Gå til innhold

Ditt favoritt The Elder Scrolls-spill

Hvilket TES-spill liker du best?  

36 stemmer

1. 1. Hvilket TES-spill liker du best?

• The Elder Scrolls: Arena
      2
    • The Elder Scrolls: Daggerfall
      5
    • The Elder Scrolls Legends: Battlespire
      0
    • The Elder Scrolls Adventures: Redguard
      1
    • The Elder Scrolls: Morrowind
      63
    • The Elder Scrolls: Oblivion
      96

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stemte Morrowind; det var det første RPG spillet jeg spilte, og selv om det har noen av de kjedeligste NPC'ene noensinne og et utrolig ustabilt karaktersystem, elsket jeg det på grunn av den interessante settingen og friheten det gav deg.

Jeg gledet meg utrolig til Oblivion, og det at det ble et meh-spill, verken verdt den elsken eller hatet folk gir det. Et par ganger i året setter jeg meg ned, installerer det, og laster ned et lass med modifikasjoner, bare for å finne ut når jeg starter det at jeg ikke er noe interessert i spillet, og at det å laste ned ting til det er morsommere enn å spille det. :\ For å si det sånn så er det større sjanse for at jeg spiller gjennom Daggerfall (prøvde det for noen år siden, men det hakket for mye i eldre versjoner av DOSbox), Battlespire eller Redguard (forutsatt at jeg får til glide emuleringen, helvetes 3dfx) enn Oblivion.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg stemte Morrowind; det var det første RPG spillet jeg spilte, og selv om det har noen av de kjedeligste NPC'ene noensinne og et utrolig ustabilt karaktersystem, elsket jeg det på grunn av den interessante settingen og friheten det gav deg.

Jeg gledet meg utrolig til Oblivion, og det at det ble et meh-spill, verken verdt den elsken eller hatet folk gir det. Et par ganger i året setter jeg meg ned, installerer det, og laster ned et lass med modifikasjoner, bare for å finne ut når jeg starter det at jeg ikke er noe interessert i spillet, og at det å laste ned ting til det er morsommere enn å spille det. :\ For å si det sånn så er det større sjanse for at jeg spiller gjennom Daggerfall (prøvde det for noen år siden, men det hakket for mye i eldre versjoner av DOSbox), Battlespire eller Redguard (forutsatt at jeg får til glide emuleringen, helvetes 3dfx) enn Oblivion.

Slik har jeg det og med oblivion. Laster av og til masse mods for så når jeg skal til og spille, så er det kjempe kjedelig

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Vel, jeg har nå startet et dristig prosjekt™ som går ut på å spille gjennom den til nå ubrukte GoTY-utgaven av Oblivion jeg har stående. Jeg har spilt gjennom vanilla Oblivion før, men da uten Knights of the Nine og Shivering Isles. Nå skal jeg gjennom dem også, og bruke kun kosmetiske mods (!) - altså ingen Oscuro, levelled creatures eller items, eller andre ting som forandrer noe annet ved spillet enn utseende. Det er altså fremdeles vanilla Oblivion + expansions rent innholds- og mekanikkmessig, men ser litt penere ut.

Per nå bruker jeg kun mods som gjør at ansikt, hår og kropper ser mindre rare ut, så får vi se hvordan dette går, eventuelt hvor lenge jeg holder ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Havnet i området rundt vivec - ebonheart med den scrollen :p overlevde fordi jeg havnet i vannet. Gode minner fra Morrowind ja...

Det jeg husker best fra Morrowind er hun sjefen for Mages Guild i byen man først kommer til som omtrent ikke ville snakke med meg i begynnelsen. Etter at jeg hadde løst main quest var hun liksom bare "Hei! Det er jo du!! La oss snakke sammen!!!" og jeg bare gikk videre og ignorerte henne :D

Var nesten ferdig med tilleggspakken Bloodmoon da Oblivion kom ut og har ikke fått meg til å avslutte den enda. Får vel gjøre det mens jeg venter på The elder scrolls V :whistle:

Ellers så ligger jo Daggerfall ute til gratis download, har lastet ned men ikke orket å fikse DOS-emulator enda :o

Lenke til kommentar
Ellers så ligger jo Daggerfall ute til gratis download, har lastet ned men ikke orket å fikse DOS-emulator enda :o

Har også tenkt på å laste det ned, men det verker så mykje styr med DOS-emulatoren, så eg har berre ikkje gidda. Sjølvom det skal vere eit veldig godt spel. Det eg har høyrd mest angåande Daggerfall er at det er betre enn Arena og Oblivion, og ca. like bra som Morrowind.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må nok bli Morrowind ja.

Det var noe helt spesielt med stemningen i det spillet.

Husker med gru første gang jeg som ung og lovende eventyrer passerte gjennom Ghostfence og skulle bestige Red Mountain. DET var stemningsfullt det. :love:

Ghostgate**** :D

Morrowind -

''vah, en mann fallende fra himmelen.''

''Wooh, phat lewts!''

''Scrolls - lurer på hva de gj.. wæ, wææææ!''

Happy times.

Tidenes råeste øyeblikk i Morrowind for min del! Ah, the memories.

LOL! ''phat lewts''

Er nok mange som har gjort den feilen der >.>

En gang var jeg faktisk heldig nok til å lande på toppen av mount ettelerannet da ;)

Lenke til kommentar

Jeg trykket nesten på Daggerfall. Det spillet er historisk. De enorme områdene hadde ingen sett før Daggerfall. Friheten til å modde spillet og til og med kanskje få se en animert pupp var jo fantastisk da man var fjortis (og forsåvidt nå også). Men jeg havna på Oblivion som de fleste andre her.. det skal sies at jeg har aldri eid Morrowind og kun spilt det hos kompiser.. Men oblivion har kapra timene ja.. nydelig grafikk;) en pupp hadde faktisk gjort seg best i Oblivion, kanskje derfor det fortjener flest stemmer.

Lenke til kommentar

psst Oblivion pisser på Rpg sjangeren og har gjort det til mainstream atcion\rpg. At alt rundt deg lvler med deg er latterlig og så fort du finner ut av det blir alt meningsløst. Spilte en time da jeg fant ut at jeg kunne banke alle svarte riddere og slå ned portene med cloth, trebue og treklubbe. Fullstending meningløst som RPG spill. The Elder Scrolls: Morrowind er veldig bra, men har fått en nye storfavoritt nå, Risen ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...