TST Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Kan OnLive snu spillverdenen på hodet, eller er det bare en urealistisk drøm? Les mer Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Jeg krysser fingrene for at teknologien bak dette funker, for om det gjør det så kommer det til å snu spillverden på hode. Og det kan bli det største som har skjedd siden vi gikk fra disketter til cd... Endret 25. mars 2009 av _LarZen_ Lenke til kommentar
Soulwax Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Ekstremt spennende og lovende konsept. Når det er sagt er jeg nesten litt skeptisk til om det virkelig vil fungerer. En ting er å få det til å fungere på en presentasjon, men når millioner av brukere skal spille Crysis (og det som verre er) blir det noe annet. En veldig gledelig nyhet for oss brukere er jo at vi ikke trenger noen maskinkraft, og dermed slipper å kjøpe nye pcer hvert 3 år. Hvordan dette vil slå ut på pc-markedet er dermed ikke noe positivt. Konsoller kommer også til å lide av dette, med mindre de blir samarbeidspartnere eller noe slikt. Men om dette virkelig fungerer skal jeg definitivt ha meg en. Dette åpner jo også for spilling av high-end spill på Mac, noe som hvertfall jeg hadde tatt imot med åpne armer. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Hadde vært vannvittig morsomt om dette fungerte halvparten så godt som de snakker om det. Ser ut til å være en god del høyprofilspill der (Mass Effect, Crysis, Mirror's Edge) og om dette blir en tjeneste som er rimelig, lettvindt og tilgjengelig for Ola Nordmann kommer man vel ikke uten. Ser utrolig spennende ut, og det var ikke særlig til båndbreddekrav heller for den type spill. Men, siden det er en videofeed man ser på, er det vel oppløsning/bildekvalitet det kommer ann på. Skal uansett bli spennende å se hvordan det vil fungere i praksis! Lenke til kommentar
gamer82 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Under demonstrasjonen var serveren 8 mil unna. Man kan jo spørre seg om det går like bra med f.eks. 10 ganger så lang avstand... Lenke til kommentar
Prnkstr_InnleggNO Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Fantastisk spennende om dette fungerer ja. Om det spill som en ekstra følge blir billigere enn de er idag vill denne tjenesten ta helt av. Maskinkrav går rett ut vinduet, noe som er alt annent enn negativt. Ser for meg at om kanskje 10-20 år så har de ferreste "personlige" pc'er som står og surrer hjemme, men heller streamer alt live fra serverparker. Du kan logge deg på et nettverk og pretty much få tilgang til alle filene dine, filmer/musikk/spill/bøker du har evnt kjøpt hvorsomhelst det er en decent nettilgang... Det åpner og for fantaskiske morsomme muligheter for mindre og lettere laptopper som i prinsipper kun er en skjerm med et trådøst nettverksskjerm... Spennende teknologi som jeg definitivt kommer til å følge med.. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) HVIS (med store bokstaver fordi jeg er passelig skeptisk mtp. båndbredde og spesielt ping) dette slår an skal jeg med et smile rått og aldri installere Windows på hovedboksen min igjen. Endret 25. mars 2009 av cappy Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Krysser fingrene for denne. Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 CD spill er noe crap. Alt blir jo ripet opp eller ødelagt. De skulle hatt "brikker" eller noe N64 lignende. Lenke til kommentar
-ErlendA- Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Hva med å ha alt digitalt? Blu-Ray kom på feil tid. Endret 25. mars 2009 av ErlendA Lenke til kommentar
Materie Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Humm. 1,5 MB/s for wii-spill? 8 megabits per second (8 Mb/s) is equivalent to 1,000,000 bytes per second (approximately 977 Kib/s) Så med andre ord trenger vi en 12 megabit linje for å spille wii-spill via tjenesten, og 40 megabit for andre spill? Skal godt gjøres å skaffe det der jeg bor, for å si det slik, med min 3 megabit linje. Kan ikke oppgraderes over 4 heller. Endret 25. mars 2009 av Materie Lenke til kommentar
qweac_InnleggNO Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg gleder meg til å høre mer om dette. Utvilsomt det mest spennende prosjektet som foregår i spillbransjen. Ser veldig mange er skeptiske til teknologien og ping, men skjønner ikke hvorfor folkene bak dette skulle ta seg bryet med å vise det fram hvis dette er et problem. Det vil jo med engang bety fiasko for hele opplegget, så det faktum at de faktisk viser det fram kan jo tyde på at de har utviklet en teknologi som gjør dette mulig. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Spørsmålet blir jo hva som kommer til å skje med PCen verdenen og selskaper som Nvidia og ATI hvis dette slår ann? Ingen hadde jo giddi å kjøpt heftige PCer/skjermkort i dag hvis det ikke hadde vært for spillene. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Humm. 1,5 MB/s for wii-spill? 8 megabits per second (8 Mb/s) is equivalent to 1,000,000 bytes per second (approximately 977 Kib/s) Så med andre ord trenger vi en 12 megabit linje for å spille wii-spill via tjenesten, og 40 megabit for andre spill? Skal godt gjøres å skaffe det der jeg bor, for å si det slik, med min 3 megabit linje. Kan ikke oppgraderes over 4 heller. Det er snakk om at du trenger 1,5mbit linje, ikke megabyte/s. Men ja, virker som om Gamer bare har sett på denne videoen og skrevet en artikkel. Uansett, er noe skeptisk til dette, men om det virkelig fungerer... Ja, da blir dette det nærmeste jeg har kommet en revolusjon i min levetid. Endret 25. mars 2009 av Habitats Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) CD spill er noe crap. Alt blir jo ripet opp eller ødelagt. De skulle hatt "brikker" eller noe N64 lignende. N64 spill blir ikke ødelagt? Skal en del til for å ripe en cd til døds nå til dags btw. Var vel bare i playstationtiden med de forferdelige covrene av det var et problem. Men som allerede nevnt, det spørs hvordan det blir for oss her, hvor nærme de kommer til å ha disse game serverne. Endret 25. mars 2009 av Gormers Lenke til kommentar
nord Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Dette den største nyhetene jeg har sett på spillfronten på fryktelig lenge- om ikke noensinne. selv om de ikke oppnår alt det de lover(i det hele tatt) er dette fremdeles en fantastisk måte å 'showcase' hva vi kan forvente av fremtidens plattformer. Utvilsomt et steg i en frisk retning. Endret 25. mars 2009 av Pseudonym Lenke til kommentar
Vaenas Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 I artikkelen står det at det krevers 5 MB/s i nedlastningshastighet for at man skal kunne gjøre spill fra Xbox og PS3. Men er det da snakk om 5 MegaByte ellet Megabits? Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 Det er kanskje framtiden for spill. Men jeg tror ikke OnLive er modent for nåtiden enda. Dessuten ville jeg blitt fryktelig trist om alle sluttet å selge spill i cover, slik at spillsamlingen min aldri kunne hatt noe fast form Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) Kanskje om 5-6 år når fiber nærmer seg å være standard på hjemmemarkedet, men tror det er helt urealistisk at noe sånt skal funke i norge på leeeenge enda. Det er derimot fremtiden, kanskje vi endelig kan bli kvitt piratkopieringen som kveler spillbransjen. Endret 25. mars 2009 av ghad Lenke til kommentar
CN-Hst Skrevet 25. mars 2009 Del Skrevet 25. mars 2009 (endret) – For Wii-spill kreves det en nedlastingshastighet på rundt 1,5 MB/s, mens andre konsollspill trenger rundt 5 MB/s, forteller Beludna. Gamer.no har bomma totalt på oversettelsen her. Han sier ikke at Wii-spill krever en nedlastingshastighet på rundt 1,5 MB\s, han sier at spill i SD-oppløsning, dvs. Wii-oppløsning krever en nedlastningshastighet på 1,5MB/s, mens andre spill i HD-oppløsning krever 5 MB/s. Er ikke heller ikke sånn kjempelogisk å streame Wii-spill, man må fortsatt kjøpe en Wii-konsoll for at kontrollsystemet skal fungere. Håper dette blir rettet på Endret 25. mars 2009 av Hst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå