Gå til innhold

Hjelp! Hva skal jeg spille?

Shifty

Anbefalte innlegg

Vel, har nettopp fullført Resident Evil 5, og har planer om å begynne å spille et nytt spill nå. Problemet er at jeg rett og slett har for mye å velge mellom. Lager en liten liste over spill jeg ikke har fullført til diverse konsoller, så får jeg bare håpe på anbefalinger.

SNES:

Final Fantasy IV

Final Fantasy VI

Chrono Trigger (er på siste boss på DS-versjonen)

Super Mario RPG: The Legend of the Seven Stars

Contra 3

Problemet er at SNES rett og slett suger på en widescreen 32". Altfor kornete.

DS:

Too many to mention. Alt av toppspillene.

Xbox 360:

Lost Odyssey

Infinite Undiscovery

GTA IV

PS3:

Uncharted: Drake's Fortune

LittleBigPlanet

MGS4 (aldri vært noen fan av MGS-serien)

Ratchet & Clank

Valkyria Chronicles

The Darkness

Dead Space (men må nok ha en pause fra "skumle" spill, selv om RE5 ikke akkurat var skummelt.

Wii:

Super Mario Galaxy

Super Paper Mario

The Legend of Zelda: The Twilight Princess

No More Heroes

Metroid Prime 3

Endret av Shifty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har samme problemet som deg. For mangen spill og for få jeg har gjennomført :s Annbefaler super mario galaxy.

Kan noen si meg hva jeg burde runde? Gidder ikke mekke en ny tråd for meg selv :/

Mine spill som ikke er rundet:

Xbox 360

Lost odyssey (er på siste disk)

Fallout 3

Infinite undiscovery

Braid

Far cry 2

Dead rising

Naruto: Rise of a ninja

PS3/PS2/PSP

Disgaea 3

Valkyrie chronicles

Final fantasy crisis core

Final fantasy Dissidia (på japansk) Tror jeg heller venter på oversatt versjon.

Persona 3

Persona 4

God of war 2

Mirrors edge

Star Wars: the force unleashed

Dark Chronicles

GTA 4

Assassins creed

Wii/VC/DS

No more heroes

Metroid Prime 3

Secret of mana

Super mario rpg

Chrono trigger

Dragon quest 4 og 5

The world ends with you

Final Fantasy 4

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har hatt gleden av å spille Super Mario RPG før, er det på høy tid du får det med deg! Sammen med Final Fantasy VI – som er helt annerledes og mer alvorlig – er det den sterkeste rollespillopplevelsen jeg noen gang har hatt på SNES. Og da skal det også sies at SNES er det spillsystemet jeg har hatt det aller morsomst med.

For å nevne noe av det som fungerer upåklagelig i SMRPG, vil jeg trekke frem kampsystemet som legger vekt både på strategi (bruk av riktig figurer) og timing (alá Paper Mario/Mario & Luigi-spillene), måten Mushroom Kingdom og dets innbyggere blir presentert på, samt enkeltfigurene, som gjør spillet så utrolig mange ganger dypere enn andre Mario-spill. Veldig god dialog mellom disse, og siden det er brukt mye tekst i spillet, får du et helt annet forhold til dem enn du ville hatt i et spill av annen sjanger. Ellers lar jeg meg fortsatt imponere over hvor godt designet på områdene er – det er sjelden Mario-spillene byr på så stor diversitet.

Skulle man kåret det beste spillet hvor Mario har hovedrollen, ville dette gått til topps på lista mi. Fantastisk utgivelse.

Lenke til kommentar

Jepp, har allerede spillt det litt, men så kom RE5 og jeg kjøpte og runnet det. Har drept første boss eller hva det er, og er på vei til Kero Sewers. Veldig fornøyd med spillet sålangt, og det ser ikke så værst ut på 32" widescreen heller :) Blir vel å spille det etter Super Mario Galaxy og MadWorld.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar

spillte smrpg i noen timer i går. Så gikk jeg på disgaea 3. Har suttet med det helt til nå...på tide med litt søvn -.- 12 timer med disgaea 3 i strekk. Men kommer sikkert til å spille noe mer SMRPG i morgen når jeg står opp -.-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-o2Xgh2

Trådstarter: kom deg gjennom Uncharted: Drake's Fortune, selv ble eg helt hekta på det spillet. Fantastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...