Gå til innhold

Ditt favoritt The Elder Scrolls-spill

Hvilket TES-spill liker du best?  

36 stemmer

1. 1. Hvilket TES-spill liker du best?

• The Elder Scrolls: Arena
      2
    • The Elder Scrolls: Daggerfall
      5
    • The Elder Scrolls Legends: Battlespire
      0
    • The Elder Scrolls Adventures: Redguard
      1
    • The Elder Scrolls: Morrowind
      63
    • The Elder Scrolls: Oblivion
      96

Anbefalte innlegg

Morrowind uten tvil. Oblivion var langt mindre gjennomført og det virket som om utviklerne hadde såpass hastverk at i stedet for å skape en verden full av unike regioner og dungeons som i Morrowind så copy/pastet de de samme modellene og teksturene helt til kartet var fylt opp. Hadde man først vært inne i en goblinhule, et alvetempel eller en oblivion gate etc. så hadde man vært inne i dem alle, og sammenlignet med kontrastene mellom byer som Pelagiad, Balmora, Aldruhn og Vivec i Morrowind var byene i Oblivion svært like. I tillegg hadde man det verste og samtidig mest infløkte levelling-systemet jeg er kommet over. Vet man ikke hva man gjør kan man virkelig utvikle karakteren sin i helt feil retning ved å bruke skills som ikke bidrar til å øke de statsene som er relevante for din klasse.

Selvfølgelig er Oblivion fremdeles blant de beste vestlige rollespillene som er å få, men det overgår ikke Morrowind på noe område utenom det visuelle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er modden. Man kan stille inn oppløsning, synsrekkevidde og andre greier, husker ikke helt.

Trangen til å fyre opp Morrowind med begge expansions ble plutselig overveldende.

.. Det er vel kanskje ikke noen stor overraskelse at det var Morrowind jeg stemte på. Kanskje det spillet jeg har hatt mine beste spillopplevelser med i nyere tid. Det eneste Oblivion har over Morrowind er grafikken og fysikkmotoren (det er morsomt å sende ting veggimellom med magi eller slå dem ned trapper).

Kanskje neste TES-spill bruker Euphoria. Det hadde vært noe, det. 8D

Lenke til kommentar
Kanskje neste TES-spill bruker Euphoria. Det hadde vært noe, det. 8D

Jeg tror det gikk for meg.

Noen andre en meg som satser på mer TES fra Bethesda på E3? Er under en månede igjen nå, hadde vært gøy å få se en teaser eller noe. :)

Lenke til kommentar

stemmer Oblivion med knapp margin, Obivion er mer polert, har morsomere quest og slossing, noe av sjarmen med morrowind er alle exploits, du kan gjøre så mye sprøtt som fortify jump 500 og hoppe 200 meter. lage sinsyke posjoner som fortify int 100.000, de posjonene kan da også selges for mer penger en noen har :)

Koste meg med begge spillene og hender at jeg tar frem oblivion av og til.

Brukte også veldig mye tid med daggerfall i min ungdom, også et enormt spill, men temmelig spesielt, nesten alle dungeons er random.

Lenke til kommentar

Morrowind var bedre enn Oblivion synes jeg. Men jeg vet ikke hvorfor. Det var så svært og storslagent da det kom ut, samtidig så var det drita kjedelig etter hvert, sånn triste miljøer og sånn. Men det var fantastisk genialt knusende heftig i forhold til Gothic II i allefall (offf-topic).

Lenke til kommentar
Miljøene i Morrowind er en parade i vanvittig fantasy-kreativitet, og går Oblivions generiske Legolas-land en høy gang.

Hør, hør! Men hva med Shivering Isles? (Har ikke spilt dette selv.)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Miljøene i Morrowind er en parade i vanvittig fantasy-kreativitet, og går Oblivions generiske Legolas-land en høy gang.

SI hadde ei veldig god atmosfære, du merka verkeleg at du var i "The Realm of the Madgod", og også på folka. Eg foretrakk Mania istadenfor Dementia i starten, p.g.a. fargane, men etterkvart så fant eg ut at det var gøyare å gå i det mørke, dystre Dementia. SI var utruleg gøy, og Main Questet der var mykje gøyare enn det i Oblivion. Eg spelte ikkje mykje i Morrowind(sjølvom eg reiste heilt frå byen du starta i, til den byen du kunne bli med i Imperial Legion som noko av det første, det er sikkert ikkje så langt eigentleg, men det var meir enn langt nok for meg), så syns eg SI hadde ei mykje betre stemning enn det. Midt inne i ei hole, eller ute i skogen, så syns eg også at Oblivion var betre enn Morrowind.

Lenke til kommentar

Jeg tok å stemte på Oblivion

290 herlige timer hadde jeg der nede

Var helt frelst av naturen, lyder fra fugler, trær som vaiet med brisen.. Levelsystemet likte jeg godt, masse forskjellige magityper osv... Har aldri blitt revet så mye inn i et Elder Scrolls spill som så Oblivion

Spilte det på 360 med full pakke!!

Oblivion var helt magisk i mine øyner!!!

En teaser fra det nye TES på E3 hadde vært konge!!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Enig, det er noen som mener at det var altfor sære miljøer, men jeg synes det var et pluss.

Har du ikke spilt det? Da har du virkelig noe å bruke penger på nå! Anbefales på det sterkeste hvis du liker Oblivion! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Selv om jeg prøvde å veie for og i mot, er det egentlig ingen tvil. Det ble Redguard. Selv om det på mange måter er et helt utypisk Elder Scrolls spill, et 3dje persons action/adventure, og i tillegg ganske kort, så appellerte det til meg. Oblivion er nok det beste RPG spillet her, men altså andre plass.

Jeg ser på avstemningsresultatet, og ser at jeg er temmelig alene :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...