Gå til innhold

Problem med Diablo 1

Anbefalte innlegg

Jeg skal lane Diablo II til påsken, og har spilt Diablo 1 i en uke eller noe for å bli ferdig med det før lanet starter. Men når jeg kom til level 8 (tror jeg det var) fikk jeg plutselig feilmeldingen: Please instert the Diablo CD" (eller noe i den duren). Jeg sjekket disken min, som hadde fått noen riper. jeg prøver å pusse litt på den, men får samme feilmelding. Når jeg trykker på "Cancel" i stedet for "OK" får jeg opp følgende:

post-66-1096752440_thumb.jpg

Jeg låner deretter den (nesten) plettfrie CDen til en venn, og det samme skjer igjen. Hvordan kan jeg fikse dette? Hvis eneste mulighet er å reinstallere, er det mulig å ta vare på tidligere savegames? Hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker jo som om problemet ligger i CD-en, og ikke i innstallasjonsfilene på harddisken. Men for å være sikker ville jeg prøvd å reinnstallere. Sannsynligvis har en eller flere filer er blitt korrupte (ødelagte) på grunn av ripene. Du har to muligheter her (som er lov å diskutere på forumet). Du kan kjøpe spillet på nytt hvis du finner det noe sted. Spillet koster garantert ikke mange kronene lenger. De selger det på Amazone for litt over 5$, men så kommer jo frakt i tillegg.

Ellers kan du høre om det er noen som har Diablo 1 som kan sende deg de filene du eventuelt mangler. Problemet da er selvfølgelig at du må finne en måte å få brent ut en ny CD med de korrupte filene erstattet med de virkende. Kanskje litt vanskelig.

Hvis du har patchet spillet (til nyeste versjon) skal karakter-filene (save-filene) ligge i innstallasjonsmappen (C:\Programfiler\Diablo\*****), og hete single_0.sv, single_1.sv osv. Så før du reinnstallerer kan du kopiere disse filene ut i en egen mappe, og etter reinnstallasjon er det bare å paste de inn i samme mappe som du kopierte dem ut fra.

Om du ikke patchet spillet er det litt verre. Da ligger filene i en skjult windowsmappe et eller annet sted, og karakter-filene knyttes opp mot arbeidsgruppe-navnet til maskinen. Men du har forhåpentligvis patchet før du begynte å spille. ^^

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Snorre, jeg elsker deg.

Hvis du hadde under bildet ville du sett at jeg låner en fin disk av en venn (kanskje du gjorde det, men det virket ikke sånn). Så jeg trenger ikke kjøpe et nytt eksemplar, selv om jeg allerede har gjort det :p (Absoluttspill.no). Men jeg skal helst bli ferdig fort.

I Diablo-mappen fant jeg en fil som heter single_0.sv, men ingen andre. Jeg hadde bare én karakter. Er det normalt (regner med det, men)?

Så jeg trenger bare å ta vare på denne filen, avinstallere Diablo, installere det på nytt med min venns CD, legge filen tilbake i mappa og så er alt som det skal være? Diablo fungerer og jeg kan fortsette der jeg slapp?

Lenke til kommentar

Så igjennom patch notes og egentlig rart at Blizzard ikke har innført no-cd på Diablo, de har jo gjort det på Diablo II.

Men en ting som du kan gjøre, det er å registrere konto på nye www.battle.net, legge inn serial-keyen din. Så kan du laste ned diablo derfra. Og disse trenger ikke cd. Men pass på å ha kopi av save-games, jeg har ikke testet om de funker om enandre, med tanke på forskjellige versjoner av spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...