LarZen Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Vet ikke med dere andre som har både X360 og PS3 der ute men jeg er begynt å bli ganske så dritt lei at PS3 er det "dårligere" valget der ute. Nå tenker jeg på multiplattform spill og ikke ekslusive tittler. Grunnen til jeg vurderer meget sterkt til å skifte hovedkonsoll fra PS3 til X360 er som følger: *98% alle multiplattform spill er bedre på X360 *Online tjenesten til X360 er bedre *GUI til X360 er nærmest genial og får PS3 sitt GUI til å se tragikomiskt ut. *Kontrolleren til X360 er bedre, dog dette er egentlig urelevant. *Achievments systemet er mye bedre en Trophy system. *Alle spill til X360 har Achievments noe PS3 spill ikke har...evnt blir patchet 6mnd etterpå men da er det for seint uansett. *MSN er knyttet opp til din X360 ID, alle dine venner ser hva du spiller og kan kontakte deg mens du faktisk spiller. Grunnene jeg har er mange og dem er BRA....hardwaren til PS3 er overlegen i forholdt til X360 men det holder ikke lenger for min del da det geniale i X360 ligger i softwaren! Vurderer sterkt å ta med min samling og gå til en Gamestop butikk og bytte alle mine multiplatform spill til X360...galskap eller bare smart? Hva synes dere? EDIT: Mulig jeg ordla meg litt dårlig, jeg har altså både PS3 og X360. Skal ikke kvitte meg med noen av dem men har brukt min PS3 som hovedmaskin..dvs kjøpt alle multiplatform spill til denne og kun ekslusive spill til X360. Det er hva jeg nå da vurderer å snu helt på hode... Og ja det er litt galskap.. Endret 5. april 2009 av _LarZen_ Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Er det noen spesiell grunn til at du postet denne tråden? Det virker meget åpenbart at du allerede har bestemt deg, men at du fikk lyst til å fyre opp en liten krig på forumet først. Hvis du syns 360 er bedre, bruk den som hovedkonsoll. Hvis du syns PS3 er bedre, bruk den som hovedkonsoll. Du trenger ikke oss til å fortelle deg hva du liker best. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Nå har jeg ikke PS3, men jeg tror du kommer til å angre på valget ditt. Det vil garantert komme noen annonseringer som får deg til å ønske at du fortsatt hadde PS3-en. Slik opplevde jeg tiden etter jeg solgte Wii-en min iallefall. Når det er sagt så har jo 360 et meget sterkt utvalg av spill, så du vil nok ikke bli sulteforet på spill. Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Trophy systemet er faktisk bedre, iallfall minst like bra som achievments etter min mening, og jeg har jakta på de begge over lengere tid. Jeg var en hardbarka 360 spiller, og byttet om til mer PS3, nå spiller jeg kun PS3. Utrolig deilig uten "RedRingOFDeath" problem hver uke.. Dog, du har rett i noen punkter, enn så lenge. Endret 5. april 2009 av lyon Lenke til kommentar
Laland Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Smak og behag. MS har noen saftige titler i vente på E3 1. Juni, og da kommer Xboxen til å bli hakket mer attraktiv. Vi vet lite om hva som kommer til høsten foreløpig, men MS annonserer ikke ting like i forkant som Sony gjør. (Tenk KZ2). Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Galskap... Ja det er litt galskap... Er det noen spesiell grunn til at du postet denne tråden? Det virker meget åpenbart at du allerede har bestemt deg, men at du fikk lyst til å fyre opp en liten krig på forumet først. Hvis du syns 360 er bedre, bruk den som hovedkonsoll. Hvis du syns PS3 er bedre, bruk den som hovedkonsoll. Du trenger ikke oss til å fortelle deg hva du liker best. Noe krig er jeg ikke ute etter nei, det er nok dem som blir provosert av noe så dumt som to forskjellige konsoller og at andre fremhever negative og positive sider ved dem som er ute etter en såkalt krig Nå har jeg ikke