Gå til innhold

[innlegg.no] Serieprat

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Community, Breaking Bad og Rubicon er klart gode serier. Det kan jeg legge til og. Har fulgt med på Breaking Bad i 3år nå, og aldri har serien hatt en nedtur. For min del så BB mye bedre enn Dexter, da Dexter hadde en litt nedfallende sesong 3.

Hvordan er Rubicon? Har skaffa meg et par episoder. Hva handler det om?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Rubicon handler fort om en person innad i en amerikansk think-tank gruppe som er med å finne fram konspirasjoner eller svare på spørsmål rundt mulig konspirasjoner. Greia er at de jobber på et helt vanlig kontor. Samtidig kommer hovedpersonen borti en stor konspirasjon o.s.v.

Jeg liker serien, men jeg føler det blir veldig Mad Men. At jeg må spare på serien før jeg ser mer, gjerne en halv-sesong eller sesong om gangen. Så tenkte jeg skulle ta alle episodene som er sendt i høstferien.

Liker virkelig Moden Family så langt, men er vel egentlig en nedvannet versjon av Arrested Development vil jeg nesten si. På en bra måte. Veldig glad og forstår hvorfor at serien vant beste komedieserie under årets Emmy, og at skuespiller som spiller Cameron fikk pris for rollen sin i serien.

En av de gode tingene med serien er at egentlig liker jeg alle karakterene. Gloria er definitivt en annen karakter som er rett og slett genial uten å engang prøve på det. Cameron og Phil er garantert de beste karakterne i serien.

Mye bra gjesteskuespillere på Modern Family så langt(er på episode 12). Edward Norton og Elizabeth Banks i samme episode er i galt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Broadwalk Empire er beste serien år, JA! JA!

Quoter meg selv fra Diskusjon.no om serien:

Fy faen, ÅRETS BESTE NYE SERIE. LETT!

Herregud jeg bare elsker serien. Den er virkelig så autentisk i det å få til den vibben fra 20-tallet den skal prøve å få oss til. Det er virkelig så bra å se på, atte nesten hjælp. Selv om det er at vi ser Nucky går ned "broadwalken" eller Big Jim`s mord. Serien har allerede de gode særpregene til Terrence Winter(som var en av de mest sentrale i Sopranos-produksjonen). Det har humoren, som er svart og herlig, og til tider kan være gangske teit(men bra).

Sexscenen med Lucy(hora til Nucky) og Nucky hvor tjenern til Nucky avbrøt var et eksempel på det siste spør du meg. Å så hvor de sammen prøver å ta ned døra. Hahah, fikk nesten Sopranos-følelse av den scenen med en litt ekstra dæsj humor der.

Å for å ikke snakke om den fantastiske casten. Alle virker så autentiske til serien synes jeg, og bra skuespillere.

Ser ut som det tar noen uker, men må bare: OMAR`S COMMING!!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

IS OMAR! OMAR COMIN´!

Boardwalk Empire var noe så sjeldent som en serie jeg ikke har noen form for negative tanker om. Man kan jo ønske seg hit og dit, men det jeg har fått av serien hittil har vært nok til at jeg aldri har tatt meg selv i å være på noen måte skuffet. Konge start på en serie som forhåpentligvis vil gli rett inn i stabelen til Sopranos, The Wire, Mad Men etc.

Fikk forresten den tredje sesongen av Mad Men på Blu-Ray i dag så da kan dere jo gjette på hva kvelden skal brukes på ^_^

Lenke til kommentar

Boardwalk Empire er vel noe av det kjedeligste jeg har sett på lenge, har tvinget meg igjennom 3 episoder. Vil synes det er rart hvis en så kjedelig serie som nok appelerer til minimalt med mainstream tv tittere blir spesielt gammel. Det er langt bedre serier som er blitt kanselert...

Lenke til kommentar

Boardwalk Empire er vel noe av det kjedeligste jeg har sett på lenge, har tvinget meg igjennom 3 episoder. Vil synes det er rart hvis en så kjedelig serie som nok appelerer til minimalt med mainstream tv tittere blir spesielt gammel. Det er langt bedre serier som er blitt kanselert...

Å du har tydeligvis den dårligste smaken jeg har hørt innenfor tv-serier. Bortsett fra disse Top Gear-idiotene, og folka som sitter å ser på såpe-serier hele dagen.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Å du har tydeligvis den dårligste smaken jeg har hørt innenfor tv-serier. Bortsett fra disse Top Gear-idiotene, og folka som sitter å ser på såpe-serier hele dagen.

Jøss, ble du såret og lei deg stakkar at noen ikke liker serien din? Dakar liten....bra du liker serien din da og kan kose deg med den. Sånnja...lille gutten sin det. Kose mose :love:

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Haha, du virker så jævela voksen. Men seriøst, jeg skjønner ikke hvordan det er mulig. Av en person som faktisk er voksen, og ikke se noe bra i Boardwalk Empire i det heletatt. Sitter du bare å ser på Sci-fi crap ala Caprica(se heller BSG hvis du ikke har, Caprica er bare et latterlig forsøk på tyne ut franchise rundt BSG).

Lenke til kommentar

Sikkert jeg som er trøtt, men jeg skjønner ikke hva han mener. Mener han at fordi Larzen faktisk er voksen så burde han se noe bra i denne serien? Så hvis man er voksen så skal man automatisk synes at denne serien er bra? *kånnfjused*

Jeg har ikke sett Boardwalk Empire til å uttale meg om den serien er bra eller ei.

Lenke til kommentar

Ser min humoristiske sans ikke falt i smak for herrene. Synes Boardwalk Empire har masse atmosfære og alt er veldig troverdig. Men det skjer jo ikke noe spennende, det føles som en har blitt tvinga av samboeren til å se en episode av Days of Our Lives...!

Men jeg liker ikke serien, men ser ikke noe galt i at andre liker serien. Synes den er dritt dårlig og tror ikke den blir spesielt gammel....men dere er langt ifra å være idioter pga dere har en smak jeg synes er noe dårlig. Skjønner dere hva jeg sier? Diskuter ikke angrip personen som diskuterer med dere, det sier veldig mye om personligheten til dem som gjør slikt.

Lenke til kommentar

trenger ikke disse scifi bare fordi han er en dust :(

Hva? Jeg, Steffen Vas Normandy disser dårlig sci-fi, Caprica er dårlig sci-fi i min bok. Det er et nesten latterlig forsøk på å lage en mer voksen BSG-serie som i tillegg bare tyner ut franchiset(selv om det er en prequel-serie). BSG(remaken, ikke tatt meg tid eller særlig lyst på orginalen) etterfulgt av Firefly er bra sci-fi, også har du Lost. Men det er 75% drama og resten spenning/sci-fi.

Sikkert jeg som er trøtt, men jeg skjønner ikke hva han mener. Mener han at fordi Larzen faktisk er voksen så burde han se noe bra i denne serien? Så hvis man er voksen så skal man automatisk synes at denne serien er bra? *kånnfjused*

Jeg har ikke sett Boardwalk Empire til å uttale meg om den serien er bra eller ei.

Ja. At han ikke ser noe bra i denne serien får han bare til å fremstå som en tulling med elendig smak. Mener man at Boardwalk Empire ikke har et eneste pluss i seg så failer man. Da burde man heller slutte å se serier for de eldre, å heller gå tilbake til Cartoon Network eller Nikelodeon.

Ser min humoristiske sans ikke falt i smak for herrene. Synes Boardwalk Empire har masse atmosfære og alt er veldig troverdig. Men det skjer jo ikke noe spennende, det føles som en har blitt tvinga av samboeren til å se en episode av Days of Our Lives...!

Du sier jo her at serien har et lyspunkt, dermed er du i min bok nå ikke helt smakløs. ;):D

Du er ikke av typen som liker drama, krim og slik Sopranos-handling. Hvorfor ser du på serien? I tillegg til å være mye av det samme satt til en anderledes tid(nå litt mer politisk i Boardwalk), så er det lagd av samme folk bak Sopranos. I tillegg til hovedskuespillern har også vært med i Sopranos som hovedskuespiller.

Haha desverre, jeg tror ikke du har skjønt greia med HBO. For det første er kanalen en kabel-tv kanal, for det andre så blir ikke serier så fort øksa der. Å for det trejde, Boardwalk Empire har allerede fått tildelt en sesong 2 neste år. Etter første episode som slo seer-rekorden til True Blood for første episode, som gjør at serien er på nr. 2 på kanalen i seere på første episode. Sopranos har plass nr.1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...