Gå til innhold

Hvor mye RAM trenger jeg på min laptop for å kjøre Warrock glatt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har skaffet meg ny PC nå. Det eneste skytespillet jeg vil ha på PC er jo egentlig bare Warrock (www.warrock.net) . Det er et gratis FPS, som krever svært lite av datamaskina mi. Nok om det...

På den forrige pc'en hadde jeg 2 gb RAM, og spillet gikk helt flytende, uten noe som helst lag eller hakking. Da hadde jeg brukt opp all plass på og sette inn ekstra "Ram-brikker" i PC'en.

På denne pc'en, som er en nyere modell av den gamle dataen, så har jeg nå 1, 24 gb Ram. Det går ganske bra, men det er slik at våpnene ikke skyter så raskt som de egentlig skal, og det er litt småhakking i ny og ne. Det er veldig irriterende, for det er veldig vanskelig å drepe folk i nærkamp med så "treg" skyting.

Her er det ikke mer plass til å fylle opp mer RAM, untatt et sted. Dvs at jeg før økt til omtrent til 1,5 gb RAM. Vet noen her om det kan holde til at spillet kjører optimalt?

Har forresten mulighet til å bytte ut en RAM-brikke med en større en, så jeg får 2 gb RAM på pc'en. MEN jeg leser på nettet at jeg ikke kan fylle på mer RAM enn til ca 1,5 gb totalt. Vet noen om dette er sikkert? Eller fungerer det med mer og??

Er ikke god på data!!

Håper forklaringen ble god, og håper på raskt, utfyllende og konkrete svar!!

Takk!

Edit:

Hvis jeg prøver å "overskride" maksgrenser for antall RAM jeg kan ha i maskinen, er det noen som helst fare for at noe galt kan skje da? At den ødelegges? Krasjes? Ikke vet jeg...

Er det verdt et forsøk å prøve? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uhm, hvilken PC er det snakk om?

Hvis det er windows XP på den så skal det fint gå ann å ha 3,5gb ram på den.

Må også passe på at hovedkortet støtter mer ram, og at den støtter den rammen som du putter inn. (Hjelper om du sier hvilket hovedkort du har.)

Så er bare å fylle på med RAM til det ikke er plass til mere.

Endret av Kexxy er Sexxy!
Lenke til kommentar
Hvorfor bruker du bare ikke den gamle pc'en hvis det funker fint på den? hjelper veldig mye om du sier hvilken pc du har, hvilken specs osv..

Fordi den gamle PC'en desverre ble ødelagt... ;)

Denne pc'en heter: IBM Thinkpad R51

Tror den er tre år gammel. (Arvet den) Kun brukt til jobb før.

Specs: ? Hvor finner jeg det ?

Lenke til kommentar

SPECS:

1.7 GHz Pentium M Processor

512 MB RAM

80 GB hard drive

DVD/CD-RW Combo Drive

15" 1400x1050 display

Integrated 10/100/1000 network card

Integrated 56Kbps modem

Integrated 802.11b/g wireless network card.

Lenke til kommentar

OPPDATERT:

Ser nå at jeg har 1,7 GHz Pentium M Prosessor. På warrock's recommended system requirements står det:

CPU- Pentium 4: 2,0 GHz.

Er dette problemet? Hva må/kan gjøres, og hvilke kostnader har det?

Takk :)

Lenke til kommentar

Å bytte prosessor på en sopass gammel laptop tror jeg ikke er noen vits. Om det i hele tatt er mulig. Er redd du må begynne å spare til en ny. Men burde kunne få en laptop som kan kjøre det spille greit nok for en 4-5 tusen vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...