PS3, men jeg tror du kommer til å angre på valget ditt. Det vil garantert komme noen annonseringer som får deg til å ønske at du fortsatt hadde PS3-en. Slik opplevde jeg tiden etter jeg solgte Wii-en min iallefall. Når det er sagt så har jo 360 et meget sterkt utvalg av spill, så du vil nok ikke bli sulteforet på spill. Jeg solgte min Wii for en stund siden og angrer bitter på det idag, så jeg kommer ikke til å selge min PS3. Saken er at jeg til nå har brukt min PS3 som min hovedmaskin...altså kjøpt alt av multiplatform spill til denne...men nå vurderer jeg å skifte over alle multiplatform spill til X360 pga min lille liste på toppen Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg solgte min Wii for en stund siden og angrer bitter på det idag, så jeg kommer ikke til å selge min PS3. Saken er at jeg til nå har brukt min PS3 som min hovedmaskin...altså kjøpt alt av multiplatform spill til denne...men nå vurderer jeg å skifte over alle multiplatform spill til X360 pga min lille liste på toppen Greit nok. Da misforsto jeg poenget med tråden. Dersom det bare gjelder multiplatformspill så ser jeg ikke noe galt med at du satser på 360. 360-versjonen er nesten alltid like bra som eller bedre enn PS3-versjonen. Lenke til kommentar
NoobCannon Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Har ikke PS3 selv men vet en del om 360 *98% alle multiplattform spill er bedre på X360 - Vet ikke noe om det. *Online tjenesten til X360 er bedre - Tja, bedre kan hende, men koster penger. *GUI til X360 er nærmest genial. - Genial, nei. Rotete, JA! *Kontrolleren til X360 er bedre. - Personlig synes jeg også det *Achievments systemet er mye bedre en Trophy system. - Vet ikke noe om det. *Alle spill til X360 har Achievments noe PS3 spill ikke har...evnt blir patchet 6mnd etterpå men da er det for seint uansett. - Er det så viktig da? *MSN er knyttet opp til din X360 ID, alle dine venner ser hva du spiller og kan kontakte deg mens du faktisk spiller. - Tja det er en liten pluss, men bare plagsomt om de snakker til deg ingame da (online spill). Edit: Må legge til det som plager med mest med 360, ingen trådløst nettverk (om du ikke betaler 700-1000 kr for en adapter) Endret 5. april 2009 av Gunpig Lenke til kommentar
Toman18 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Smak og behag. MS har noen saftige titler i vente på E3 1. Juni, og da kommer Xboxen til å bli hakket mer attraktiv. Vi vet lite om hva som kommer til høsten foreløpig, men MS annonserer ikke ting like i forkant som Sony gjør. (Tenk KZ2). Skulle tro med denne kommentaren at 360 har mer ekslusive spill en PS3, noe den ikke har. Tviler på noe stort fra 360.. Sony og kommer til å vise noe nytt på E3. Hva mente du med "KZ2". Var like mye hype rundt Halo 3 før det kom Men jeg vet for min del så har bare 360 bare Alan Wake og Gears 3 jeg vil ha som er eksklusive spill, mens PS3 har GOd Of War 3, Uncharted 2, Gran Turismo 5, Heavy Rain, kansje nytt MGS, Ratchet And Clank og sikkert mye til... Så hos meg så vinner PS3 helt klart i antall eksklusive spill... DLC som til Fallout 3, GTA IV kunne brydd meg langt oppi ræva... Jeg er faktisk på randen til å selge min 360 Elite fordi dem eksklusive er ikke så attraktive.. Men dette er vel smak og behag Jeg ville bare hatt 360 som litt multiplattform, dem eksklusive tittlene vil jeg si PS3 ligger bedre Kan ta noe eksempler: Gears 2, Fable 2 og Lost Odyssey kom ifjor, samme med PS3 sine med MGS 4, Little Big Planet og Resistance 2, og da er dem PS3 eksklusive bedre en det på 360en Endret 5. april 2009 av Toman85 Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Jeg tror MS kommer med noen skikkelige saftige titler på E3. Dessuten så har 360 ekslusivene noe høyere snitt på Metacritics enn PS3 sine ekslusive har. Lenke til kommentar
