjør en god jobb innen det med hva folk betaler for :)

Endret av Andy.N
Lenke til kommentar

Ligger nok mye i hvor grådig man er. Men det første GW bygget på et system som trengte lite vedlikeghold. Det er det som gjorde det billig i drift.

Men så skulle ikke GW2 vær likt i systemet. Så hvordan de gjør det blir jeg spent på.

Men må si at jeg syntes GW lider litt pga. systemets oppbygging.

Tenker bare på hvordan det er når man spiller. Jeg finner alltid en group "in the field" men det kunne man ikke i GW siden man måtte ta tak i folk før man gikk ut. Spillet fikk også litt mindre liv pga. av mangelen av spillere som svermer rundt. Men man kan ikke forvendte at alt skal stemme. ^^

 

Men jeg liker ikke igrunn GW så mye. Men jeg har bare spillet dypt på Nightfall pakken.

Det fine med GW var at pakkene var "stand alone" produkt.

 

Men GW2 ser awsome ut. Gleder meg til å se hva de får til. Jeg er tilhenger rent pga. betalings systemet, og håper at det skal ha stor suksess slik at flere i bransjen tar etter.

Spennende blir det i det minste.

 

Gleder meg også til å se hvordan TSW er bygget opp.

 

Det er en ting som hadde vært kult på et MMO. I fremtiden kansje.

Men tenk vis et MMO kom med SDK, slik at man kunne importere egne gjenstander.

Slik at man kunne være unik. Kan tenke på mangen hindringer for at dette kan funke, men kansje det blir realitet en gang. Tenk vis man kunne f.eks. laste ned armor skin, som man hadde oppå armoren slik at man hadde statsene fra det man fant i spillet, men så var armoren unik. Kansje, kansje ikkje.

 

Det tror jeg blir viktig i TSW for min del. Hvordan ting ser ut. Klær, våpen. Jeg liker ikke spille spill som ser teite ut. Og jeg er ikke så glad i alle de SVÆRE våpene og armoren mangen spill har. Mye gladere i ting som ser sofistikert ut. TSW kunne innholdt merke klær. Kunne vært nice med noen quicksilver t-shirts og noe adio sko. ;)

Lenke til kommentar

eg er også veldig spent på kosen GW2 blir, personlig likte eg gw spillene til tross for at noen av løsningene deres var litt irriterende. men GW2 skal jo bli mye mer som et standard MMO uten alle de portalene og slikt så det blir jo spennende å se om det bli bra :D

håper man kan spille solo denne gangen uten å ha med henchmen.

 

og når det gjelde klærene i TSW vil eg tro vi får veldig varierte, sånn at du kan se unik ut i den forstand. og du får ingen av de store armor opplegget man får i andre spill for det handler jo om vår tid og verden så då blir det klær og våpen fra vår tid og verden. eller man kan få eldre typer av våpen sånn som eg har skjønt, men ingen av de er umenneskelig store. tror de går for mer realisme innenfor våpen og klær :p

Lenke til kommentar

Skulle det ikke være noe mere sånn at klærne i TSW ikke skulle ha noe å si for Armour og sånt? Bare syns jeg hadde hørt eller lest noe sånt et sted. For hvis det kan man jo heller fokusere på tøy man syns ser bra ut og ikke bare er bra selv om det ser dumt ut. så om det blir sånn så blir jeg fornøyd x) og med tanke på at det ikke er lvl basert spill så er det jo sjangse for at man kan bruke samme tøy fra start til slutt om man vil :)

Lenke til kommentar

Personlig syntes jeg noe av det viktigste i mmorpg er at man kan forbedre karakteren sin. Ved lvls, ved spesialisering, ved utstyrsoppgraderinger, ved å bli en bedre spiller.

 

Misliker det når man tar vekk noen av tingene slik at folk skal bli mer like - da har jeg til slutt lite incentiv til å fortsette å spille en karakter.

Lenke til kommentar
merker at det var noe forvirring om kosen klær fungerer i TSW så her er forklaringen veldig enkelt: klær har isje stats, det hjelper deg på ingen som helst måte og du velger det utifra ka du synes ser kulest ut :p

veldig enkelt å greit^^

 

 

Dette er slik det funker i Lotro og aion:

Du har 2 slots for hver equipment place.

 

2 for body, 2 for sholders etc.....

 

Den ene er der du putter equipment som du vil ha stats fra, den andre er der for utsene (putter du noe her som har stats har dette ikke noe å si). Regner med at det blir noe som dette.

 

Håper inderlig de ikke gjør som i Champions online.

Lenke til kommentar

ja asså det finnes mange harde oppgaver som må gjøres med et slikt system. som å gi spillerne noe annet for å forbedre og utvikle characteren og slikt. men eg ville isje sett på dette som et problem, bare en oppgave. de prøver å gå vekk fra det vanlige standard grinde opplegget og over til noe nytt og det er jo alltid bra.

 

sånn som ramusama beskriver lotro kunne jo funket, men tviler litt på at det blir sånn siden det er snakk om at klær isje har stats i det hele tatt. tenker noe som at man kan enchante det, tatoveringer som hjelper, ringer og smykker og slikt. noe i den durr liksom.

 

men eg har troen på at funcom vil finne på noe som funker bra. og eg håper også at de isje gjør som champions online for det synes eg var kjedeligt :p

Lenke til kommentar

i følge ragnar så får alle presse folka lov å skrive om TSW i morgen fra 1800 CEST, så vi får bare vente til då og se kor mye kult som kommer. eg tror det blir en del :D

det skal tydeligvis skje noe på halloween også.

 

dåkkar kan lese litt her:

 

http://ragnartornquist.com/?p=728 (bloggen hannes)

 

http://twitter.com/ragnartornquist (twitter siden hannes)

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...