Gå til innhold

Stor software update ute til Wii nå! Støtte for SD-kort på opptil 32 GB, støtte for spilling direkte fra SD-kort og mye mer!!

LucarioX

Anbefalte innlegg

Nintendo har lansert en ny firmware for Wii. Sjekk hva som er nytt her.

Samtidig med at Iwata står på scenen på GDC har Nintendo lansert en ny firmware-oppdatering for Wii.

Jeg vil oppdatere saken etter hvert som oppdateringene kommer inn om hva som er nytt.

Wii firmware v.4.0

- Lar deg spille direkte fra SD-kort. Eget icon ved siden av Wii Settings-knappen.

- Spill-lagringer kan ikke spilles direkte fra SD-kort. De må flyttes over til Wii-minnet først.

- Støtte for større SD-kort (SDHC) opp til 32GB.

- Wii Shop oppdatert med Nintendo Points når du kjøper Wii Points.

- Blokkerer IOS16 og dermed setter en stopper for homebrew og nedgradering av firmware (enn så lenge).

- Kan laste ned direkte til SD-kort i fra Wii Shop.

http://wii-fan.net/nyheter/1592

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres bra ut. Håper ikke det blir slik at man må manuelt flytte saver mellom wii og sd-kort og må flytte tilbake for å oppdatere saven på sd-kortet og glemmer hvilken save som er oppdatert og må starte spillet på begge enheter for å finne det ut for å så kopiere rett save over på rett enhet og overskrive den gamle saven. Håper det blir enklere.... :p

Lenke til kommentar

Det var på tide at man kunne spille rett fra SD-kort. Klossete av Nintenod å ikke ha fikset dette før.

Det er da ikke noe problem at saves ikke kan lagres direkte i SD. Som sagt så tar de ikke så stor plass, så de kan godt lagres på det interne minnet. Å lagre saves på SD er for meg mer en back-up funksjon i tilfelle Wiien skulle bli ødelagt.

Lenke til kommentar

Når man spiller et spill direkte fra SD-kortet, blir lagringen automatisk liggende på Wiien?

Mulig det er et dumt spørsmål, men jeg har aldri brukt SD-kort før. Nå ser det ihvertfall ut som om det kan ha noe for seg :) Slettet en del for å få plass til world of goo en stund tilbake, men det er vel gratis å laste ned på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...