Gå til innhold

Den Store Rockband-tråden

Filmvenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spurt om BigBang - To the Mountains. BigBang kunne de nesten kosta på seg en pakke med, syns jeg, for de har så mye som hadde gjort seg der! :D

Savner også Supertramp, så de har jeg foreslått. Mer Rolling Stones hadde jeg kunnet drepe for. Og Eric Clapton, Dominoes eller Cream hadde vært snasent, men der sitter kanskje ActiBlizzion på noen rettigheter?

Led Zeppelin ville vært det helt ultimate for egen del, men der også ligger det vel litt på hvordan de stiller seg til å selge låtene, eventuelt høy pris, er vel ingen spill som har fått bruke noe av de ennå?

Lenke til kommentar

Bigbang ja, det er er sånn musikk som er perfekt til Rockband ja. Bedre enn Datarock, men jeg ønsker Datarock mest.

Haha når jeg skrev dette innlegget spilte de "Give It Up" av Datarock på P3...

Angående de låtene til Alice in Chains, Blink-182, 3 Doors Down, Jackson Five og Tenacious D blant annet som ble postet her for noen uker siden. Disse vil være esklusive til Rockband Unplugged som er et Rockband til PSP som kommer i sommer.

Lenke til kommentar

Bluetooth-mikrofon registrerer ikke vokal på PS3 i hvertfall, har prøvd. Singstar-mikrofoner registrerer, men forferdelig svakt, så de fungerer i praksis heller ikke - vet ikke om Lips sine ville fungert noe bedre.

Skal rett nok sies at RB-mikrofonen er noe av det beste spillutstyret jeg noensinne har eid, den tar lyden helt strålende, og gir veldig lite feedback. Den ligger også bedre i hånda enn Singstar-mikrofonene, og tåler mer.

Lenke til kommentar

Headsettet duger, men hvis du har de nye vanlige headsettene så fungerer disse veldig dårlig til RB da lyd varierer konstant så og si, og RB reagerer å setter alt på pause fordi den tror det er noe galt med headsettet.

Hvis jeg er på så kan jeg forresten joine deg senere, er ok på vokal jeg så og si så lenge det ikke er Aqualong. :p

RB-micen er faktisk utrolig bra, bruker micen som en grei løsning til å spille inn vokalen når jeg lager amatør-låter hjemme. Installerer vanlig driver for Logitech mic(er ikke sikker på hvilken dog), men bruker du Vista gjør jo maskina installeringa for deg.

Lenke til kommentar

RB trommene fungerer på Metallica. Har brukt det på spillet selv siden mars..

Nytt DLC - 26.mai

Ministry - "Cuz U R Next"

Ministry - "LiesLiesLies"

Ministry - "Great Satan"

The Zombies - "She's Not There"

The Zombies - "Tell Her No"

The Cranberries - "Linger"

Lenke til kommentar

Gladnyhet for Iron Maiden-fans

Alle disse låtene til RB i den kommende tiden.

rbironmaidenzine.jpg

The official Rock Band Community Zine has announced that a new batch of Iron Maiden tracks is headed to the game. The 12 upcoming tracks were all played during the band's recent Somewhere Back in Time World Tour and all are master recordings. The list also includes three live tracks taken from the band's Flight 666 documentary. The tracks -- which have yet to be priced -- will be available on June 9. Find all 12 tracks (with handy YouTube links) after the break.

Iron Maiden:

* "Aces High" (Live)

* "2 Minutes to Midnight"

* "The Trooper"

* "Wasted Years"

* "The Number of the Beast"

* "Run to the Hills"

* "Can I Play with Madness"

* "The Clairvoyant"

* "Powerslave"

* "Fear of the Dark" (Live)

* "Hallowed be Thy Name" (Live)

* "Iron Maiden" (Live)

Run to the Hills skulle vært gratis hvis de kunne fikse noe sånn at det var gratis for de med RB1-låter inne på RB2.

Edit: Release 9. Juni på Live

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Kan man bruke Lips mikrofonen i Rock Band?

Jeg har skaffet meg Guitar Hero III med 2 X-gitarer til 399kr og skal nok kjøpe selve Rock Band spillet etterhvert når eller RB støtter Lipsmikrofoner :p

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Du svarer jo på en måte spørsmålet ditt selv.

RB2 skal hvertfall støtte Lips-micene i en oppdatering som kommer nå i sommer. GH: Metallica har det allerede siden de la det inn i orginalspillet. RB1 får ikke noe oppdatering for Lips-micene, så Lips-micen blir ubrukelig til orginalen. Lips-micene skal også være klare for Rock Band: The Beatles til 360 nå det har release i september.

OBS: La til release på Iron Maiden-sangene i innlegget tidligere i denne tråden.

Lenke til kommentar

Fristar med Rock Band 2, men håpa på at instrumenta snart skulle vere tilgjengelig i Norge/Europa. Reknar ikkje med det er sett nokon dato? Dei har jo drøyd det så lenge no at eg nesten er frista til å gi ein god faen i heile RB, kun fordi dei tydeligvis ikkje bryr seg om det europeisk markedet... <_<

Lenke til kommentar
Fristar med Rock Band 2, men håpa på at instrumenta snart skulle vere tilgjengelig i Norge/Europa. Reknar ikkje med det er sett nokon dato? Dei har jo drøyd det så lenge no at eg nesten er frista til å gi ein god faen i heile RB, kun fordi dei tydeligvis ikkje bryr seg om det europeisk markedet... <_<

Har fremdeles ikke sett den offisielle Rock Band 2 Gitaren til salgs i Norge, men nylig har ION Drum Rocker kommet til visse norske nettbutikker. Dette settet er det beste trommesettet jeg har brukt, totalt konfigurerbart og solid med gode trommer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gladnyhet for alle som i det hele tatt er vagt interesserte i tungrock.

Retta den for deg. :] Det var jaggumeg en skikkelig gladnyhet også!

For å nevne denne veldig veldig übertunge rocken igjen(som man egentlig må være ærlig med seg selv og ikke kalle ordentlig tungrock, fordi jeg ser ærlig talt bare nesten mer lettrock i Iron Maiden stort sett).

Husk at dette DLC`et kommer ut i dag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...