Gå til innhold

Xbox Live NAT is Strict(NGT)

Lureren

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, så sliter jeg med NAT problemer. Er ganske dårlig når det gjelder nettverk, så om noen vil hjelpe meg med å løsne det, så sier jeg bare tusen takk. Er det på routeren eller switchen jeg må åpne porter?

Har dette av informasjon:

NGT 20mbits linje

Speedtouch 546i V6.

Xboxen henter internett gjennom pc'en(bridge).

Setter pris på all den hjelpen jeg kan få :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start > kjør > cmd > ipconfig. Deretter skriver du inn standard gateway i adressefeltet på nettleseren din.

Nå skal du få en login boks opp. Hvis du ikke har satt eget passord, er nok login: admin, pass: <blank>.

NAT-oppføringer kan du legge til ved å gå inn i menyen som heter "Verktøykasse" og deretter velge "Spill- & applikasjonsdeling". (Toolbox > Game & Application Sharing hvis du har engelsk ui)

Protocol	Port Range	Translate To ...	Trigger Protocol	Trigger Port	

UDP	88 - 88	88 - 88	-	-

TCP	3074 - 3074	3074 - 3074	-	-

UDP	3074 - 3074	3074 - 3074	-	-

Legg så til x360 sin lokal-ip til disse portene, under "device".

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar
Start > kjør > cmd > ipconfig. Deretter skriver du inn standard gateway i adressefeltet på nettleseren din.

Nå skal du få en login boks opp. Hvis du ikke har satt eget passord, er nok login: admin, pass: <blank>.

NAT-oppføringer kan du legge til ved å gå inn i menyen som heter "Verktøykasse" og deretter velge "Spill- & applikasjonsdeling". (Toolbox > Game & Application Sharing hvis du har engelsk ui)

Protocol	Port Range	Translate To ...	Trigger Protocol	Trigger Port	

UDP	88 - 88	88 - 88	-	-

TCP	3074 - 3074	3074 - 3074	-	-

UDP	3074 - 3074	3074 - 3074	-	-

Legg så til x360 sin lokal-ip til disse portene, under "device".

Jeg vet ikke passordet eller brukernavnet mitt.

Brukernavnet er ikke admin, det har jeg prøvd

Lenke til kommentar

bare å gi opp, har holdt på med dette i over 1 uke nå, har prøvd alt

har ST585, eneste som funker er å "resette" modemet men da funker det bare i ca 24 timer.

du kan prøve Xboxen på DMZ - funket ikke

eller sette porter i "games and apps sharing" - funket ikke (portene bare sletter seg selv)

eller sette porter i CLI (funker ikke)

ingen ting fungerer, forbanna møkka router/modem

siden Firewallen skal være av så er fortsatt porter stengt, noe som er helt på trynet

Lenke til kommentar

Er forbanna irritert på dette selv. Hjelper ikke mye å sette manuell IP heller for min del. Når jeg spiller med venner klarer jeg å komme med i party kanskje 1 av 5 ganger når vi søker etter game, ellers må de tilbake å plukke meg opp fordi jeg ikke klarer og joine.

Dette skjedde etter at husstanden her byttet fra Telenor hvor alt funket perfekt til Nextgentel med en møkkræva Inteno router som verken er egnet for XBL eller mye trafikk. Eneste måten og i det hele tatt komme meg på live med denne routeren var å sette manuell IP, men også dette funker dårlig og jeg får som regel "connection interrupted" etter 1-2 timer med spilling og må resette router for så og kunne spille noen timer til.

Argh, måtte bare få det ut ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mange av mine problemer med nettverk ble løst for meg ved å slå på UPnP i routeren min. Sjekk om routeren din støtter det (de fleste burde gjøre det) og slå det isåfall på (tror alle routere leveres med UPnP slått av som default).

Xbox Live har ihvertfall samarbeidet veldig bra etter at jeg slo det på. Lykke til!

Lenke til kommentar
Mange av mine problemer med nettverk ble løst for meg ved å slå på UPnP i routeren min. Sjekk om routeren din støtter det (de fleste burde gjøre det) og slå det isåfall på (tror alle routere leveres med UPnP slått av som default).

Xbox Live har ihvertfall samarbeidet veldig bra etter at jeg slo det på. Lykke til!

Har enkelte forholdsvis ukjente (for meg) problemer med live om dagen, og desverre hadde allerede routeren min UPnP allerede skrudd på. Så problemet lå ikke der. Ikke fant jeg ut noe om porter heller, når jeg så i innstillengene til routeren.

Får feilmelding 88072ee2.

http://support.microsoft.com/kb/960116

Jeg har ikke problemer med NAT, men det er ett elelr annet som kontinuerlig kjører something up my live butt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...