Lureren Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Som tittelen sier, så sliter jeg med NAT problemer. Er ganske dårlig når det gjelder nettverk, så om noen vil hjelpe meg med å løsne det, så sier jeg bare tusen takk. Er det på routeren eller switchen jeg må åpne porter? Har dette av informasjon: NGT 20mbits linje Speedtouch 546i V6. Xboxen henter internett gjennom pc'en(bridge). Setter pris på all den hjelpen jeg kan få Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 3 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Se om dette kan hjelpe deg: http://www.portforward.com/english/routers...ox_Live_360.htm Lenke til kommentar
Lureren Skrevet 5. april 2009 Forfatter Del Skrevet 5. april 2009 hjalp nok ikke det jeg har 546i V6 Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 3 Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 (endret) Start > kjør > cmd > ipconfig. Deretter skriver du inn standard gateway i adressefeltet på nettleseren din. Nå skal du få en login boks opp. Hvis du ikke har satt eget passord, er nok login: admin, pass: <blank>. NAT-oppføringer kan du legge til ved å gå inn i menyen som heter "Verktøykasse" og deretter velge "Spill- & applikasjonsdeling". (Toolbox > Game & Application Sharing hvis du har engelsk ui) Protocol Port Range Translate To ... Trigger Protocol Trigger Port UDP 88 - 88 88 - 88 - - TCP 3074 - 3074 3074 - 3074 - - UDP 3074 - 3074 3074 - 3074 - - Legg så til x360 sin lokal-ip til disse portene, under "device". Endret 5. april 2009 av Sadfez Lenke til kommentar
protoboy2_InnleggNO Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 har problemer med NAT her og..når jeg skal joine party så funker det bare ikke, når jeg tester connection så får jeg opp at det er noe som blokkerer NAT eller no. Jeg har en telseys router tror jeg, er ikke så god på ipconfig og alt det der, kan noen hjelpe? takk hvis så.. Lenke til kommentar
Gamer_InnleggNO Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Start > kjør > cmd > ipconfig. Deretter skriver du inn standard gateway i adressefeltet på nettleseren din.Nå skal du få en login boks opp. Hvis du ikke har satt eget passord, er nok login: admin, pass: <blank>. NAT-oppføringer kan du legge til ved å gå inn i menyen som heter "Verktøykasse" og deretter velge "Spill- & applikasjonsdeling". (Toolbox > Game & Application Sharing hvis du har engelsk ui) Protocol Port Range Translate To ... Trigger Protocol Trigger Port UDP 88 - 88 88 - 88 - - TCP 3074 - 3074 3074 - 3074 - - UDP 3074 - 3074 3074 - 3074 - - Legg så til x360 sin lokal-ip til disse portene, under "device". Jeg vet ikke passordet eller brukernavnet mitt. Brukernavnet er ikke admin, det har jeg prøvd Lenke til kommentar
TearJacK Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 bare å gi opp, har holdt på med dette i over 1 uke nå, har prøvd alt har ST585, eneste som funker er å "resette" modemet men da funker det bare i ca 24 timer. du kan prøve Xboxen på DMZ - funket ikke eller sette porter i "games and apps sharing" - funket ikke (portene bare sletter seg selv) eller sette porter i CLI (funker ikke) ingen ting fungerer, forbanna møkka router/modem siden Firewallen skal være av så er fortsatt porter stengt, noe som er helt på trynet Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 Du kan gi xboxen din en manuell ip. Ip adressen du da gir må være et "høyt" tall slik at, slik at den ip adressen ruteren gir til pcen du har osv ikke blir den samme som den du gir xboxen. Lenke til kommentar
bas Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Er forbanna irritert på dette selv. Hjelper ikke mye å sette manuell IP heller for min del. Når jeg spiller med venner klarer jeg å komme med i party kanskje 1 av 5 ganger når vi søker etter game, ellers må de tilbake å plukke meg opp fordi jeg ikke klarer og joine. Dette skjedde etter at husstanden her byttet fra Telenor hvor alt funket perfekt til Nextgentel med en møkkræva Inteno router som verken er egnet for XBL eller mye trafikk. Eneste måten og i det hele tatt komme meg på live med denne routeren var å sette manuell IP, men også dette funker dårlig og jeg får som regel "connection interrupted" etter 1-2 timer med spilling og må resette router for så og kunne spille noen timer til. Argh, måtte bare få det ut Lenke til kommentar
Lureren Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 "Fint" å se at flere sliter med samme problem. NGT burde gjort noe for å fikse disse problemene. Er utrolig irriterende å betale for 2 tjenester som man ikke for utnyttet 100% pga noe router tull fra NGT. Lenke til kommentar
TearJacK Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 NGT driter i xbox live brukere, de sier selv at de ikke har noe support for det Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Mange av mine problemer med nettverk ble løst for meg ved å slå på UPnP i routeren min. Sjekk om routeren din støtter det (de fleste burde gjøre det) og slå det isåfall på (tror alle routere leveres med UPnP slått av som default). Xbox Live har ihvertfall samarbeidet veldig bra etter at jeg slo det på. Lykke til! Lenke til kommentar
Aashild_InnleggNO Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Hei, du kan jo prøve guiden jeg laget, selv om den tydligvis ikke har funket for noen enda. Men har funket for meg selv og en venn med Speedtouch routere. Lenke til kommentar
AltF4 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Mange av mine problemer med nettverk ble løst for meg ved å slå på UPnP i routeren min. Sjekk om routeren din støtter det (de fleste burde gjøre det) og slå det isåfall på (tror alle routere leveres med UPnP slått av som default). Xbox Live har ihvertfall samarbeidet veldig bra etter at jeg slo det på. Lykke til! Har enkelte forholdsvis ukjente (for meg) problemer med live om dagen, og desverre hadde allerede routeren min UPnP allerede skrudd på. Så problemet lå ikke der. Ikke fant jeg ut noe om porter heller, når jeg så i innstillengene til routeren. Får feilmelding 88072ee2. http://support.microsoft.com/kb/960116 Jeg har ikke problemer med NAT, men det er ett elelr annet som kontinuerlig kjører something up my live butt. Lenke til kommentar
jacchr Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Løsningen for meg var å fjerne statisk IP på xboxen og sette den til DHCP. Snodig? Helt klart. Gi gjerne en lyd om det virker for deg også. Lenke til kommentar
BigRazer Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hadde samme problemet med en netgear router. Hadde ikke noe annet valg enn og bytte til en 3com router. Funker perfekt nå -ToGGY Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå