Gå til innhold

Linux på PS3 - hjelp + spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet ikke om dette spørsmålet er lov men jeg hiver meg ut og spør dere brukere på Gamer.no ^_^

Jeg har lyst til å installere linux på min PS3 og har noen spørsmål.

1) Hva skjer med garantien?

2) Mulighet for å bruke PS3 som vanlig + Linux?

3) Hvilken Linux OS skal jeg velge?

4) Hakker det, skjer ting tregt på den Linux OS-en jeg velger (henhold til forrige spørsmål)

5) Noe annet jeg bør vite?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. PS3en er laget for at man skal kunne ha et alternativt os i tillegg, for eksempel Linux. Skjer derfor ingenting med garantien.

2. Du vil kunne skifte mellom å bruke Linux og PS3en på vanlig måte.

3. Har kun erfaring med Ubuntu og YellowDog. Anbefaler ikke YellowDog, men Ubuntu har jeg vært fornøyd med, men ikke prøvd det på PS3en.

4. Har kun prøvd YellowDog i en kort periode og var ikke fornøyd med det. Men det hakket ikke.

Får satse på at det kommer noen andre som har mer erfaring med dette som kan gi deg mer informasjon, men ville hvertfall komme med det jeg har.

Endret av Pesico
Lenke til kommentar
Lurer på dette selv, så fyr løs dem som kan!

Edit: Fant denne artikkelen på hw.no hw.no Linux på PS3 Utifra artikkelen så er det ikke vits i og gjøre dette. Systemet er tregt på ps3 og man får veldig lite ut av det ser til til.

Må huske på at den artikkelen er fra september 2007, har forhåpentligvis skjedd en del siden den gang.

Funker det med Windows Vista tror dere?

Lenke til kommentar
Må huske på at den artikkelen er fra september 2007, har forhåpentligvis skjedd en del siden den gang.

Funker det med Windows Vista tror dere?

Et alternativt OS får bare tilgang på 256MB ram på PS3en. Dette er alt for lite til at Vista vil kjøre stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...