Gå til innhold

Den Store Rockband-tråden


Filmvenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Yey! Da har jeg klart alle sangene på gitar, expert som fulgte med på plata. Er bare Caprici Di Diablo som jeg har som jeg ikke har klart. Den er riktignok helt forjævlig.

Lenke til kommentar

Neste ukes DLC: Talking Heads, Oasis o.s.v.

talkingheadsremain580.jpg

Talking Heads Pack 01 (680 / $8.50)

 

* "And She Was" (160 / $2)

* "Crosseyed & Painless" (160 / $2)

* "Girlfriend is Better" (160 / $2)

* "Once in a Lifetime" (160 / $2)

* "Take Me to the River" (160 / $2)

 

Individual songs (160 / $2)

 

* Avenged Sevenfold -- "Bat Country"

* The Jam -- "A Town Called Malice"

* The Jam -- "Going Underground"

* Oasis -- "Supersonic" (Live)

* Rage Against the Machine -- "Guerrilla Radio"

 

Blir en kanon uke for min del med ny hardisk, DLC med Rage Against The Machines og classic-rock heltene Talking Heads som de fleste har spilte låta "Pyscho Killer" av på Rockband 2. Et gangske heftig spor, de som kommer i Trackpacken er litt mer David Bowie/Simple Minds-ish.

Lenke til kommentar

Det er noe jeg lurer på angående Rock Band.

Jeg har bare spilt Guitar Hero 3 og heiv meg egentlig aldri på den bølgen som med flere instrumenter. Men nå som Rock Band: The Beatles kommer, ble jeg faktisk såpass fristet at jeg har lyst til gå til anskaffelse av dette.

 

MEN jeg har et par spørsmål angående spillet.

 

1. Jeg er langt mer dreven i gitarspillingen enn det vennene mine er. Er det mulig å spille sammen med andre, med ulike vanskelighetsgrader på de forskjellige instrumentene?

 

2. Går det ann å spille med hvilket som helst kombinasjon med instrumenter, f. eks. trommer og bass, trommer og gitar, bass og vokal, gitar og bass osv. osv?

 

For min del så virker det ganske så opplagt at det skal være mulig, men jeg har brent meg før på at forskjellige ting burde være opplagt at det skal være sånn og sånn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Det er noe jeg lurer på angående Rock Band.

Jeg har bare spilt Guitar Hero 3 og heiv meg egentlig aldri på den bølgen som med flere instrumenter. Men nå som Rock Band: The Beatles kommer, ble jeg faktisk såpass fristet at jeg har lyst til gå til anskaffelse av dette.

 

MEN jeg har et par spørsmål angående spillet.

 

1. Jeg er langt mer dreven i gitarspillingen enn det vennene mine er. Er det mulig å spille sammen med andre, med ulike vanskelighetsgrader på de forskjellige instrumentene?

 

2. Går det ann å spille med hvilket som helst kombinasjon med instrumenter, f. eks. trommer og bass, trommer og gitar, bass og vokal, gitar og bass osv. osv?

 

For min del så virker det ganske så opplagt at det skal være mulig, men jeg har brent meg før på at forskjellige ting burde være opplagt at det skal være sånn og sånn.

Japp og japp.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om Dr. Atsjonas leste helt, men det første er mulig som han sa også var mulig.

 

Men hvilken som helst kombinasjon er ikke mulig på Rockband 1 og 2. Eneste spillet som har mulighet for dette i første omgang kommer ut 11 september og heter Guitar Hero 5.

Det som er mulig på Rockband er en på trommer, en på vokal, en på gitar og en på bass. Altså ingen kan spille samme instrument. Ikke to gitarister og to bassister o.s.v.

 

EDIT: Ski altså? Oppegård her. :)

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
2. Går det ann å spille med hvilket som helst kombinasjon med instrumenter, f. eks. trommer og bass, trommer og gitar, bass og vokal, gitar og bass osv. osv?

Sålenge det ikke er to av samme instrument så går det som du sa, men hvis det er forskjellige, går det. :)

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Men jeg kom plutselig til å tenke på noe annet.

 

Er det mulig å bruke instrumentene fra RC til Guitar Hero, eller vica versa? Dette er selvfølgelig ikke noe jeg forventer av produsentene av spillene, men en kan jo da håpe, da jeg ikke sitter med en "bag of holding" her hjemme.

Lenke til kommentar

Du kan bruke Guitar Hero-kontrollerne på Rock Band, men ikke omvendt.

Det er pga. noe kontroll-oppsett som MS har laget, men som Activision ikke vil bruke.