Jakoozie_InnleggNO Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hvis du faktisk spør om det er en god idé å bytte inn alle dine PS3 multiplatformspill og bytte de ut med 360-versjoner vil jeg si du er ganske lite økonomisk i alle fall. I begynnelsen av PS3s levetid var det mange utviklere som slet med PS3 ja, men nå vil jeg, som eier av begge konsollene, si at det er mer eller mindre jevnt fordelt hvilken konsoll som får den beste versjonen. Si at du bytter spilla dine på gamespot. Tipper du får 1/3 av det du betalte for de. Og så kjøper du Xbox-versjoner, til full pris. Dette blir selvsagt sinnsykt dyrt, og for hva? To mer bilder per sekund eller et fåtall ekstra pixler? Men forstår ikke problemet, hvis du allerede eier en Xbox 360 er det jo bare å begynne å kjøpe spill til denne konsollen. Er ikke vits å starte helt på nytt. Er det et spill du eier til PS3 som du gjerne skulle spilt igjen, og som ifølge anmeldere er bedre på X360, så kan du vel heller bare kjøpe akkurat dette spillet ... Rar tråd må jeg si. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 OH THE MADNESS!!! Seriøst så må du bare det for alt hva jeg bryr meg. Personlig er jeg uenig og er veldig fornøyd med PS3 som min hovedkonsoll. Siden du var så flink til å liste opp dine grunner så skal jeg også være så effektiv og systematisk - PS3 er en rolig maskin iforhold til 360 - Bedre støtte for filformater og bedre filmavspillingsmuligheter - Gratis Online - Oversiktelige menyer (Graphical user interface). X360 er hverken særlig pent eller brukervenlig. Logikken havnet langt ned på listen når de designet det. Virket som de har gitt liv til Wii og Macs monsterbarn. - Blu-Ray spiller. Med 1080p TV og 20+ BR filmer i hylla, så er det et stort pluss. - Kortleser, ja det er faktisk litt stilig når en har tatt bilder å se dem på TVen. - Eget Theme. Har laget en del ganske så stilige themes. Noe jeg får gleden av å se hver dag. - Vant kontroller, ikke bedre, men foretrekker den. - Trophy er mye mer motiverende en Achivments. Mer følelse av fremgang med level og prosent, istedefor et abstrakt tall Alle spill som kommer ut i 2009 og senere vil støtte trophy fra starten av. Så derfor får "grillen" stå i stua mi en stund til fremover Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Om du har begge konsollene så kjøper du selvfølgelig mp spill til den konsollen du mest ønsker å ha dem på. Er det slik at du betaler for LIVE i dag, og liker dette best så bør du selvfølgelig kjøpe multiplayer til xbox 360. Angående andre forskjeller på mp spill så forandre ting seg. Forskjellene er små i dag. As quoted from GDC 2009:We got to talk with Todd Stevens of Infinity Ward today, and he had this to say about Modern Warfare 2. "Modern Warfare 2 is set to release early this November, and will be on the PS3, Xbox 360, and PC. The Playstation 3 is our leading platform for Modern Warfare 2. The PS3 version will run smoother and have slightly better visuals than the PC and 360 version. We've been working on Modern Warfare 2 ever since we released Call of Duty 4 back in 2007. We would like to thank everyone who is still with the Call of Duty 4 community. We will be releasing more information throughout the coming months, so be patient." Kilde Tror ikke dette betyr at ps3 versjonen blir bedre enn xbox 360 versjonen. Men uansett så betyr det at ps3 versjonen blir bra. Angående trophies så skal vel det meste av spill som kommer ut nå være med trophies. Men i bunn og grunn så er dette ditt valg. Er enig med andre her i at det egentlig ikke er noe poeng i å lage slike tråder. Det er DITT valg, du bestemmer deg for hvilken konsoll utifra de premisser du sette deg. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Hvis du faktisk spør om det er en god idé å bytte inn alle dine PS3 multiplatformspill og bytte de ut med 360-versjoner vil jeg si du er ganske lite økonomisk i alle fall. I begynnelsen av PS3s levetid var det mange utviklere som slet med PS3 ja, men nå vil jeg, som eier av begge konsollene, si at det er mer eller mindre jevnt fordelt hvilken konsoll som får den beste versjonen. Si at du bytter spilla dine på gamespot. Tipper du får 1/3 av det du betalte for de. Og så kjøper du Xbox-versjoner, til full pris. Dette blir selvsagt sinnsykt dyrt, og for hva? To mer bilder per sekund eller et fåtall ekstra pixler? Men forstår ikke problemet, hvis du allerede eier en Xbox 360 er det jo bare å begynne å kjøpe spill til denne konsollen. Er ikke vits å starte helt på nytt. Er det et spill du eier til PS3 som du gjerne skulle spilt igjen, og som ifølge anmeldere er bedre på X360, så kan du vel heller bare kjøpe akkurat dette spillet ... Rar tråd må jeg si. Hehe, ja dette er en rar tråd! Ingen tvil om det altså, nei hadde nok ikke solgt spillene men byttet dem i brukte eksemplarer men til X360, Gamestop skulle kanskje ha et lite mellomlegg på noen men ikke stort ville jeg tro. OH THE MADNESS!!! Seriøst så må du bare det for alt hva jeg bryr meg. Personlig er jeg uenig og er veldig fornøyd med PS3 som min hovedkonsoll. Siden du var så flink til å liste opp dine grunner så skal jeg også være så effektiv og systematisk - PS3 er en rolig maskin iforhold til 360 - Bedre støtte for filformater og bedre filmavspillingsmuligheter - Gratis Online - Oversiktelige menyer (Graphical user interface). X360 er hverken særlig pent eller brukervenlig. Logikken havnet langt ned på listen når de designet det. Virket som de har gitt liv til Wii og Macs monsterbarn. - Blu-Ray spiller. Med 1080p TV og 20+ BR filmer i hylla, så er det et stort pluss. - Kortleser, ja det er faktisk litt stilig når en har tatt bilder å se dem på TVen. - Eget Theme. Har laget en del ganske så stilige themes. Noe jeg får gleden av å se hver dag. - Vant kontroller, ikke bedre, men foretrekker den. - Trophy er mye mer motiverende en Achivments. Mer følelse av fremgang med level og prosent, istedefor et abstrakt tall Alle spill som kommer ut i 2009 og senere vil støtte trophy fra starten av. Så derfor får "grillen" stå i stua mi en stund til fremover Alt det positive med PS3 vet jeg også like godt som deg, da det er en "bedre" maskin en X360. Men software messig mye dårligere løsninger. Dog du tar feil på endel punkter men dette er ikke ang hvilke maskin som er best, men mer på listen jeg har oppgitt. Men skjønner at denne tråden er noe rar, helt klar over det! Men endel av dere leser ikke skikkelig hva jeg faktisk har skrevet og tar til konklusjoner om hvilke maskiner som er best osv.. Endret 5. april 2009 av _LarZen_ Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Hvorfor laget du tråden? Valget er jo ditt og bare ditt. Og du har tydeligvis funnet ut hva du ønsker. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Hvorfor laget du tråden? Valget er jo ditt og bare ditt. Og du har tydeligvis funnet ut hva du ønsker. Mest fordi jeg er usiker og kunne trengt litt fornuftig feedback og andre synspunkter rundt dette, men folk leser ikke engang hva jeg har skrevet og resultatet blir så som så. Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Om du ikke selger noen av konsollene er det ingen grunn til å ikke kjøpe multiplattformspill på 360. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 Men vi sporer litt av og tråden virker mot sin hensikt så vi stopper like gjerne det hele. Tråden kan forøvrig stenges av mod om ønskelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg