Gå til innhold

Sapphire radeon 9600 samme kort som 9600pro ??

Anbefalte innlegg

Jeg drev å forsket litt igår, egentlig skulle jeg bare oppdatere driveren, da jeg hadde fått tak på en "hig end" driver. Jeg smekka inn driveren og restarta maskina.. Alt virka ok.. så gikk jeg inn i 3dmark og tenkte jeg skulle sjekke om kortet ble noe bedre ytelsesmessig. Det første jeg la merke til var at kortet vistes som et Radeon 9600pro kort. kjørte opp 3dmark og kortet klarte faktisk 15-20 fps mere i visse tester.. noen som har noe forklaring på dette ?? merka det godt i spill og.. nå ble jo kortet minst like bra som 9600pro.. så er dette egentlig samme kortet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen på 9600 og 9600 pro er hastigheten på kjerne om minne. Non-pro kjører på 325/400MHz, mens pro kjører på 400/600MHz tror jeg. Hva kortet vises som er egentlig ikke særlig viktig, mens hastigheten er det.

Bruk et eller annet program og finn ut hvilke hastigheter RAM-en og kjernen nå kjører på.

Lenke til kommentar

Det finnest en del drivere som "lurer" kortet til å tro at det er et pro kort dette gir litt bedre ytelse men ikke pro ytelse. Det samme kunne du gjøre med 9700pro så det ble oppgitt som 9800pro dette ga kortet en liten ytelsesøkning uten å kunne nå opp til et ekte 9800 pro. kalles softmod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...