 

Etter det jeg vet da.

 

Det priser jeg meg lykkelig for, for gitaren som fulgte med Rock Band 1 har de mest ekle knappene noensinne.

Synd, for strumbaren skikkelig digg, mtp. at den er lydløs.

 

Hvis den hadde blitt kombinert med GH3-gitaren ville det vært helt fantastisk.

Lenke til kommentar

Da var grisen sprengt og det åpenbarte seg 2499,-. Det burde holde til The Beatles pakken + John Lennon sin gitar.

 

Nå vet jeg ikke om Dr. Atsjonas leste helt, men det første er mulig som han sa også var mulig.

 

Men hvilken som helst kombinasjon er ikke mulig på Rockband 1 og 2. Eneste spillet som har mulighet for dette i første omgang kommer ut 11 september og heter Guitar Hero 5.

Det som er mulig på Rockband er en på trommer, en på vokal, en på gitar og en på bass. Altså ingen kan spille samme instrument. Ikke to gitarister og to bassister o.s.v.

 

EDIT: Ski altså? Oppegård her. :)

 

Jeg leste faktisk ikke denne. Tanken bak spørsmålet mitt var egentlig om det gikk ann med bare 1, 2 eller 3 personer (ingen her i kretsen min som har lyst til å skvæke inn i mikrofonen), med de instrumentene vi følte for (1 av hvert slag selvfølgelig)

 

Godt å se flere folk fra Follo regionen her.

Lenke til kommentar

Neste ukes DLC: Freezepop, PAX-artister, AFI(Deja vu?), 3 Doors Down, Jackson 5 o.s.v.

 

Freezepop Pack 01 (240 / $3)

 

* "Get Ready 2 Rokk" (80 / $1)

* "Less Talk More Rokk" (80 / $1)

* "Science Genius Girl" (80 / $1)

 

PAX 2009 Collection (240 / $3)

 

* Jonathan Coulton -- "Re: Your Brains" (80 / $1)

* MC Frontalot -- "Origin of Species" (80 / $1)

* Paul & Storm -- "Opening Band" (80 / $1)

 

Individual songs (160 / $2 each)

 

* 3 Doors Down -- "Kryptonite"

* AFI -- "Miss Murder"

* Audioslave -- "Gasoline"

* Jackson 5 -- "ABC"

Lenke til kommentar

tenaciousd580.jpg

Neste ukes DLC: FTenacious D, Anvil, Dinosaur Jr., The Guess Who

Anvil Pack 01 (440 / $5.50)

 

* "666" (160 / $2)

* "Metal on Metal" (160 / $2)

* "This is Thirteen" (160 / $2)

 

Individual songs (160 / $2 each)

 

* Dinosaur Jr. -- "Pick Me Up"

* Dinosaur Jr. -- "The Wagon"

* The Guess Who -- "Hand Me Down World"

* The Guess Who -- "No Time"

* Tenacious D -- "Rock Your Socks"

* Tenacious D -- "Tribute"

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Neste ukes DLC: Pearl Jam - Backspacer(Hele albumet!)

pearljambackspacer580.jpg

PS: Ute på Xbox Live samme dag som retail er i butikkene i statene. Som er på søndag 20 september, altså en dag til. Blir da ikke noe andre nye låter på tirsdag.

 

Pearl Jam - Backspacer(album) (1440 / $18)

 

* "Gonna See My Friend" (160 / $2)

* "Got Some" (160 / $2)

* "The Fixer" (160 / $2)

* "Johnny Guitar" (160 / $2)

* "Just Breathe" (160 / $2)

* "Amongst the Waves" (160 / $2)

* "Unthought Known" (160 / $2)

* "Supersonic" (160 / $2)

* "Speed of Sound" (160 / $2)

* "Force of Nature" (160 / $2)

* "The End" (160 / $2)

 

 

Jeg for min del skal ha The Fixer hvertfall, en knallbra rocka hit. Kjøper nok kanskje hele albumet hvis det faller i smak. Skal lytte gjennom hele albumet i helga.

 

Musikkvideoen til "The Fixer":

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Man skjønner ikke hvor vellagd dette spillet er før man har prøvd WT, tromme delen av det spillet er helt ødelagt. Man har så god tid til å treffe notene at det nesten er umulig og bomme og i tillegg så går "fail-o-metere" mye raskere opp enn ned. Så for min del så er det ikke et utfordrene spill. Så Harmonix skal ha det for at de har klart å lage et så bra og balansert spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...