Kamizage Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Hvordan konvertere MKV til X360-kompitabel MP4 uten tap av kvalitet. Før du starter: Hvis filen du har er større enn 4gb, er det enklere for deg å bruke GotSent e.l. LINK (18mb) Hvis den er større enn 4gb, kan den ikke spilles av på 360'n, og da er det enklere å bruke GotSent. Du kan også bruke det uansett, men i noen tilfeller kan det hende at GotSent ikke gjør filen spillbar, og derfor lager jeg et tutorial Programmer -MKVToolNix: LINK (4mb) -MKVExtractGUI: LINK (0,7mb) -YAMB & MP4Box: LINK (2mb) Du trenger også antageligvis disse, men ikke nødvendigvis: -H264info: LINK (0,2mb) -Et program som kan konvertere aac filer Anbefaler MeGUI: LINK (1mb) -Du trenger også neroaacenc.exe for å konvertere med best mulig kvalitet: LINL (1,7mb) Installasjon Etter nedlasting av MKVToolNix, installér, og deretter kopier filene fra MKVExtractGUI archivet til MKVToolNix mappen. (ex. C:\Programfiler\MKVtoolnix) YAMB installeres uten å fikses noe på. H264 må man bare gjøre en enkel ting før man kan bruke det. 1. Start opp programmet. Du vil nå finne en konfig fil i den mappen du har programmet. 2. Åpne konfig filen i notepac og legg til en "output path" (se bildet) (Hvis du ikke får opp en konfig-fil, bare åpne notepad/notisblokk og lagre dette som en .ini fil) [Paths]InputPath=C:\Video_Track1.h264 OutputPath=C:\VIDEO.h264 Det spiller ingen rolle hva du navngir output filen. Installer så MeGUI. Gå til installasjonsmappen og start programmet. Du vil bli spurt om å oppdatere, så trykk "yes" Trykk "Update" knappen, og vent. Du vil bli spurt om hvilke presets du skal importere. Trykk cancel eller import helt til du kommer til lyd-presets. Velg Nero AAC 64 eller 92, så slipper du å fikse stort hvis/da du skal kovertere lydfil. Nå kommer neroaacenc.exe i bruk. Extract til egen mappe og kopier filene i "win32" mappen til MeGUI installasjonsmappen. Konvertering OK, nå som du har de programmet man trenger, er det bare å starte. Start opp MKVExtractGUI. 1. Velg Input Fil. 2. Velg lyd og video streams. 3. Trykk Extract og vent. Streken som egentlig skal gå opp nederst på programmet rører seg ikke uansett, så ikke tro noe er galt hvis den står stille. 4. Vent på beskjed om at extractingen er ferdig. Kan ta en stund hvis filen er stor. Start YAMB og velg det øverste valget: "Click to create an MP4 osv..." 1. Dra over filene. Jeg har en .dts lydfil, så jeg må konvertere, Jeg har også feil type videofil, så nå må antageligvis du, som jeg, fikse filene. Det er mest sannsynlig at du må fikse h264 filen pga. feil "level". eks. "MPEG-4 AVC - [email protected]" Mange filer har 3.1 og noen 5.1, men det du trenger er 4.1. Konvertering av lyd og videofiler 1. For å fikse dette, kjør H264info og last inn videofilen. 2. Skriv inn 4.1 som level (se bildet) 3. Trykk start, og vent på at streken går helt til høyre Du kan nå bruke den nye H264-filen. (Feil Lydfil) Hvis lydfilen ikke er AAC-LC 2-kanals lydifl, så må du også konvertere den. 1. Start MeGUI, og åpne lydfilen nede i "Audio" seksjonen. 2. Velg deretter en Nero AAC preset 3. Trykk enqueue samme seksjon. 4. Gå til "Queue" øverst, og trykk "Start" Nå må du vente en god stund, avhengende på hva du driver med ellers på pc'en. Det an stå at det tar opptil flere timer, men det går ned veldig fort fordi processing rate'n er veldig liten til å begynne med. Når konverteringen er ferdig er det bare å bruke den nye lydfilen og lage MP4-filen Hvis alt ser ut som det gjør ovenfor, kan du trykke next, og få en fil som fungerer på 360'n Endret 7. april 2009 av Kamizage Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Nydelig. SKal legge den til i Informasjontråden så fort jeg kan. Lenke til kommentar
the mobile king;o) Skrevet 6. april 2009 Del Skrevet 6. april 2009 (endret) Prøvde å følge guiden, men klarte ikke å komme i mål. Guiden i seg selv er veldig lett å forstå, men et par ting du kanskje burde være obs på: 1. Kom aldri noen konfig-fil opp på den H264info filen her hos meg. 2. MVKextractGUI-programmet du bruker er versjon 1.6, versjonen du linker til er versjon 2.6. Kan du rette på disse tingene tror jeg det blir kanon! Punkt 1. kan selvfølgelig være en feil her i gården Endret 6. april 2009 av djing0 Lenke til kommentar
Kamizage Skrevet 6. april 2009 Forfatter Del Skrevet 6. april 2009 Prøvde å følge guiden, men klarte ikke å komme i mål. Guiden i seg selv er veldig lett å forstå, men et par ting du kanskje burde være obs på: 1. Kom aldri noen konfig-fil opp på den H264info filen her hos meg. 2. MVKextractGUI-programmet du bruker er versjon 1.6, versjonen du linker til er versjon 2.6. Kan du rette på disse tingene tror jeg det blir kanon! Punkt 1. kan selvfølgelig være en feil her i gården På 1: Dessverre, så var jeg ikke sikker på dette. Det var ikke en selvfølge at det kom til å fungere. Det var bare noe jeg antok så lenge det funket for meg de første gangene. 2: MKVToolNix er versjon 2.6, men MKVExtractGUI er 1.6 Lenke til kommentar
the mobile king;o) Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 1. Du kan jo laste opp filen her, slik at vi bare kan legge den i mappa til H264info? 2. My bad! Får gjøre et nytt forsøk seinere Lenke til kommentar
Kamizage Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 (endret) 1. Du kan jo laste opp filen her, slik at vi bare kan legge den i mappa til H264info? 2. My bad! Får gjøre et nytt forsøk seinere Bra idé! Skal se om jeg får gjort det nå. Nettet er litt ustabilt EDIT: Legger til noe i førstepost som kan hjelpe Og Det med hvilken versjon du har er ikke så farlig. Du får samme resultat. Iallfall hvis du har en nyere versjon^^ Endret 7. april 2009 av Kamizage Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) Et alternativ til å følge denne guiden er å bruke GotSent. Velg input-fil og output-mappe, velg Xbox 360 fra drop-down-menyen til venstre og trykk convert. Programmet rusler og går noen minutter (~5-15 min) avhengig av prioritetsvalget ditt og du ender opp med HD-mp4-filer som spilles på Xbox-en. Er selv svært fornøyd med resultatene jeg får fra dette programmet. Edit: Leste selvsagt ikke første avsnitt før jeg skrev innlegget. Var ikke klar over at GotSent av og til kunne ende opp med ikke avspillbare filer. Endret 7. april 2009 av frikky Lenke til kommentar
Kamizage Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 Et alternativ til å følge denne guiden er å bruke GotSent. Velg input-fil og output-mappe, velg Xbox 360 fra drop-down-menyen til venstre og trykk convert. Programmet rusler og går noen minutter (~5-15 min) avhengig av prioritetsvalget ditt og du ender opp med HD-mp4-filer som spilles på Xbox-en. Er selv svært fornøyd med resultatene jeg får fra dette programmet. Edit: Leste selvsagt ikke første avsnitt før jeg skrev innlegget. Var ikke klar over at GotSent av og til kunne ende opp med ikke avspillbare filer. Det er en del programmer som har blitt lagt for nettopp konvertering av MKV til MP4. Tro XenonMKV fungerer ganske bra også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå