Gå til innhold

Problemer med klokking av XP 2600+


Anbefalte innlegg

Jeg prøver via BIOS å klokke prosessoren min. Ved å lå multiplieren stå på 12,5 får jeg frekvensen opp til 169 Mhz, mer enn det så vil ikke maskinen starte (har måttet resette CMOS et uttal ganger)

 

Har også prøvd med lavere frekvens og høyere multiplier (13x165) med samme resultat.

 

Har sett i forumene her at andre har klart å klokke sin 2600+ betydelig mer. Det jeg da lurer på er om det er minnet mitt, som er standard (merkeløst) PC2700 (512 MB) som er det svake leddet her. Burde jeg heller oppgradere til PC3200 eller PC3500?

 

Som dere kanskje skjønner er jeg ny på dette, så evt gode råd om minne, samt hvordan faktisk klokke prosessoren tas imot med takk!

 

Grafikkkortet mitt er et Creative 3DBlaster GeForce 4 Ti 4200 (64 mb agp 4). Hvor høyt kan jeg klokke dette uten noen form for ekstra kjøling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger litt mer spesific info, som hk, kansje stepping osv.

har du prøvd å øke volten, sjekket temp osv?

Husk nå det at 169 i fsb på en 266bus cpu er meget mye da 8)

vet ikke orginal multilpier men orginalt har du 133fsb

Hadde selv en 2400+ for en uke iden , fikk den aldri over 137fsb :lol:

 

årsaken var et elendig msi hk. farsan kjøpte ny pc i deler. da fikk han mitt hk og cpu jeg fikk 2500+ og et kult annet hk av no slag..

 

 

Grafikkkortet mitt er et Creative 3DBlaster GeForce 4 Ti 4200 (64 mb agp 4). Hvor høyt kan jeg klokke dette uten noen form for ekstra kjøling?

som du sikkert forstår er det ingen håndbok om hvor langt man kan klokke noe, bare prøv deg fra, 10og10 mhz om gangen så 1og1 etter hvert. funker garantert :woot:

Det er de ferreste som kjøper ny kjøler til grafikkortet :yes:

Lenke til kommentar

Takker for svar

Prosessoren jeg har er en Athlon XP 2600 + med 333Mhz FSB, hovedkortet er et ASUS A7X8N Deluxe/GD (400 Mhz). Jeg har øket volten til 1,75. Når jeg går opp på multiplier til f.eks 14 viser det seg at det er 6 i praksis med resultat på 940Mhz med en FSB på 164 - Ikke helt hensikten!

 

Pr nå har jeg følgende innstillinger:

- FSB 168

- Multiplier 12,5

- Vcore 1.70

AGP 66Mhz

Minne (100%)

 

Klokket til 2102 Mhz (fra 2083)

Lenke til kommentar
Takker for svar

Prosessoren jeg har er en Athlon XP 2600 + med 333Mhz FSB, hovedkortet er et ASUS A7X8N Deluxe/GD (400 Mhz). Jeg har øket volten til 1,75. Når jeg går opp på multiplier til f.eks 14 viser det seg at det er 6 i praksis med resultat på 940Mhz med en FSB på 164 - Ikke helt hensikten!

 

Pr nå har jeg følgende innstillinger:

- FSB 168

- Multiplier 12,5

- Vcore 1.70

AGP 66Mhz

Minne (100%)

 

Klokket til 2102 Mhz (fra 2083)

 

Siden Asus A7N8X kun har 4 bits FID så kan du bare velge mellom 5 og 12.5 i MP. Siden du kun har PX2700 ram så holder nok denne deg tilbake når du skal kjøre høy FSB.

For å komme høyere må du nok gå til annskafelse av noe raksere ram. Når det gjelder MP så kan du kutte den siste L3 broen. Da vil di kunne velge mellom 13 og 22 i MP isteden.

Lenke til kommentar

Siden du har Abit NF7 så kan du bare kjøre høyere MP.. ramen stopper aldri klokkingen av cpu da :)

Så du mener det er bortkastet å kjøpe Golden når man har NF7 ?

Håper da ikke det :)

 

Nei.. det er absuloutt ikke bortkastete penger, for man kan kjøre høyere FSB med dem :)

Men du må ikke regne med å få klokket CPU noe høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...