Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilken spillutvikler betyr mest for deg? - Superultragigamegal33tphinale

Laget bra spill, eller er rett og slett flinke generelt?  

1. 1. You decide

• Valve (Half Life, Portal, Left 4 Dead, Team Fortress)
      109
    • Blizzard (Warcraft, Starcraft, Diablo)
      80

Anbefalte innlegg

Her har dere de 2 som fikk flest stemmer i 'finale'-pollen.

Selv gir jeg stemmen til Valve.

Dere må gjerne grunngi/argumentere for deres stemme :)

/slap Laland for å ha glemt hele greia. :angry:

Endret av Vaine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var vel ikke nødvendig med en ny tråd? Kunn bare sagt ifra til en annen moderator ettersom Laland ikke var her.

Tok ingen sjangser med å redigere den andre. Sist gang jeg prøvde å redigere en poll, så endte det opp med at alle svaralternativer som hadde samme navn, beholdt stemmene sine.

Dessuten, hva gjør det om jeg lagde en til tråd? Er ikke akkurat som om dette forumet flyter av tråder.

Lenke til kommentar

Min stemme går til Valve for å ha skapt den nydelige og dødelige Alyx Vance, som er så liv aktig at jeg blir helt revet med i historien:p

Jeg har hatt mye gleder av warcraft, starcraft, D1 og D2, men ingen av dem har gitt meg samme følelsen som en del Half life øyeblikk. :)

Lenke til kommentar

Personlig stemmer jeg Valve, av den enkle grunn at jeg føler, og vet, at min stemme blir hørt - send dem en mail og en av hovedfolkene svarer deg, gjerne samme dag. Og de leser også (dog kommenterer ikke, forståelig nok) sine egne forum om spillene de gir ut, fisker ut de beste ideene og arbeider dem inn i spillet.

Team Fortress 2 har også egen blogg hvor de beskriver alt fra måten de har balansert klassene, hvordan de jobber for å komme opp med karakterene, kommer med ønsker om hva slags unlocks de skal bruke, hvilke maps vi ønsker å få spille på... Lista er rett og slett lang over hva Valve gjør for å få fornøyde kunder.

Og for å pirke, så heter det vel egentlig Activision Blizzard? :p Dessuten er jeg uenig i at utvikleren som lager de beste spillene nødvendigvis er den beste utvikleren. Fordi det er forskjell på hva de lager og hvordan de gjør det - og også hvordan de behandler det ferdige produktet etter utgivelse.

Sånn på tampen - enig med Shampoo: Blizzard er konger av RTS, Valve er konger av FPS.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så veldig stor fan av Valve's support-tilbud selv, men stemte heller på grunn av Blizzard ikke har levert spill av samme kvalitet som Valve (Mener jeg).

Husker jeg fikk store problemer med Steam versjonen av STALKER: Clear Sky, det ville rett og slett ikke starte opp.

Kontaktet steam support for hjelp, og etter.. (Hvor mange mnd er det siden Clear Sky kom ut?) har jeg forsatt ikke fått et svar.

300 kr rett i vasken :)

Men nå kan vel ærlig talt ikke Valve klandres for det. Er vel GSC Game World som burde blitt kontaktet.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Du har gode argumenter, AltF4. Men det skal sies at også Blizzard er veldig trofaste mot spillerne, og er flinke til å høre på dem. De er også utrolig, utrolig, flinke til å oppdatere gamle spill. De kommer snart ut med en ny patch til Diablo 1, 12 år etter at spillet ble gitt ut. De har en egen side hvor du kan si dine egne meninger om hva som skal være med i patchen. Så kundebehandling er begge parter utrolig flinke med. Sier ikke at du mener at Blizzard er dårlige på det området, altså.

Ser litt på CS som Starcraft (de mest populære spillene i sin sjanger, gamle begge to), Portal som Diablo (utstikkeren til hvert av selskapene, geniale begge to) og Half Life som Warcraft (de største franchisene til selskapene, begge to kritikerrost til skyene).

Lenke til kommentar

Som nevnt så er så er valve kongen av fps og Blizzard kongen av RTS, så valget folket tar går vel heller på hvilken sjanger de liker best.

Selv liker jeg Valve sine spill best. Kall meg gjerne dum, men jeg liker generelt sett ikke RTS spill (og RPG) uansett. Jeg synes blizzard sine spill er uengasjerende, og føler jeg har spilt andre strategispill som har underholdt meg mer (om ikke så mange).

Jeg har spilt litt warcraft 3 campaign, og synes det er helt greit, men gadd ikke mer etter en viss stund. Wow spilte jeg bare til lv 20 eller noe sånt, før jeg ble lei av å queste og begyne å slakte random smådyr og endte til slutt opp med å slå av spillet og aldri komme tilbake (spilte litt starcraft og når jeg var liten men whatever). Warcraft 3 er morsomt nok online da :)

Valve presterer både gode multiplayer og singelplayer opplevelser. Vi har spillserien half-life med fantastisk historie, setting, atmosfære, og gameplay. Så har vi team fortress og L4D som gir oss gode multiplayer spill som krever samarbeid uten å kreve for mye av selve spilleren. Som sagt hører Valve også på folket, og de vet hva de kan gjøre med moddere and whatnot. Det var jo slik vi fikk Portal og Counter-strike :) På en annen side så er jo Blizzard også veldig flinke her, med den fantastiske mod-toolet de gav ut til WC3 blant annet.

edit: endret noe for å gi bedre mening.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Hardt valg, men min stemme går til Blizzard. Ikke bare har de gode spill, men supporten er enorm. De vet virkelig å sette pris på sine fans. Valve er ikke verst de heller, men har mistet mye respekt av de, da de i det siste har drevet på med den 1$=1€-greiene sine på Steam.

Lenke til kommentar

Min favoritt er som alltid Valve. I tillegg til at de har laget noen av historiens beste skytespill, så har de så og si startet moddescenen. Iallefall gjort den til hva den er i dag. Noe som også gjelder skytespillene. Half Life har vært malen for det moderne skytespill etter at det kom. Blizzard er også et veldig respektert selskap som legger minst like mye sjel bak spillene sine, kanskje også mer. De er helt klart et symbol på kvalitet.

Grunnen til at Valve trekker det lengste strået her er hva de har gjort for spillsamfunnet og moddescenen. Selv om Blizzard sine strategispill er populære og solide, har de på langt nær gjort strategispill til hva de er i dag i samme grad som Valve har gjort for FPS-sjangeren.

Lenke til kommentar
Hardt valg, men min stemme går til Blizzard. Ikke bare har de gode spill, men supporten er enorm. De vet virkelig å sette pris på sine fans. Valve er ikke verst de heller, men har mistet mye respekt av de, da de i det siste har drevet på med den 1$=1€-greiene sine på Steam.

Nå er ikke jeg 100% sikker på dette, men det er vel ikke Valve som kan klandres for euro priser, men heller resten av spillutgiverne som vil tjene mer penger.

Spennende å se det så likt mellom Valve og Blizzard :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...