Atomics Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Under oppdatering 24. august 2010 og fremover "The Secret World" Starten på det hele Kjent som "The World Online" før offentliggjørelsen den 11.Mai 2007, startet det første ARGen som skulle sørge for å lede fansen til websiden for spillet for første gang. Den beskrivelsen av historien kan leses på en tråd fra det offisielle forumet, hvor noen personer har tatt vare på hele jakten i et flott tekstformat: Klikk her for å lese historien om hvordan TSW startet! (Hold deg til første siden) Åpenbaringen Etter 2 år med mørklegging skulle det prates mer om det. På GDC09 fikk masse presse fra hele verden informasjon, og etter en kort munnkurv, så fikk hele verden vite det samme. Det ble også vist for første gang en trailer, av typen CGI, av spillet: Last ned trailer i HD her! En liten oppsummering på det som ble presentert på GDC 09: Et faktaark på spillet Artikkel fra MMORPG.com Nederst i intervjuet er også et par videoer med Ragnar. Velg din side å vie din dedikasjon til PAX 2009: Dette var en større avsløring i 2009, med info om de forskjellige factions du kan velge å assosiere deg med i spillet. Mange MMOer har kun to, men Funcom`s TSW har hele tre. De 3 heter: - Dragon - Templars - Illuminati Litt bilder som ble sluppet på PAX reveal Nyttige fakta: - Det er en av Funcom`s mest kreative personer, Ragnar Tørnquist som står foran i prosjektet. Han er fra før kjent fra å ha ledet utviklingen av "The Longest Journey" og "Dreamfall" som begge er godt elsket av hardbarket fans. I tillegg er han også kjent blant gamle MMO spillere for spillet "Anarchy Online" som han ledet utviklingen sammen med Gaute Godager. - The Secret World (TSW) er et MMORPG ARG. ARG står for Alternate Reality Game og du kan lese mer om dette fenomenet her - TSW benytter seg av samme motor som "Age of Conan" og vil sannsynligvis benytte seg av DX10 fra dag en, da mye arbeid blir gjort i AoC i forkant, så TSW får nok litt gratis. -------------------------------------------------------------------------- - Spillet vil ikke bruke klasser eller levels slik som fleste andre MMOs. I stedet skal man fokusere på skills og frihet i utvikligen av characteren din. - Spillets natur trekker av vår egen verden, og skal foregå i vår tid. Forskjellen er at de skal trekke på alle myter og overnaturlige saker man kan tenke seg å grave frem. -------------------------------------------------------------------------- - Ved minst to anledninger har det vært større hendelser rundt spillet i media, det ene var ved lanseringen av tittelen i 07, da var det masse gåteløsning for fansen på nettet i dagene før. Andre ganger skjedd denne helgen her, som startet med en video som du kan se her. Videre kom man frem til en webside ut av dette, som du kan se under...men gåtene må du løse selv for belønningen. - Per dags dato (08.04.09) jobber ca. 100 personer (Devs) med TSW akkurat nå, men spillet har ingen offisiell lanseringsdato enda, og forventes heller ikke å gå inn i beta med det første. - Det ser ut som det kommer hele tre(!) teaser trailere i første omgang, og den første ble lansert den 7. April kl 15:00 - Spillet lanseres til PC primært, og hvis det blir suksess, så kommer til til X-box 360 med tiden. Mer info kommer... Nyttige lenker: www.darkdaysarecoming.com <---- Offisielt forum www.sanctuaryofsecrets.com <--- Nyeste gåter! Gamer.no sitt første fyldige intervju av TSW (Hvis noen har noen tips til trådens første post, så si ifra, så plukker jeg det opp fra tråden) Endret 24. august 2010 av Atomics Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 hmm, kanskje endre tittelen på tråden litt bare, føltes litt rar ut... *tester ut litt* Lenke til kommentar
Generales Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Dette her minner meg litt om det man kan se på div. tv-serier og på noen nyheter (spesielt interiserte). Folk som i virkeligheten må finne spor som leder til neste og til slutt innkasere en premie, den som er mest oppfinnsom/researcher mest greier seg! Minner veldig om dette fenomenet, bare online! Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Ja var lett å overse den når jeg skulle lage tråd om tsw. uansett så er det bare jeg som er blind Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Tittelen er en del bedre nå mener jeg, så lar den stå litt. Ellers så står FC over en del utfordringer også... En ting er å lage noen gåter, noe annet er det å lage mange gode gåter som skal dekke et spill som skal vare i flere 100 timer! Så er litt spent på hva de avslører av planer i morgen. Får håpe vi får se noe videoer fra spillet da. Selv om jeg ikke tror vi får ta på det på en god god stund enda. Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Det jeg er nysgjerrig på, er hva disse tokensa skal bli brukt til. Personlig håper jeg det er beta, noe jeg tviler på, men man kan jo håpe. Uansett så fikk jeg token Noen andre som også har fått? Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Joda. Nummer 17 her. im guessing du er en som har fulgt med på dette her en god god stund? uansett så var du tidlig ute hvertfall Lenke til kommentar
Generales Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 De som har veldig lave tall er nok de som har fulgt med litt, trur ikke det er mange som bare "ramlet" over løsningen tilfeldigvis Lenke til kommentar
Materie Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Joda. Nummer 17 her. im guessing du er en som har fulgt med på dette her en god god stund? uansett så var du tidlig ute hvertfall Tja. Jeg fulgte med på den forrige runden med arg også. Morsomme saker. Og så satt jeg pålogget fra rundt firetiden til jeg fikk tokenen min 02.15 Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Joda. Nummer 17 her. im guessing du er en som har fulgt med på dette her en god god stund? uansett så var du tidlig ute hvertfall Tja. Jeg fulgte med på den forrige runden med arg også. Morsomme saker. Og så satt jeg pålogget fra rundt firetiden til jeg fikk tokenen min 02.15 fikk du hjelp av Socrates, if you get my drift? Lenke til kommentar
Materie Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Man fikk nok hjelp av flere enn bare ham. Meningen med kollektiv løsning er at man kollektivt får svaret, må vite. Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 ja sant, var vel bare han og nyte som satte alt sammen tilslutt slik at alle lettere kunne finne ut av det. Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Jeg forsøkte meg på gåtene en del, og de var ikke akkurat enkle flere av dem. Tror ikke jeg hadde løst alle uten hjelp uansett. Jeg fikk en token selv. Oppdaterer førsteposten med litt info jeg dro ut av kvartalsrapporter. Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) oioi, posten min ble visst slettet er vel noen her på forumet som også har noen tråder inne i tsw forumet... edit: nå er vel klokka så og si 3, så jeg poster vid'n på nytt http://gamereactor.se/grtv/?id=4392 Endret 7. april 2009 av Leaf Lenke til kommentar
TST Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Omfattende artikkel om The Secret World: http://www.gamer.no/article.php?articleId=947 Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Vel, nå er klokka 3! NY VIDEO!! http://www.eurogamer.net/videos/the-secret-world-reveal edit: vel.. viste seg at det ikke var noe mer nytt enn det vi allerede har sett Endret 7. april 2009 av Leaf Lenke til kommentar
Toroto92 Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Ser faktisk veldig frem til dette spillet. Skal bli morsomt å prøve seg på et annet MMO en World of Warcraft, og dette her ser jo ut som en helt verdig motstander. Skal bli kult å prøve seg på noe litt mer realistisk Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Storkoser meg med diverse intervjuer og saker nå. Kommer til å oppdatere førsteposten litt senere, når jeg får litt mer oversikt over hva som ble sagt i dag. Overrasker meg faktisk at de skal forlate levelsystemet, og basere på ferdigheter. Dette er alle hard-core, old school vet`s sin drøm, men hva med alle de nyere spillerne? Håper ikke FC går på en smell her som med AoC. Men alt for tidlig å dømme dem uansett, den som venter får se sannheten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå