vhguru Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Hei. Jeg får en Glacialtech Silent Breeze CPU-vifte snart. Det er på denne en pute med thermal compound (kjølepasta). Skal jeg fjerne denne og legge på egen pasta eller duger denne puten?? (Tenkte å klokke noe) Lenke til kommentar
salomo Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Skal jeg fjerne denne og legge på egen pasta Ja. Lenke til kommentar
hart Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Om du har tenkt å klokke litt burde du vel i det hele og store tenkt på en annen kjøler. Den kjølerløsningen der er stille og fin, men jeg tror ikke den er så effektiv til OC. Hvilken CPU er det? Har du nok kabinettvifter? Den Paden som ligger på kjøleren er "for dummies" og sikrer at du får kontakt lettere mellom CPU og kjøler. Legger du på pasta/goop så må du ihvertfall forsikre deg om at du legger på "lite" nok og i det minste får skikkelig kontakt. Sjekk finnishen på bunnen av kjøleren før du går så langt som å bruke pasta/goop. Er det riper må du kanskje slipe litt. Lenke til kommentar
vhguru Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 Takk for rask respons. Hva er beste måte å fjerner puten?? Vedr. klokking skal jeg først prøve med denne kjøleren. Har sjekket på nettet og denne har fått ganske gode skussmål vedr. kjøleegenskaper - også ved klokking. Sjekk denne testen: http://www.digit-life.com/articles2/coolin...b2k3-part5.html Lenke til kommentar
hart Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Det er kopperbase på den ikke sant? Prøv med noe løsemidler som ikke påvirker kobberen da, (feks syrer he he). Sprit, rødsprit, bensin eller noe lignende burde gjøre susen. Om noen ihuga OCere hjelper deg videre med evt plansliping så er du langt på vei. Om den kjøler for lite så er det tross alt en bra kjølerbase, skift ut vften med noe som flytter mer luft så blir det enda bedre. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 i denne sommervarmen duger ikke en Igloo silent breeze til annet enn pynt(og standard kjøling da), det veit jeg alt om ^^ Tempen på min pc nå 11am 17.jul er på 58.5°C, (cpuvolt=1.66) Kab. temp er på 38°C og romtemp er på 27°C. Jeg har ikke overklokket noe som helst, og det veldig varmt, jeg har riktignok et varmt rom, men i vår, da var det omtrent 15°C på rommet og den gikk aldri under 50°C, jeg bruker thermal pad'n som var på, tror heller ikke det vil gjøre så altfor stor forskjell, om du skal overklokke er det bare til å bestille noe bedre. en ting som er bra med den, er jo at den er nesten helt stille. Lenke til kommentar
hart Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Har samme kjølevifta på jobbmaskinen min. Den står på en xp2500+ med barton kjerne og thermal pad. Denne CPUen er kjølig (idle 38°/load 45°C) i ett temperert rom som holder 22°. Best av alt.. Det er et chieftech miditower uten en eneste kabinettvifte. Det er meget bra spør du meg. Tror det kommer litt an på hvilken CPU du har. Ville ikke satt den på en palomino feks. Viser det seg at den kjøler for dårlig så holder det i starten å skifte ut viften. Det er tross alt bare en 70 mm@2200 rpm. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 i denne sommervarmen duger ikke en Igloo silent breeze til annet enn pynt(og standard kjøling da), det veit jeg alt om ^^ Min athlon xp ligger på rolig 47°C med load nå i sommer varmen, det var etter at jeg fikk fjernet den medfølgende paden under. Så det anbefales å legge på goop selv! mvh knutern_ Lenke til kommentar
vhguru Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2003 Takker nok en gang for rask respons Tror jeg fjerner Goop-puten og legger på egen kjølepasta. By the way...prosessoren er en 2500+ Barton. Lenke til kommentar
hart Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Da kan du slappe av, Barton 2500+ er en snill og medgjørlig venn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå