Howard Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Minnepriser på vei opp? Det går nå rykter om at prisene på minnemoduler vil øke i løpet av de neste ukene og månedene. Les saken her. Lenke til kommentar
+RES+ Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Ganske vanlig at minneprisene stiger om sommeren og høsten Lenke til kommentar
frans Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Med 2x512 MB fra før er det lite å bekymre seg over. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 med 2x256mb pc3200 er dette lite og bekymre seg over. Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Jeg skal ganske sikkert oppgradere maskinen snart..... Nærmere bestemt i midten av august.... Tror dere jeg bør kjøpe f.eks en Apacer/TwinMOS/whatever 512 mb DDR brikke denne uka, bare for å ha den i tilfelle ram skulle bli dyrere snart? Eller like greit å vente for å se hva som skjer? Minne er relativt billig nå, så kanskje jeg burde gjøre det... Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Jeg skal ganske sikkert oppgradere maskinen snart.....Nærmere bestemt i midten av august.... Tror dere jeg bør kjøpe f.eks en Apacer/TwinMOS/whatever 512 mb DDR brikke denne uka, bare for å ha den i tilfelle ram skulle bli dyrere snart? Eller like greit å vente for å se hva som skjer? Minne er relativt billig nå, så kanskje jeg burde gjøre det... Jeg ville kjøpt minne nå. Det har allerede gått opp i pris en god del og kommer nok til å gå opp enda mer i månedene framover Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Oki, da kjøper jeg ram i dag eller i morgen Hva med CPU, hovedkort, skjermkort og hd, pleier de å svinge like mye i prisene? Mener at prisene på de generelt sett bare går en vei; nedover. 8) Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Oki, da kjøper jeg ram i dag eller i morgen Hva med CPU, hovedkort, skjermkort og hd, pleier de å svinge like mye i prisene? Mener at prisene på de generelt sett bare går en vei; nedover. 8) Takk for hjelpen! Ja, det er riktig. Det meste av hardware er dyrest ved lanseringsdato og faller gradvis nedover i pris (til et visst punkt selvsagt). Hvis et produkt er riktig gammel (kanskje flere år), er det ikke unormalt at prisen faktisk begynner å stige igjen Lenke til kommentar
Stream Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 ja...ram-prisene har jo steget med 20-40% siden april allerede...er ikke uvanlig med dobling av prisen utover året... Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 ram er som aksjer, rimelig usikre greier men pleier å være smart å kjøpe i april/mai en gang Husker ett år, prisene 4 dobblet seg fra april til august.. var rare greier Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 Ok, så prisene på annet hardware vil sannsynligvis ikke stige? Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 17. juli 2003 Del Skrevet 17. juli 2003 ram er som aksjer, rimelig usikre greier men pleier å være smart å kjøpe i april/mai en gang Husker ett år, prisene 4 dobblet seg fra april til august.. var rare greier Det var vel det året som minne fabrikkene i Taiwan gikk rett ned med jordskjelvet der. Noe trasig, da disse fabrikkene sto for 90% av all verdens minneproduksjon. Dette var vel i 1999/2000 tenker jeg. Husker at en 64 mb sdram pc100 brikke plutselig kostet 2800 kroner på grunn av skjelvet. Den kostet vanligvis 500-700 kroner.... Lenke til kommentar
frans Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Valutasvigningen vil nok ha noe å si. Nå svekkes kronekursen i forhold til andre valuta. Det innebærer at det vil bli dyrere å importere varer. Vi må derfor vente en prisøkning (i allle fall på sikt). Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Hehe ... minnes at noe skyldes en eksplosjonsarta brann i Taiwan på en bomullsfabrikk der ... og en annen gan en som ble forbanna fordi an ikke fikk julegratiale og tente på dritten ... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Ganske vanlig at minneprisene stiger om sommeren og høsten Jepp. Vet du hvorfor? Jo fordi da bruker jeg og oppgradere Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 18. juli 2003 Del Skrevet 18. juli 2003 Merker prisforskjellen ganske mye! Ta f.eks TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond De kosta 564 kr da jeg kjøpe dem i slutten av Mai... Nå koster de 1115 kr... SYKT! Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 19. juli 2003 Del Skrevet 19. juli 2003 .. men hvordan er det med andre komponenter, vil e også stige litt den nærmeste måneden. Har seg slik at jeg vurderer å kjøpe PC i forbindelse med skolestart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå