Gå til innhold

[innlegg.no] Serieprat


Anbefalte innlegg

Kansje på tide å få litt aktivitet i denne tråden?

 

Jeg har enda ikke sett Lie to Me, men kommer nok til å ta den opp under neste serietørke.

Mest grunnet alle (les: Atsjonas sine) annbefalinger herifra.

 

Maury: fint at det er flere som følger serien, merker at det er mange som gir den opp grunnet dialekten. Noe som jeg faktisk finner litt sjarmerende. La ikke merke til Sanderson, men kommer nok til å se den om igjen for å oppleve det.

 

Jeg holder nå på å se den nyeste smallville episoden og det er utrolig hvor mye variasjon det mellom kvaliteten på episodene.Men det betyr ikke at denne sesongen er et stort hopp (oppover) i kvalitet fra de tidligere sesongene. Serien begynte selvfølgelig bra, men etter noen sesonger begynte den å gå rundt seg selv, samtidig som den gravde seg selv dypere ned. Mest grunnet av denne utrolig irriterende Lana karakteren. Jeg var derfor på nippet til å gi opp serien. Men nå har de endelig kommet ut av dette hullet, og er på vei på nye veier. Og jeg må helt ærlig si at jeg liker smallville slik den er nå med Clark og Lois på the Daily Planet, og det viktigste av alt det er ingen Lana. selvfølgelig var hun med i noen veldig "tragiske" episoder midt i sesongen, men nå er den tid forhåpentligvis forbi...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det egentlig som er så bra med Dexter?

Er nå halvveis i flrste sesong og må si jeg er ganske skuffet. Trodde han skulle være en seriemorder av den onde sorten, og ikke av den dølle "du er slem, så da må du dø"-sorten. Dessuten er enkelte av karakterene mer halvdårlige karakteristikker av karakterer enn skikkelige karakterer - Debra Morgan og Doakes spesielt.

Dexter er en fin karakter, og Hall gjør en god skuespillerjobb. Passe fremmedgjort og alikevel nok til stede. Angel er også en fin karakter, morsom og skarp nok uten å virke overlegen de andre.

 

Desverre er det også noen hull i plottet jeg ikke helt greier å legge fra meg, og den bruker håpløst lang tid på å fortelle hva som har skjedd i tidligere episoder (takk og lov for skip chapter!). Merker serien er på vei til å ta seg opp nå, de første episodene var nok de dårligste tror (håper, kanskje) jeg.

 

Og jeg må si det er en begredelig dvd de har laget. Bare et par kommentatorspor? Skuffende.

 

Men jeg liker serien, jeg gjør det. Fin å ha når jeg har lagt meg.

Lenke til kommentar

Da har vi helt ulik syn på den episoden Svenning, for etter min mening var det den aller verste episeoden av Supernatural noensinne. Når det kommer til ukens episode, var den ganske så bra. :)

 

Skjul
Vi lærte en del om "kroppen" til Castiel og fikk mer syn på hvodan/hva han egentlig er.

Det eneste jeg ikke liker med denne episoden eller sesongen generelt (kan man vel si) er med at Sam som lengter etter demon blod (og i tillegg drikker det .) Jeg synest i hvert fall det ødelegger karakteren. Pluss ar når Dean så, det var virkelig direkte pinlig. (følte for å se vekk under seansen) Slutten kom faktisk ganske overraskende på, men etter min mening er det akkurat det Sam trenger nå, nemlig å bli renset...

Endret av Ehtram
Lenke til kommentar
Da har vi helt ulik syn på den episoden Svenning, for etter min mening var det den aller verste episeoden av Supernatural noensinne. Når det kommer til ukens episode, var den ganske så bra. :)

 

Skjul
Vi lærte en del om "kroppen" til Castiel og fikk mer syn på hvodan/hva han egentlig er.

Det eneste jeg ikke liker med denne episoden eller sesongen generelt(kan man vel si) er med at Sam som lengter etter demon blod (og i tillegg drikker det .) Jeg synest i hvert falldet ødelegger karakteren. Ogdet at Dean så det var direkte pinlig. Slutten kom faktisk ganske overraskende på, men etter min mening er det det Sam akkurat det Sam trenger nå, nemlig å bli renset...

Skjul
The power of Christ compels you!The power of Christ compels you!The power of Christ compels you!
Lenke til kommentar

Skal være enig at det har blitt litt for mye "gudprat" den siste sesongen, men det er egentlig ganske spennende å se hvordan de blander mytoliogi og religion. På en måte som viser at alt ikke er slik som det virker. Det er både ondskap og godhet i verden, men også det at de to tingene ikke nødvendigvis trenger å være så ulike.

 

Egentlig så savner jeg slik serien var i de første sesongene, da serien mest tok for seg forholdet brødrene i mellom. Og ikke alt dette Engel vs Demon greiene, som egentlig blir å dra det litt langt. :)

Lenke til kommentar

Denne tråden skal barte gå i en liten runddans om Supernatural eller? :p

 

Personlig har jeg nå begynt å se Sopranos. Gjort unna de tre første episodene. Usikker på hvordan jeg skal legge opp løpet - om jeg skal se en episode hver kveld når jeg har lagt meg, eller om jeg skal kjøre maraton fra tid til annen. Uansett vil det ta utrolig lang tid å pløye gjennom hele serien, og litt usikker på om jeg kommer til å holde ut så lenge.

 

Og hva har skjedd med House M.D. sesong 4 på DVD? Platekompaniet hadde den før, men nå finner jeg den bare på engelske nettbutikker! Og noen som vet når Dexter sesong 2 kommer på DVD hr på berget?

Lenke til kommentar

Jeg kan gjerne danse runddans og det med de fleste serier innen fantasy/scifi sjangeren. :)

 

Den norske utgaven av Dexter sesong 2 kommer vel nå i slutten av mai en gang. Ellers så er den vel i salg nå på platekompaniet, men det er da uten norsk tekst.

Lenke til kommentar

Ah, takk :)

 

Har som jeg kanskje har nevnt før begynt å se på Sopranos, og jeg har hatt en mistanke en stund men har aldri fått sett godt nok etter, men i dag så jeg det: Meadow har en Ulver-plakat på rommet sitt!

Må smile litt - av alle band i verden har de hengt opp en plakat av et smått obskurt metal/elektronika band fra Norge.

Lenke til kommentar

Synes det bare blir flere å flere som tester ut Doctor Who nå for tiden og det gjør meg veldig glad. Siden det er en utrolig bra serie. Det er lurest å begynne på "begynnelsen" slik at du blir kjent med karakterene, men som du sa sfRoyal er det etter David Tennant tar over den virkelig faller i smak for de fleste.

 

Chuck er en kjempefin serie med en fin blanding av humor og action, selv om plottet kan minne litt om Jake 2.0 har de greid å gjøre noe eget ut av det.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke noe stor fan Sarah som karakter, men er ikke helt sikker på hva det er som gjør dette, men noe er det i hvert fall. Casey derimot, han liker jeg! Men så er jo Adam Baldwin utrolig flink i de fleste seriene han dukker opp i. Og da spesielt som Jayne i firefly og hans lille opptreden som Marcus Hamilton i slutten av femte sesongen av Angel var helt utrolig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...