Gå til innhold

Er dette så lurt da?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et lite problem.

Jeg har så og si pc oppsettet mitt

klart til vi skal kjøre igang en pc avtale på jobben. Men nå har jeg fått en idé som jeg ikke får ut av hodet.

Jeg har puttet på div. ting på oppsettet som jeg egentlig ikke trenger.

Bla.a høytalere, lydkort, tastatur, mus, og en tredje harddisk.

Til sammen utgjør dette ca 8 000,- (Det var dyre greier ja, bla. a creative audigy 2 platinum x og creative megaworks 550thx, 5.1 og en raptor disk)

Det jeg går og tenker på nå er at hvis jeg dropper disse tingene, så har jeg pengene til å oppfylle en litten guttedrøm.

Å handle inn en PROJECTOR til kjellerstuen...

Jeg er en ivrig consoll spiller og filmtitter (DivX), så dette er noe jeg virkelig har lyst på.

-Så nå lurer jeg på om noen har litt erfaringer med projectorer.

Hva bør jeg se etter når jeg sammenligner de forskjellige.

Hvis noen synes dette er en dum idé (å handle inn en projector istedet for pc'komponenter, så si gjerne hvorfor. Kanskje du vet at projectorer vil falle i pris eller noe snart) så skrik for all del ut så høyt du kan.

Takker for alle svar som kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Projector er ingen dum idee men husk at projector er ikke billig i drift.

Når pæra ryker så er det furt 4 lapper for ny.

Eller kjøp en prosjekter med evartall 1000 ANSI.

Når det gjelder produsent så har ikke jeg peiling, er ikke så godt inne i dette, vet evartfall at DAVIS skal du holde deg unna, ellers så tror jeg er AST godt valg, men de andre fungerer sikkert greit dem også.

Dra til burikken og be o demonstrasjonen, det er trosalt en ting til nesten 10 lapper.

Lenke til kommentar

Projektor? Til den prisen bir ikke spesielt bra. Projektor til Spill, DVD osv må man gå et par hakk opp i prisen.

Men i realiteten, trenger man noe mere enn en wildscreen, med flattbilderør, på 100hz? Da får man mye for pengene når det gjelder bildekvalitet.

Når det gjelder projektoren, er det ikke sikkert du kan se vanelig tv på den. Det er nemmelig ikke sikkert den har innkobling for tv-tuner.

Det vil si at du tenger en tv i et annet rom.

Men du kan seff koble din pc på projektoren, og der kjøpe et TV-kort.

Det er mange løsninger, men det blir dyrt i de alle fleste retningene.

Med tanke på projektor, må du mest sansynelig sette av et helt som, eller deler av det. projektoren skal så et stykke i fra lerretet eller veggen som bilde skal vises på og da kan det selvfølgelig ikke komme noen hoder eller lignende i mellom.

Hvis jeg skal råde deg til en progjektor (som selvfølgelig er en drøm og ha) må du nokk legge 30 - 40k.

Men da må du også tenke på de dyre pærene.. som må byttes etter antall timer.

har du pengene, plassen, så hvorfor ikke.

Lenke til kommentar

Hvor mange lapper har du tenkt å legge ut for projektoren, da? Har selv en Infocus X1 (SVGA [800x600]) som jeg stort sett er fornøyd med. Lampen er også på 3000 timer, som hjelper på driftskostnadene. Denne kostet meg ca. 13k, men noen på forumet sa engang (søk etter infocus x1 på Skjermer og Skjermkort-forumet) hvor man kunnne finne den for under 10k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...