Gå til innhold

[innlegg.no] Serieprat

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe liv her selv etter avslutning på Prison Break og sesongfinale på Lost?

Lost først:

Skjul
Jeg har ikke grått siden mormoren min døde, og det er lenge siden. Ikke at jeg gråt nå heller, men det var ikke langt ifra da Juliet falt ned den sjakten. Nå burde vel alt gå tilbake til normalen, og alle lander trygt i LA. Med mindre dette var "hendelsen" som fikk alt til å skje. Da har man et problem.

Prison Break:

Skjul
Michael er død. Livet mitt er ødelagt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kom meg aldri helt inn i PB så har ikke noe å si på det. Men når det kommer til Lost er det en helt glimmrende og sammensatt serie som bygger seg opp og blir bedre og bedre for hver sesong (med unntak av andre sesongen som var ganske kjedelig). Jeg har derfor stor tro på at LOST kommer til å gå inn i historien som en av tidenes mest gjennomførte serier. Og gleder meg veldig til neste sesong som da blir den siste.

Drugis:

Jeg kjente også tårene komme i den scenen med Juliet.

Lenke til kommentar

JBlir da ikke hatet for da :p Alle har da egne meninger. Jeg må si meg enig med deg. Jeg elsket sesong 1, som på den tiden kun skulle være en sesong, og mener kvaliteten på episodene da var helt der oppe blant de beste. Så kom sesong 2. Snakk om å dra serien gjennom møkka. Det var forferdelige saker og ødela serien helt for meg. Har sett litt sporadisk de seneste sesongene når jeg har kommet over en episode på TV norge, men den er ikke i nærheten av å engasjere meg lengre. Jeg mener de har dratt serien gjenneom altfor my dritt. Hele poenget med den forbanna serien fra starten var jo å komme seg av den søppeløya. At de i det hele tatt presterer å oppnå målet sitt, bare for å dra tilbake igjen må være en av de største skriveleifene i TV historien.

Lenke til kommentar

Alle har lov til å være uenige ja, og jeg for min del liker utviklingen i serien veldig godt. Kan innrømme at det er i senere tid jeg har oppdaget akkurat hvor fantastisk LOST er. Har selvfølgelig fulgt med siden starten, men det var først etter jeg hadde et LOST maraton nå for noen månder siden jeg oppdaget gnisten som lå og vilte inni meg. Skaperene har på en måte klart å skape et univers som fungerer perfekt og det er virkelig ingen tilfeldigheter i serien. Og jeg lover dere at hvis dere sitter dere ned og ser alle episodene vil dere komme frem til samme konklusjon: Lost er fantastisk. :D

Supernatural:

Skjul
Supernatural sin sesongavsluttning var forsåvidt en helt fantastisk, og episode som bygger virkelig opp til neste sesong og jeg gleder meg som en unge. Selv om jeg aldri har hatt helt sansen for dette religiøse plottet synest jeg det passer seg å skvise Lusifer inn nå, og hvem vet kansje Sam blir vertskroppen hans eller noe sånt for en sammenheng mellom dem det er det i hvert fall. Alle elementene var forsåvidt spilt utmerket og måten de fremstiller at man egentlig ikke kan stole på noen og alle er onde på sine egne måter var veldig fint gjennomført. Det kom ikke akkurat som noen overraskelse at Ruby hadde en hemmelig agenda. Og da episoden var ferdig satt jeg igjen med en følelse om at den ikke kunne være ferdig nå for jeg måtte bare ha mer.

Dollhouse har forresten blitt overraskende nok fornyet for en ny sesong, og jeg er overlykkelig.

Lenke til kommentar

Det var vel planlagt fra starten av at det skulle være noe spesielt med øya, Konamixx. Hele poenget var ikke å komme seg bort derfra fortest mulig. Lost har i alle fall klart å holde på meg, og sesongavslutningen var strålende.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe liv her selv etter avslutning på Prison Break og sesongfinale på Lost?

Prison Break:

Skjul
Michael er død. Livet mitt er ødelagt.

Jeg er helt enig. Det ødela alt. Greit nok at de la opp til det tidligere i sesongen, men de trengte da ikke gjøre noe ut av det. Personen som visstnok led av samme skjebnen tidligere var ikke engang den vi trodde det var!

Endret av Laland
Bedre formulering
Lenke til kommentar

Svenning: Har du eksemler på serie som har bedre gjennomføring enn Lost da.

Fordi Lost har hatt like god, om ikke bedre gjennomføring enn blant annet The Wire. Å høyre opp enn det kommer man ikke. Lost trengte sesong 2, meninger og mål i livet kan endres, fordi karakterne vi ser på en serie skal være mennesker de og, ikke roboter med en agenda og noen få følelser o.l.

Med antall sesonger og episoder kommer Lost garantert til å være en av histories mest gjennomførte serier innenfor drama-sjangern.

Du har såklart store deler av sesong 2 og litt i sesong 3 som var ikke så bra gjennomført men som har ført til mye bra til årene som kom.

Storylinen har aldri vært bygd opp til at alle ville komme seg vekk fra øya, da har du virkelig ikke følgt med. Og Lost skulle aldri menes å være en miniserie eller en serie på 1 sesong. Lost derimot var egentlig et hasteprosjekt fordi en sjef i ABC ville ha en kryssblanding av Lord of The Flies, Survivor og Castaway. JJ Abrams og Damon Lindelof gjorde sin vri, og tok med sci-fi i serien.

Sesongfinalen til sesong 5 var bra. Bedre enn sesong 4, men sesong 3 er fremdeles på førsteplass hos meg.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

@ Prison Break

Skjul
Faen heller da, de hadde jo teknologien til å redde han. De fikk jo Scylla i gode hender og den inneholdt jo alt av Company teknologi.
In episode 16, when Self and Gretchen deal with the buyer, the contents of Syclla shown as NUCLEAR, SOLAR, FUEL, WIND, SOLAR, BARGAIN, WATER, MEDICAL, and CROP.

Burde de da ikke klart å hjulpet han på samme måte som the Company prøvd? :-/

Endret av Erik
Lenke til kommentar

Enig, eller det vil si første sesongen er kjempebra. Andre sesongen derimot begynner ganske bra for å så utvikle seg til å bli en reindyrket dramaserie. I den tredje sesongen greide de nesten å komme på sporet igjen, med å introdusere noe nye karakterer. Desverre så ble serien kasellert før vi fikk se de store forandringene, men alt i alt er den i hvert fall hvert å se. :)

Lenke til kommentar

Skal nå greid å få sett hele når det er så få sesonger.

Synes nesten det er bedre. Da får jeg sett hele før jeg blir lei.

Skjul
Han driver og surrer rundt i skogen og leter etter noe greier nå. Han har funnet en som ligner på ham, Adam Bailey.
Lenke til kommentar

Så nettopp den siste dobbeltepisoden av Prison Break.

Skjul
Må si de fikk til en verdig og rørende avslutning på serien. Selv om vi visste at Michael kom til å dø, klarte de å gjøre det spennende. Jeg holdt pusten flere ganger under episoden, før jeg på slutten sank sammen i et sentimentalt vrak.
Lenke til kommentar

Vi er den samme, du og meg, drugiS.

Skjul
Jeg satt flere ganger og glante nærmere skjermen enn noengang tidligere. Tenkte hele tiden "når skjer det?" og "hvordan?". Det var en god slutt for Michael, som døde ved å redde sin kone og kommende barn. Når vi attpåtil fikk vite at han hadde en hjernesvulst som det kunne gjøres lite-til-ingenting med var det likegreit å gå ut på den måten. Michael og de andre var karakterer en ble glad i og oppriktig følte med når finalen kom. Har fortsatt et lite sukk i meg for hva som skjedde, men det er vel bare å gå det av seg.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...