Gå til innhold

Hva betyr mest i et spill?


Hva betyr mest i et spill?  

  1. 1. Hva betyr mest i et spill

    • Historien
      94
    • Gameplay
      139
    • Musikken
      37
    • Stemningen
      88
    • Grafikken
      26
    • Realisme
      10
    • Orginalitet
      8
    • Mestringsfølelelse
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Musikken og stemninga er utrolig viktig, det er det som gir et spill sjel. Historie er viktig, men det gjør aldri et spill bra.. Sånn som Final Fantasy spillene, de har ingen sjel, eller ihvertfall tynt. Det er bare random historie klatta sammen med litt japse-gutter som ser ut som kvinnfolk og dermed svermer alle for den flotte historia. Yay for western RPGs som har skjønt dette (TES, Gothic) og NAAAAAAY for alle J-rpgs.

Lenke til kommentar

Alle punktene er veldig viktige for meg. Stemte hele pakka siden jeg ikke bare kan spille et spill som bare har god historie og resten suger. Stemningen kommer my av musikken og historien så mange av disse svaralternativene flyter over i hverandre. Det som er minst viktig i et spill er grafikken. Men det er et pluss med okey grafikk som i L4D og COD4. Likevell er spill som Bf2, CS og half life serien knall spill den dag idag.

Lenke til kommentar

Haha, er det virkelig noen som stemte musikk? Det er klart musikk er viktig, men det betyr da ikke mest i et spill?

 

Jeg stemte gameplay. Gameplay er helt avgjørende. Som flere allerede har nevnt, så finner man mange gode eksempler på ypperlige spill som mangler både god historie og grafikk, mens sjelden omvendt.

Lenke til kommentar

1. Gameplay

2. Stemning/Innlevelse (Immersion som ZP kaller det)

3. Historie

4. Musikk

5. Design

6. Grafikk

 

Game play er et must. Uten det går jeg fort lei. Stemningen og innlevelse er det som får meg til å fortsette å spille, en god historie påvirker innlevelsen min noe men jeg foretrekker ofte spill hvor man skaper sin egen historie. Resten er bare bonuser. :)

Lenke til kommentar

De spiller alle en viktig rolle for meg (med unntak av realisme), og må være godt gjennomførte for å bli godt mottatt idet hele tatt. Antall polygoner eller hvor høyoppløste teksturer det er er likegyldig. Om det er orkestermusikk eller en stemningsfull xylofon, om historien er episk eller likegyldig, og om kontrollene er uvandte eller perfekte er det som oftest en vanesak og de absolutt fleste oppsett har sin sjarm. Stemningen er hva som ødelegger eller lager opplevelsen. En gjennomført budsjettstemning er mye bedre mottatt enn en masseprodusert og clichéfylt veren man har sett tusen ganger før. Det beste er såklart å få i pose og sekk. (Mirror's Edge, Resident Evil 5, Call of Duty 4).

Lenke til kommentar

Virkelig ingen som mener grafikken spiller en god rolle for spillet som en helhet? Banjo-Kazooie Nuts&Bolts ser helt fantastisk ut (utrolige teksturer, ikke like imponerende effekter) og det bidrar veldig til den generelle stemningen med god gjelp fra lydeffekter, musikk og et glimrende kontrolloppsett. Vet det er litt tabu å mene at grafikken er viktig/det viktigste i et spill (skrev det selv lenger oppe) takket være den herlige klangen ordet "grafikkhore" har fått for seg, men det er nå tolv stemmer som har stemt det. Jeg er en av dem.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er grafikk viktig. Gears of War 2 ville ikke vært det samme uten detaljerte innvoller, fantastiske bevegelser og storslåtte omgivelser. I Assassin's Creed er animasjonene under blant annet klatringen og løpingen rundt i gatene noe av det bedre jeg har sett. Man føler virkelig at man slår noen over ende når man dulter borti dem. Det er flere andre eksempler. En Arbiter i rage som står og hamrer løs på en Vulture i Halo Wars ser utrolig ut, og man må ikke glemme naturen i Crysis. Grafikk har mye å si for spillene jeg spiller, uten tvil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...