Gå til innhold

The Secret World - Utfordringene venter på deg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takker Atomics...

 

*snip*

 

Men det er ikke så mye å si. Kjekt å høre at spillet skal bruke en nyere version av AoC grafikk motor.

 

 

Angående Dreamworld Engine:

 

Det er viktig å påpeke at dette ikke er det samme som Unreal engine 1-3, da Dreamworld har blitt utviklet siden slutten av 90-tallet da de skapte AO, og det største hoppet blir nok gjort mellom AO til AoC, som var et stort teknologihopp. Dette kan være noe av grunnen til at det var mye problemer med flyt i spillet i starten for mange, og hvorfor det krevde så mye av PCen.

 

Dreamfall brukte ikke Dreamworld engine. AO sin versjon er DX7 tror jeg, så ble et brått hopp til DX9 & DX10. Nyrlig droppet Funcom Orge Engine som de hadde drevet med i et par år for å oppgradere motoren til AO, og heller holdt seg til Dreamworld, som dem håper å kjøre ut live i løpet av ett år kanskje. Means (AO GD) sa at de siktet på å vise noe spillbart innen julen allerede, men tiden vil vise, lanseres nok ikke før etter nyttår uansett.

 

Kilde: http://forums.anarchy-online.com/showthread.php?t=553916

 

Poenget er at Dreamworld blir bedre hele tiden, og nye features blir lagt til i expansion til AoC, for ikke å snakke om hvordan det vil bli i TSW en dag. Tekologihoppet fra DX9/DX10 i AoC til så å si det samme i TSW er (kan være) mindre komplisert i mine øyne.

 

Oppsummering: Større sjanse for stabil FPS og lavere PCkrav enn det kunne vært i TSW pga flere år med utvikling, effektivisering og bugfixing i AoC.

Lenke til kommentar

Satt oppe til ca kl 2 i natt og hadde den live stream'en i bakgrunnen, men kom ikke noe mere FunCom så jeg gikk og la meg.

Noen andre som holdt seg lengre? kom det noe mere interessant?

 

Til ShampooMacTavish:

Ja, de hadde et lite intervju med Erling Ellingsen.

hvis du går inn på den linken her: http://ufragtv.com/recorded/video/22508

og går til ca 2 timer og 12 min så kan du se intervjuet.

 

Egentlig så tror jeg de fikk han der for å si hei til de som så på fordi de spammet stream chaten med å skrive "Funcom!" hele tiden osv :p

 

Edit: Eller du kan se det på youtube xD http://www.youtube.com/watch?v=NpErxv58-00

Endret av Andy.N
Lenke til kommentar

satt oppe til rundt kl 2 eg og, ble veldig skuffet når eg isje fikk sett intervju med TSW folka :p

 

men angående det zone systemet som en del klager på så er det jo naturlig at de har zoner. her snakker vi jo om vår egen verden så med mindre du vil løpe gjennom "x" antall kjedelige land uten noen spesielle ting i seg for å komme fra soul til london så må spillet nesten bruke zoner.

sånn som eg ser det for meg så er kansje soul 1 zone også snakker du med en som skal ta deg med til for eksempel london. eg synes de viser bedre kor stor verden er når de gjør det slikt.

 

eg likte også spesielt godt det med hollow earth, håper det blir veldig massive kamper mellom dem. men en ting eg lurte på var, disse 3 factionsene er jo i mot hverandre, men kan man groupe sammen med folk fra andre factions eller må man kun spille med de fra sin egen? også menst vi er innpå det, kan folk fra samme faction være i samme guild/cabal? :p

Lenke til kommentar

Personlig har jeg ikke noe i mot soner. Syntes det er bedre å ha rå grafikk, og fornuftig soneinndeling, enn middelmådig grafikk og hel verden - eller skrekk og gru, rå grafikk, og hakkete spill.

 

Conan var ett spill jeg ikke likte, men jeg syntes det så fantastisk ut. Hadde ikke hatt mye i mot ett bedre spill med samme engine nei :)

Lenke til kommentar

Er ikke redd for grafikk motoren skal bli noe pess.

Det tror jeg de har controll over. AoC hadde store krav til høyste niva. Men gikk stup lavt.

Litt av det samme der som CryEngine2... Folk ble redde av max kravene til crysis, men jeg satt på en gammel PC og spillet det første gang.

Tror det var

singelcore 2ghz CPU

1GB 400mhz Ram

ATi 9800 GT - Så et Nvidia 7600 GT

 

Hadde lite problemer der.

Men har da lært at man skal ofte spandere hardware på PCen. ;)

Håper bare de lager ordenlig støtter til mitt ATi Radeon HD 4870 x2. (ikke det slakke, men det raske ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...