Gå til innhold

Konverteing av MKV filer til MP4 AVI til XBOX 360. Full kvalitet?

Milzit

Anbefalte innlegg

Hvis jeg gjør slik for å konvertere en Blu-Ray film som er en MKV fil til MP4 AVI for å spille på XBOX 360...

Får man full HD i bildekvaliteten? Hva med lyden? Blir det bare Dolby Digital eller vil man få HD-lyd? Jeg regner med at XBOX'en ikke kan bitstreame HD-lyd til receiver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg gjør slik for å konvertere en Blu-Ray film som er en MKV fil til MP4 AVI for å spille på XBOX 360...

Får man full HD i bildekvaliteten? Hva med lyden? Blir det bare Dolby Digital eller vil man få HD-lyd? Jeg regner med at XBOX'en ikke kan bitstreame HD-lyd til receiver.

Det går ann å gjøre om MKV filer til MP4 filer ganske enkelt. Men hvis du skal se de på xbox-en via WMP11, må du legge til et par "registry hacks", som er helt ufarlig. Du kan også se på via en ekstern harddisk uten problemer.

Bare si ifra, så kan jeg lage et tutorial ;)

Lenke til kommentar

Takk, hadde du en tutorial hadde det vært fint :p

Jeg kjører mediasharing på Homeserver og spiller filmene ifra denne.

Så jeg får da en MP4 AVI fil med full HD og Dolby Digital? Andre lydsport er ikke mulig å beholde? (HD-lyd)

Lenke til kommentar

Her har dere link til guide. Har brukt denne guiden selv, og alt fungerer strålende. Full kvalitet og bare stas. Filmen må dog være i 2 deler pga at xboxen ikke støtter større filer enn 4gb i mp4 format(?).

Kan legge til at det blir gitt ut WMV HD filmer på over 4 gb, som xboxen klarer å spille av. Aner ikke hvordan de får det til.

Bruker Tversity for streaming. Fungerer bedre enn WMP etter min mening.

Kan også legge til at det blir noe værre med lyden. Man får nesten takke seg til med 5.1 eller stereo

Edit igjen: Guiden du linket til i førsteposten var grei nok. Den jeg linket til inneholder litt mer ang lyd.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

Så det var linket til tut, men bare skriver i tilfelle. GotSent funket aldri for meg <_<

Det eneste man trenger å gjøre er å demuxe filene for så å muxe dem inn i en mp4 fil.

1. bruk MKVExtractGUI til å demuxe lyd og video-streamen.

2.Bruk YAMB for å lage mp4 fil med de filene du demuxet.

(Viktig at lyden er 2-kanals og LC...feks. AAC-LC. Du kan bruke haugevis med programmer for å fikse dette)

(Video-filen er også nødt til å være en bestemt "profile". 4.1 profil)

3. Etter du har lagt over video-filen i YAMB(tipper det er en h264 fil med tanke på at det opprinnelig var MKV format) og det står at den er 3.1 eller 5.1 profile. Hvis den er noe annet enn 4.1, må du forandre den.

Hvis ikke, bare fortsett og trykk på "next"(ellerno)

4. Hvis du må forandre, last ned h264info. legg det i en lett tilgjengelig mappe. se etter en konfig. fil. muligens start programmet en første gan for å lage en. Når den dukker opp, åpne den, og skriv destinasjons-mappen for den h264 filen du skal fikse.(jeg måtte ihvertfall gjøre dette, for det funket ikke i GUI-en.

Start programmet, åpne opp den originale h264 filen og skriv inn "4.1"(uten gåseøyne) ved siden av "level (1 - 5.1)" Trykk start, og vent en stund, avhengende på hvor stor fila er.

5. gjenta steg 3 med den nye h264 filen(som funker :p )

Takk, hadde du en tutorial hadde det vært fint :p

Jeg kjører mediasharing på Homeserver og spiller filmene ifra denne.

Så jeg får da en MP4 AVI fil med full HD og Dolby Digital? Andre lydsport er ikke mulig å beholde? (HD-lyd)

Det du får angår helt på hva slags video-type det er i MKV beholderen. Jeg antar at det er h264, med tanke på at det er mest populært.

Og da får du en MP4 H264 fil som kan spilles av på 360'n

Lyden blir ikke nødvendigvis fullt bevart. Du får bare 2-kanals lyd foreløpig, men lyden kan være samme høy-kvalitets format, så du får utrolig lyd uansett. ;)

Endret av Kamizage
Lenke til kommentar

Kamizage, kunne du tenkt deg å skrive en lettfortåelig guide vi kunne puttet i den sticky tråden "Xbox 360 - Informasjonstråd"? Prøver å samle sammen mange populære problemstillinger og løsninger der, men jeg er ingen guru på slike løsninger selv.

Link i signaturen.

Lenke til kommentar
Kamizage, kunne du tenkt deg å skrive en lettfortåelig guide vi kunne puttet i den sticky tråden "Xbox 360 - Informasjonstråd"? Prøver å samle sammen mange populære problemstillinger og løsninger der, men jeg er ingen guru på slike løsninger selv.

Link i signaturen.

Kan gjøre det. Skal jeg bare poste den i tråden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...