Jikla Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Har spillt ett par spill for tiden, men nå nylig begynner blå skjerm å komme opp veldig ofte. Jeg fikk meg raid group og alt i wow i dag, så plutselig blå skjerm, og da jeg kom inn igjen så var det full group....Jeg prøvde så å spille litt bioshock, kom inn til første spliceren, så blå skjerm. Prøvde så litt TF 2, startet spillet. Blå skjerm. Noen som vet hvordan man fikser dette? Må jeg formatere hele driten eller? Begynner å bli litt sur på dette vraket nå. Oppgraderte nylig for 5-6 k -.- Skjermkort: Display Devices --------------- Card name: NVIDIA GeForce GTX 285 Manufacturer: NVIDIA Chip type: GeForce GTX 285 DAC type: Integrated RAMDAC Device Key: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_05E3&SUBSYS_12873842&REV_A1 Display Memory: 1024.0 MB Current Mode: 1680 x 1050 (32 bit) (60Hz) Monitor: Plug and Play-skjerm Monitor Max Res: 1600,1200 Driver Name: nv4_disp.dll Driver Version: 6.14.0011.8122 (English) DDI Version: 9 (or higher) Driver Attributes: Final Retail her er tingene jeg kjøpte: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344772 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=423095 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=94187 Vil helst få fikset det raskest mulig mulig. Har lyst til å runde bioshock igjen Lurer også på om jeg glemte å slette de gamle driverne til det forrige skjermkortet. Jeg hadde ett skjermkort før dette som ble overopphetet og jeg sendte det inn igjen og fikk det jeg har nå. Har ikke formatert eller fjernet drivere etter dette. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 3 Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Driverfeil er ofte årsaken til bluescreen. Avinstaller den gamle og installer ny driver. Kan også hende at det nye hovedkortet ditt ikke er så glad i den gamle rammen din. Hvilken type ram har du? Hvis du har 2 rambrikker, sitter de i riktig dimm-slot? (fleste hk yter best og har minst problemer med å kjøre dualram i dimm_a1 og b1.) Men det står forklart i brukermanualen til hk'et. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 28. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2009 Fikk beskjed at jeg kunne få låne windows cd og formatere selv på tirsdag av min lokale data butikk. Så jeg tror jeg går for det. Noe spesielt jeg skal stille på når jeg formaterer? Partisjoner osv. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Har du satt inn nytt hovedkort, CPU og Skjermkort uten at du har lagt inn windows på nytt? Trodde det var en gylden regel at ved bytte av HK, CPU så er det bare å formatere. Uansett. Om du ikke har gjort det så bruker du jo driverne til det forrige HK. Hva var ditt forrige skjermkort? Hvor stor PSU har du? Og, du bør kjøpe deg en bedre skjerm. Om den du har bare støtter 1600x1200 så kunne du spart 1800,- kroner. I den oppløsningen jobber 285 GTX ved hvilepuls. Lenke til kommentar
Materie Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Fikk mye blåskjerm på den gamle bærbare - til slutt viste det seg at alt jeg hadde å gjøre var å fjerne et massivt støvlag fra prosessorkjøleramma. Kan være greit å sjekke inni, bare sånn for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 3 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Har du satt inn nytt hovedkort, CPU og Skjermkort uten at du har lagt inn windows på nytt?Trodde det var en gylden regel at ved bytte av HK, CPU så er det bare å formatere. Uansett. Man burde gjøre det med nytt hovedkort ja, for å unngå mest mulig problemer. Endret 29. mars 2009 av Sadfez Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 jeg formaterte jo seff etter ny HK og CPU. Men så fikk jeg nytt skjermkort og de gamle driverne ligger fortsatt på pcn. Lurer på om det er ett problem Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) jeg formaterte jo seff etter ny HK og CPU. Men så fikk jeg nytt skjermkort og de gamle driverne ligger fortsatt på pcn. Lurer på om det er ett problem Fjern de gamle driverne, og legg inn de siste. Litt avhengig av ditt forrige kort, men det var kanskje ikke i 200 serien. Er vel noen forskjeller på de vil jeg tro. Uansett, alltid greit med nye drivere til nytt kort. Tar jo ikke mer en 3 minutter heller. Men, hvor stor PSU har du? Er den kraftig nok? Jeg hadde før prob. med for liten PSU. Mye krasj, blåskjerm etc. Det samme kan jo oppstå ved feil på ram-brikker. Prøv med en og en brikke om du fortsatt sliter etter nye drivere til skjermkortet. Endret 29. mars 2009 av firberblad Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Et skjermkort dra veldig mye strøm, og eg vil si at en Geforce GTX bør ha minst 600W, med mindre det står dokumentert minstekrav. Velger du å formatere, så er det bare å boote up CDen og formatere. Windows krever NTFS format, men det får du automatisk. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 PSU? :s Har en 750w Strømforsyning nå. Verdt å nevne at jeg spiller spillene mine gjennom en ekstern hard disk eller d disken. D disken har jeg ikke formatert eller noe som helst siden 2004. Vurderer sterkt å formatere den også når jeg først er i gang. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 3 Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 (endret) PSU? :s Har en 750w Strømforsyning nå. Verdt å nevne at jeg spiller spillene mine gjennom en ekstern hard disk eller d disken. D disken har jeg ikke formatert eller noe som helst siden 2004. Vurderer sterkt å formatere den også når jeg først er i gang. Vet ikke om det kan resultere i blåskjerm, men hva med å prøve å installere eventuelle spill på intern hdd? Endret 30. mars 2009 av Sadfez Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 PSU? :s Har en 750w Strømforsyning nå. Verdt å nevne at jeg spiller spillene mine gjennom en ekstern hard disk eller d disken. D disken har jeg ikke formatert eller noe som helst siden 2004. Vurderer sterkt å formatere den også når jeg først er i gang. Vet ikke om det kan resultere i blåskjerm, men hva med å prøve å installere eventuelle spill på intern hdd? Prøvde det nå. Blir bare masse rare farger som lilla og hvit og ett etterhengende bilde. Alt som skal opp i 1650x1050 wide blir helt fucka på maskinen. Får heller ikke formatert før jeg er ferdig med aoc patching. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå