Gå til innhold

Steder du har sittet fast lenge i spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Metal Gear Solid - kodekkoden til Meryl. Eneste hintet du får er at du skal sjekke bak på et cover. Hadde en disk i inventoryen, kunne ikke fatte hva som skulle stå på den. Løp rundt og leita etter andre ting som kunne ha en kode på seg før Meryl til slutt etter noen dager tok kontakt med meg på eget initiativ. Og da fant jeg jo selvfølgelig ut sånn plutselig av meg selv at coveret han snakket om var coveret til Metal Gear Solid. Et realt facepalm.jpg-øyeblikk.

 

Slet lengre på den selv...

Jeg hang meg opp i rommet til høyre for porten Maryl senere åpner (Den som går ut til Tank-battle).

I dette lille rommet er det et rektangulært bord, og på minikartet så er dette rommet tegnet slik at en firkant med en sirkel igjennom seg ser ut til å ligge på bordet. Jeg tolket dette selvsagt som at det lå en CD-plate OPPÅ bordet. Hjalp heller selvsagt ikke at det blinket en rød prikk oppå nevnte firkant, men dette fant jeg mye senere ut var en vakt i 2. etage...

Tror jeg brukte noen timer der på å trykke actionbutton som en gal inni det rommet.

Lenke til kommentar

for meg så gjelder det de to siste tomb raider spillene, et par av bossene der, en boss som var underjordisk sjøorm og du skulle banke på en drøss med klokker for å drepe den, kom aldri forbi den, og i tob raider legend, når jeg møter t-rex og skal drepe den, synes det tok så sinnsykt lang tid å drepe den, så hadde ikke tålmodighet til det, kom ikke videre, dette gjelder pc-versjonene. Greide heller aldri siste bossen på Kotor, men tenkte at det ikke var så farlig,siden jeg var kommet til veis ende, så jeg avinnstallerte spillet :).

Lenke til kommentar
Zelda Minish Cap. Slet et par ganger der, som f.eks dei steinstatuene du skulle gi noko til. Skjønte ikkje kva eg skulle gjøre. Og siste bossen! Du skulle slåss med han 3 ganger! Og det var veeldig vanskelig siden du hadde lite liv!

Det var et sted jeg satt fast i det spillet i sikkert 4 timer ingame tid, hadde ikke noen problemer med den siste bossen. Mangler bare å finne én hjertebit til så har jeg alt(!) i det spillet. Har faktisk ikke brukt guide ennå :D

Lenke til kommentar

Den seneste jeg kommer på er ett oppdrag på GTA 4 hvor du skal følge etter ett tog. Jeg brukte 30+ forsøk og mye tid på å prøve å komme meg opp på skinnene. I ren frustrasjon sjekket jeg en walkthrough på nett og fant ut at det var meningen at jeg skulle kjøre under toget på gatenivå til det kom til neste stasjon.

eningen at jeg skulle kjøre under toget på gatenivå til det kom til neste stasjon.

 

Oblivion Gray Fox spoiler:

 

Skjul
Det aller siste oppdraget i Thieves Guild. Rommet med de to statuene man kommer til etter å ha kommet seg igjennom Sewers. Utrolig fornøyd med meg selv da jeg endelig fant ut av det. :D For så vidt ett fantastisk oppdrag og en fantastisk quest line også!
Endret av Ercles
Lenke til kommentar
Zelda Minish Cap. Slet et par ganger der, som f.eks dei steinstatuene du skulle gi noko til. Skjønte ikkje kva eg skulle gjøre. Og siste bossen! Du skulle slåss med han 3 ganger! Og det var veeldig vanskelig siden du hadde lite liv!

Det var et sted jeg satt fast i det spillet i sikkert 4 timer ingame tid, hadde ikke noen problemer med den siste bossen. Mangler bare å finne én hjertebit til så har jeg alt(!) i det spillet. Har faktisk ikke brukt guide ennå :D

 

Det er imponerende. Hjertebitene i MC er til tider veldig vanskelige å finne. Jeg fant alle på en save, men da brukte jeg en guide på en del av dem. Og de lå på steder jeg aldri hadde tenkt at de kunne ligge.

Lenke til kommentar

Rainbow six vegas 2 og COD4 spoiler alert!

 

Tror jeg brukte noen timer på Rainbow Six Vegas 2, på absolutt siste brett. Begynner greit, men så pluttselig kommer et helikopter? Mann vs helikopter og flere ti-talls terrorister... Please!

 

Satt også fast når jeg skulle gå for 1000 Gamer points på COD4 og tok hele greia på vanskeligste nivå. På nest siste brett, nede i våpen bunkersen... Tror jeg brukte 3 timer sammenlagt fra et checkpoint til i det partiet mann kan gå gjennom tre forskjellige veier.

 

Ellers så har jeg sittet fast på Colin McRae Dirt på et Australia rally løp, da jeg satte på vanskeligste vanskelighetsgrad og ikke vill ødelegge statsen min. Tror jeg brukte noen dager på den banen.

Lenke til kommentar

Satt fast på samme sted som deg i COD, Stu. Problemet med den banen var det var så sykt vanskelig å få checkpoint, og du måtte derfor være rask. Husker jeg til slutt visste hvordan AI oppførte seg, og visste hva de gjorde hvis jeg gjorde slik og slik. Morsomt å tenke på i ettertid.

 

Husker også en annen episode i Half-Life 2, første gang når jeg spilte gjennom det for 5 år siden. Kom til ett sted hvor jeg skulle åpne en dør med gravity-gun'en ved å måke vek en planke som sperret døren igjen gjennom en ikke-knusbart vindu. Tok noen timer før jeg skjønte den, men til min forsvar var jeg bare rundt 11-12 år den tiden.

Lenke til kommentar
CoD4 spoiler alert!

 

Satt også fast når jeg skulle gå for 1000 Gamer points på COD4 og tok hele greia på vanskeligste nivå. På nest siste brett, nede i våpen bunkersen... Tror jeg brukte 3 timer sammenlagt fra et checkpoint til i det partiet mann kan gå gjennom tre forskjellige veier.

 

Slet faktisk skikkelig med dette brettet selv. Vanskelige saker.

 

Metal Gear Solid er nevnt. Må innrømme at jeg så meg nødt til å sjekke walkthroughs på nettet når jeg kom til disk-stadiet.

 

Har også sittet fast i utallige adventure spill, samt bosser i JRPG's. Japanere er noen syke jævler når det kommer til bosser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...