Gå til innhold

WIndow Vista "tillat" funskjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker selv Windows 7 hvor User Account Control er gjort riktig, i motsetning til Windows Vista hvor den stort sett føles i veien. For å deaktivere den, holder det med et raskt google-søk. Første treff:

http://www.petri.co.il/disable_uac_in_windows_vista.htm

Hvis du ikke er 100% sikker på hva du driver med, så er det nok greit å styre unna, men det skal gå uten problemer hvis du følger den nettsiden punkt for punkt.

Lenke til kommentar

Magne, det er nok feil. Det er ikke programmene. Jeg får slik på alle programmene, og til og med når jeg skal skru av en Windows funksjon osv. Derfor har jeg den av.

Men det skal sies at det er en ting som er minst like irriterende, og det er den røde bobla i systemikonplassen, "Kontroller sikkerhetsinstillinger" som kommer hver gang jeg logger på, den er IRRITERENDE, men bedre enn å ha brukerkontokontroll på.

Lenke til kommentar

@Johnandre93: Takk i lige måde! La meg prøve å begrunne hvorfor jeg har rett.

De fleste programmer for Windows er laget slik at de krever administratorrettigheter. Noen trenger det, mens andre bare krever det, for enkelhets skyld. Hvis mange av de idiotene, som lager programmer for Windows, kunne gjort seg ordentlig flid med programmene, så hadde dere vært kvitt mesteparten av UAC-problemet.

Det betyr ikke at alle programmer, som trenger en godkjenning fra brukeren, er elendige.

Har du noen bedre forklaring?

Lenke til kommentar
@Johnandre93: Takk i lige måde! La meg prøve å begrunne hvorfor jeg har rett.

De fleste programmer for Windows er laget slik at de krever administratorrettigheter. Noen trenger det, mens andre bare krever det, for enkelhets skyld. Hvis mange av de idiotene, som lager programmer for Windows, kunne gjort seg ordentlig flid med programmene, så hadde dere vært kvitt mesteparten av UAC-problemet.

Det betyr ikke at alle programmer, som trenger en godkjenning fra brukeren, er elendige.

Har du noen bedre forklaring?

Men de driter i å tulle med det da man kan slå det av ved et par enkle museklikk forfulgt av en restart PC'en din sikkert hadde gått av...

Lenke til kommentar
Men det skal sies at det er en ting som er minst like irriterende, og det er den røde bobla i systemikonplassen, "Kontroller sikkerhetsinstillinger" som kommer hver gang jeg logger på, den er IRRITERENDE, men bedre enn å ha brukerkontokontroll på.

Det går å fjerne også denne meldingen. På min data er både UAC og denne påminnelsen av. Jeg husker ikke hvordan det gjøres men det er bare å google det.

Lenke til kommentar
@Hansien: Det er folk (utviklere), med slike holdninger som dine, som gjør hverdagen til Vistabrukere slitsom og fæl.

Og det er folk som deg som ser problemet og ikke løsningen!.. Jeg har da et poeng ved å istedefor å bry meg så mye over problemet, så tar jeg heller i bruk løsningen.

Lenke til kommentar

@Hansien: Og det er folk som deg, som bare lapper sammen problemet, uten å egentlig løse det.

La meg ta et eksempel. Hvis du hadde hatt en Volvo med kaputt eksosrør, ville du satt gaffateip rundt hele jævelskapen, kjørt videre uten å gjøre noe eller ville du kjøpt nytt eksosrør? Det du beskriver over er nesten det samme som å gaffe sammen Vista. Ufullstendig og slurvete.

Lenke til kommentar
@Hansien: Og det er folk som deg, som bare lapper sammen problemet, uten å egentlig løse det.

La meg ta et eksempel. Hvis du hadde hatt en Volvo med kaputt eksosrør, ville du satt gaffateip rundt hele jævelskapen, kjørt videre uten å gjøre noe eller ville du kjøpt nytt eksosrør? Det du beskriver over er nesten det samme som å gaffe sammen Vista. Ufullstendig og slurvete.

Det der syns jeg var en ellendig sammenligning. Akkuratt som du tror jeg lar alle problem gå meg hus forbi.

Hadde du faktisk prøvd å lest litt nøyere hadde du sett at jeg ikke hadde kjøpt nytt eksosanlegg da dette bare er å sveise. Kverulerer du mer på dette nå, eller må ha det inn med t-skje så la oss ta dette over PM istede for å fylle opp dette forumet med søppeltråder!

Lenke til kommentar

@Hansien: Jeg vet selvsagt at det går an å sveise sammen et eksosrør, det har jeg gjort selv.

Løsningen din (i det første innlegget ditt) er forsåvidt grei nok, men du bare gaffer sammen problemet, istedenfor å rykke det opp med rot. Poenget mitt er at det er bedre å bli kvitt problemet en gang for alle!

Og jeg er enig, la oss avslutte diskusjonen nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...